کد خبر: ۴۰۵۵۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۰۶ تير ۱۳۹۲

قتلگاه شیراز – خرامه تا کی قتلگاه خواهد ماند/ راه و شهرسازی در جاده خرامه حماسه آفرینی کند

محور ارتباطی شیراز – خرامه که یکی از اصلی ترین محورهای ارتباطی مردم شهرستان خرامه با شهرستان شیراز و دیگر شهرستان ها محسوب می شود تبدیل به قتلگاهی شده است که متاسفانه جان بسیاری از همشهریان عزیز ما را گرفته است و غم و اندوه را به خانه های مردم شهرستان خرامه آورده است اما آنچه که در اینجا لازم است اداره راه و شهرسازی استان فارس پاسخگو باشند این است که قتلگاه شیراز – خرامه تا کی قتلگاه خواهد ماند؟

به گزارش خبرنگار شیرازه از خرامه، نامناسب بودن محور ارتباطی شیراز – خرامه به عنوان یکی از مهم ترین مشکلات شهرستان مطرح بوده هست که این مشکل نارضایتی عموم مردم را از مسئولین شهرستان را در پی داشته است

وقتی فردی به عنوان مثال یک دانشجو یا یک پزشک متخصص یا سرمایه گذار برای اولین بار به خرامه می آید از اقامت در این شهر به علت نامناسب بودن محور ارتباطی شیراز خرامه منصرف می شود.

با توجه به اینکه خبر تخصیص 100 درصدی اعتبار 10 میلیارد تومانی در قسمت اول این جاده 13 کیلومتری ابتدایی جاده تا ایزد خواست از مسئولین در رسانه ها منتشر یافته است اما تاریخ های متعددی در خصوص تکمیل و پایان پروژه بهسازی محور خرامه شیراز در رسانه ها منتشر یافته است.

استاندار فارس در سفر یک روزه خود در 24 اردیبهشت 91 گفته بود : بهسازی راه شیراز - خرامه نیز توسط دستگاه های ذی ربط مورد کارشناسی و در دستور کار قرار می گیرد.

این محور ارتباطی در گذشته به عنوان جاده فرعی بوده است که با تلاش های نماینده مردم خرامه دکتر داریوش اسماعیلی به جاده اصلی تبدیل و در کمیسیون 215 به تصویب رسیده است و مورخه 25 دی ماه 91 ابلاغ گردیده است.

دکتر اسماعیلی در ارائه گزارش یکساله خود در جمع مردم خرامه گفت: محور خرامه شیراز تا پایان تابستان این بهسازی این محور به پایان می رسد و علت تاخیر کنونی ضعیف بودن پیمانکار است که تذکر کتبی به پیمانکار داده شده است.

فرماندار خرامه در خبری که اسفند ماه سال گذشته در خبرگزاری فارس منتشر شد اعلام کرده بود که ""وضعیت جاده خرامه ـ شیراز، سرمایه‌گذار را فراری می‌دهد.

روابط عمومی فرمانداری خرامه در23 مهر 90 از دیدار فرماندار خرامه داریوش دهقان با قائم مقام وزرات راه و شهرسازی رضا پیل پایه به منظور پیگیری و برطرف نمودن مشکلات جاده های ارتباطی شهرستان خرامه خبر داده است.

روابط عمومی فرمانداری خرامه در 22 بهمن 90 با انتشار خبری در خصوص دیدگاه فرماندار خرامه نسبت به این جاده اعلام کرده بود: داریوش دهقان فرماندار خرامه طی سخنانی گفته است که محورهای ارتباطی شهرستان خرامه مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته است.

روابط عمومی فرمانداری خرامه در 9 اسفند 90 از بازدید مدیر کل راه و ترابری استان فارس حسن فدایی از محورهای ارتباطی شهرستان به همراه داریوش دهقان فرماندار خرامه خبر داده بود.

پایگاه اطلاع رسانی دکتر داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه در 23 شهریور 91 با انتشار خبری اعلام کرده بود دکتر اسماعیلی در دیدار با هوشنگ عشایری مدیر کل راه و شهر سازی استان فارس خواستار بهسازی هرچه سریعتر محور شیراز خرامه شده است و هوشنگ عشایری در پایان این دیدار گفته است با تامین اعتبار این پروژه در هفته دولت((2 شهریور تا 8 شهریور را هفته دولت نامگذاری کرده اند))به بهره برداری خواهد رسید.

روزنامه خبر جنوب هم در 4 اردیبهشت سال جاری با انتشار گزارش در صفحه 7 خود نوشته بود که مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس از اتمام بهسازی قسمت اول این جاده ارتباطی تا خرداد ماه خبر داد.

همچنین ستوانیکم هادی سجادیان سرپرست سابق راهنمایی رانندگی خرامه در تاریخ 9 اردیبهشت سال گذشته بر تسریع در عملیات استاندارد سازی محور شهرستان خرامه - شیراز تاکید کرده بود.

