کد خبر: ۴۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۰۶ تير ۱۳۹۲
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

ظرفیت تولید فولاد در این دولت 2.5 برابر شده/دولت با 24 میلیون تن تولید فولاد کار را به پایان می رساند

حجم سرمايه گذاري ها در بخش صنعت و معدن از سال57 تا84، 21هزار ميليارد تومان بوده است در حالي كه بين سالهاي 84 تا 91 ، 115هزار ميلياردتومان سرمايه گذاري در اين بخش داشتيم. رشد تجارت از سال 57 تا 83، 211میلیارد دلار بود اما از 84 تا 91 به 171میلیارد دلار رسید و این نرخ رشد بی‌نظیر است.
به گزارش شیرازه، وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین بهره‌برداری از نخستین فاز کارخانه فولاد پاسارگاد شهر کوار اعلام كرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به 55 میلیون تن تولید فولاد می‌رسیدیم که با روند کنونی دولت دهم تا دو سال دیگر هدف برنامه محقق می‌شود.

 مهدی غضنفری تصريح كرد: در سال 84 که کار را شروع کردیم این میزان به 10 میلیون تن رسید. با بهره‌برداری از واحد فولاد پاسارگاد شهر کوار، بیش از 21 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد ایجاد شده و با احتساب 2.5 میلیون تن که تا چند ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد، این دولت با 24 میلیون تن تولید فولاد، کار را به پایان می‌رساند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد: علاوه بر آن در دولت دهم، کارخانه‌هایی با ظرفیت 30 میلیون تن فولاد کلنگ‌زنی شده که تا دو سال دیگر به بار می‌نشیند و در مجموع 55 میلیون تن تولید این محصول در برنامه پنجم توسعه محقق می‌شود.

غضنفري افزود: ظرفیت تولید فولاد در این دولت 2.5 برابر شده است.

وي با اشاره به بيانات اخير مقام معظم رهبري گفت: با توجه به اينكه بعضي ها در مناظره ها خدمات دولت نهم و دهم را ناديده گرفتند و تنها بر كاستي ها تمركز كردند و دليل آن را سوء مديريت دانستند،بر خود لازم مي‌دانم نگاه تبييني به چند سال اخير داشته باشم تا روشن شود كه در اين چند سال چه گذشت.

وي به زمستان 90 و بهار 91 اشاره كرد و گفت: ابتدای سال گذشته، وضعیت تحریم‌ها حتی از زمان جنگ تحمیلی نیز بدتر بود و دولشكر مقابل هم قرار گرفتند. لشکری که به دنبال آبادانی و سازندگي توسعه كشور بود و لشكر مقابل كه به دنبال بستن راه ها و قفل زدن به درها بود. اين تقابل كه از قديم وجود داشت در اين زمان به اوج رسيده بود. دولت در عرصه هاي مختلف در اقصي نقاط كشور پروژه هاي خود را با تكيه بر درآمد دولت آغاز كرده بود اما لشكر سياه مهمترين قسمت اين جريان را هدف مي گيرد و بانك‎هاي عامل و كشتيراني را تحريم مي‌كند.فروش نفت و درآمدهاي نفتي كاهش مي‌يابد. به اين ترتيب پروژه ها در انتظار تزريق بودجه ماندند و روند پيشبرد امور كند شد و مجبور شديم به صورت قطره چكاني ارز به پروژه ها برسانيم. اما دولت اين شرايط را به مردم منتقل نكرد و با تمام توان جلوي تحريم ها ايستاد تا دشمن سوء استفاده نكند.وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی در جا‌به‌جایی ارز و تبادل کالا، مشکل نداشتیم و تنها به دلیل وضعیت جنگی انتقال کالا و فروش نفت با کندی مواجه شده بود، تصریح کرد: دولت با وجود تحریم بانک‌ها حتی در زمان هدفمندی نیز قیمت‌ها را کنترل کرد و اکنون چند برابر زمان هدفمندی، کالا ذخیره‌سازی شده است اما با مشکل جا‌به‌جایی ارز مواجه بوديم.

در بهار91 بيشترين درگيري را ميان اين دولشكر مواجه بوديم. مديريت كشور در اين شرايط سخت ترين كار بود.

حجم سرمايه گذاري ها در بخش صنعت و معدن از سال57 تا84، 21هزار ميليارد تومان بوده است در حالي كه بين سالهاي 84 تا 91 ، 115هزار ميلياردتومان سرمايه گذاري در اين بخش داشتيم. رشد تجارت از سال 57 تا 83، 211میلیارد دلار بود اما از 84 تا 91 به 171میلیارد دلار رسید و این نرخ رشد بی‌نظیر است.

از سال 57 تا 83 تنها 55هزار پروانه بهره‌برداری داشتیم اما تعداد ژروانه ها از سال 84 تا91 نيز دقيقا معادل همين رقم در بازه زماني 26ساله بود.

غضنفری در پایان خبر داد: در حال حاضر 20 هزار طرح بالای 20 درصد پیشرفت در این دولت، در حال اجراست.

انتهای پیام/523/2

نظرات بینندگان