وی در ادامه آمار تصادفات را اعلام نموده بود که در این محور از سال 88 تا اردیبهشت سال 91 ، 14 تصادف فوتی و 40 تصاف جرحی و 45 تصادف خسارتی به وقوع پیوسته است.

در گذشته این محور دارای پلهای حادثه آفرینی بود که سجادیان در توصیف یکی از پل‌های نرسیده به روستای کفدهک واقع در سه کیلومتری شهرستان خرامه اعلام کرده بود که این پل به علت فرسایش و عدم رسیدگی و نگهداری مناسب تاکنون بیش از پنج تصادف واژگونی که منجر به فوت هشت نفر شده را به ثبت رسانده است.

این پلها بعد از اینکه خاطرات تلخی رابرای مردم شهرستان رقم زد تعمیر و بهسازی شد و این مکان حادثه خیز دیگر حوادثی را در پی نداشت.

سرگرد سید مرتضی سجادیان فرمانده پليس راه شيراز اصفهان در سفریک روز خود به خرامه زیر ساخت ضعیف را یکی از عوامل وقوع تصادف در این محور ارتباطی دانسته بود

وی در ادامه اظهاراتش در جلسه شورای اداری شهرستان خرامه تاکید کرده بود قطعا اگر در محوري که داراي معايبي است اين معايب برطرف نشود آن راه و آن محور به يک نقطه حادثه خيز تبديل مي شود.

سرپرست پليس راه شيراز خرامه در دوره آموزشی راکبان موتور سیکلت در خرامه اعلام کرده بود که با استقرار این پلیس راه شاهد کاهش 60 درصدی این محور هستیم که با برطرف شدن نواقص اين محور که مسئولين تمام توان خود را براي برطرف نواقص اين محور کرده اند شاهد کاهش تلفات و تصادفات در اين محور باشيم.

این در حالی است که در سال جاری حوادث رانندگی دو خبر ناخوشایند را برای مردم شهرستان آورده است و جز خبرهای مهم و اصلی حوادث کشور در روز وقوع حادثه تلقی شده است و در رسانه ها بازتاب زیادی داشته است.

متاسفانه جاده شیراز خرامه خاطرات تلخی را برای مردم شهرستان به جا گذاشته است و مردم از این جاده به عنوان قتلگاه یاد می کنند و حوادثهای رانندگی همانند 13 فروردین و 30 خرداد ماه 92 هیچ گاه از ذهن مردم این شهرستان پاک نخواهد شد امیدواریم عوامل اجرایی در اتمام این پروژه هرچه سریعتر همت بگمارند و نسبت به حل این مشکل سریعتر اقدام کنند.

بهسازی این محور مدت زیادی است که مردم انتظار آن را می کشند مسئولین از سال 89 ازپایان بهسازی این محور ارتباطی د ر آینده نزدیک خبر داده اند و تلاشهایی را در بهسازی این محور کردند اما چیزی که نمی توان چشم پوشی کرد روند بهسازی در این محور بسیار کند است و ان شالله شاهد شتاب گرفتن روند بهسازی این محور ارتباطی و حماسه آفرینی اداره راه و شهر سازی استان فارس باشیم و راه شهر سازی با اتمام این پروژه حماسه ای بزرگ و به یاد ماندنی را در ذهن مردم شهرستان خرامه به ثبت رساند.

در پایان لازم به ذکر است علاوه بر اینکه یک جاده ارتباطی خوب می تواند در کاهش تصادفات نقش بسزایی داشته باشد وسیله نقلیه و عوامل انسانی خود در وقوع حوادث رانندگی بسیار تاثیر گذار است و ان شالله شهروندان با رعایت قوانین و انتخاب یک وسیله خوب و مطمئن می توانند در کاهش تصادفات نقش بسزایی داشته باشند.



نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۲
1
سلام مگرفرماندار و نماینده شهرستان چکاره اند که توپ در زمین دیگران می اندازند خودشان نباید فقط حرف بزنند وشعار بدهند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۲
0
ننننتتدتتعتاغغ
یه ادمی
-
پنجشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۲
0
این راهی که تو داری میری ما اسفالتش کردیم خخخخخخ هنو اب خبایان غفاری رو درس نکردن انتظار داری جاده ها رو درست کنن خخخخخ
ايزدي
UNITED STATES
پنجشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۲
0
لطفا از مسولين تقاضامندم پيگير اين دغدغه مردم که درست شدن اين جاده است باشند.تشکرم.
ناشناس
UNITED STATES
پنجشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۲
0
تاکی میخواین دسترو دست بزارید این انصاف که پارسال 30/3همینجا6نفر مردند الان هم 4 نفر اگه این اتفاق برا خودتون بیفته چی مگه میشه زندگیشون رو برگردوند وچراغ خانه هاشون رو دوباره روشن کنن