کد خبر: ۴۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۲

والیبال ايتاليا مقابل قدرت ايران زانو زد

يم ملي واليبال ايران در پنجمين مسابقه خود در ليگ جهاني ۲۰۱۳، با نتيجه سه بر يك ايتاليا را شكست داد.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، تيم هاي ايران و ايتاليا از ساعت ۲۲:۳۰ در نخستين مصاف خود در سالن پالاكاساي شهر مودنا به مصاف هم رفتند.
تيم ملي واليبال ايران ست هاي اول، دوم و چهارم اين مسابقه را با امتيازات ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۲ و ۳۲ بر ۳۰ به سود خود رقم زد و ايتاليا فقط در ست سوم با امتياز ۲۵ بر ۲۲ به پيروزي رسيد.
با اين نتيجه ايران سه امتياز ارزشمند اين مسابقه را به دست آورد تا با ۶ امتياز همچنان در رده پنجم جدول رده بندي گروه C باقي بماند. ايتاليا هم با ۱۵ امتياز هنوز صدرنشين است.
خوليو ولاسكو در اين مسابقه تيم خود را با تركيب اوليه سعيد معروف، عليرضا مباشري، رحمان داوودي، امير غفور، محمد موسوي، آرمين تشكري و فرهاد ظريف به ميدان فرستاد.
** ست اول (ايران ۲۵ – ايتاليا ۲۳)
ست نخست اين مسابقه با يك اشتباه از سوي بازيكنان ايتاليا آغاز شد و همين مسئله امتياز اول را نصيب ايران كرد. بازيكنان ايران از همين امتياز با روحيه بالا بازي را ادامه دادند و برتري خود را بر حريف ديكته كردند. سرويس هاي پرشي و دريافت هاي عقب زمين بازيكنان ايران در اين ست بسيار خوب بود و همين مسئله دفاع روي تور و مهاجمان ايران را در شرايط خوبي قرار داد تا وقت استراحت فني دوم در امتياز ۱۶ بر ۱۴ به سود تيم كشورمان اعلام شود.
دو سرويس خوب از كريستين ساواني سرانجام ايتاليا را در امتياز ۱۶ به ايران رساند تا دو تيم به صورت پاياپاي تا امتياز ۲۰ پيش بروند اما در اين امتياز دو اشتباه از بازيكنان حريف بازهم ايران را ۲۲ بر ۲۰ پيش انداخت. در اين امتياز مائورو بروتو سرمربي ايتاليا يك وقت استراحت درخواست كرد تا روند امتيازگيري بازيكنان ايران را متوقف كند اما يك سرويس پرشي از رحمان داوودي نه تنها امتياز ۲۳ را نصيب ايران كرد بلكه نشان از روحيه بالاي بازيكنان تيم كشورمان نيز بود.
در امتياز ۲۴ بر ۲۱ به سود ايران يك بار ديگر سرمربي حريف درخواست وقت استراحت كرد كه نتيجه آن تغيير روند بازي و كسب دو امتياز به سود ايتاليا بود. ولاسكو با به ميدان فرستادن حمزه زريني و گرفتن يك وقت استراحت تلاش كرد برنامه هاي سرمربي حريف را خنثي كند كه نتيجه آن كسب يك امتياز ديگر بود تا ايران ست اول را با امتياز ۲۵ بر ۲۳ به پيروزي برسد.
محمد موسوي و آرمين تشكري دو بازيكن سرعتي زن تيم ملي ايران در اين ست هر كدام چهار امتياز به دست آوردند تا نقش پر رنگي در پيروزي تيم كشورمان بازي كنند.

** ست دوم (ايران ۲۵ – ايتاليا ۲۲)
دو سرويس هدفدار از آرمين تشكري در آغاز ست دوم، دو امتياز براي ايران به دست آورد تا خيلي زود تيم كشورمان از حريف خود پيش بيفتد و همين برتري دو امتيازي ادامه داشت و اگرچه براي چند لحظه ايتاليايي ها در امتياز ۵ به ايران رسيدند اما مجددا برتري براي تيم كشورمان شد تا يك امتياز سرويس از رحمان داوودي باعث شود وقت استراحت فني اول در امتياز ۸ بر ۶ به سود ايران اعلام شود.
بازي با همين اختلاف امتياز ادامه داشت تا اينكه در امتياز ۱۳ بر ۱۱ به سود ايران دو سرويس پرشي از محمد موسوي زمينه كسب دو امتياز پياپي را براي ايران به ارمغان آورد. مائورو بروتو تلاش كرد با درخواست يك وقت استراحت روند امتيازگيري ايران را متوقف كند كه نتيجه آن دو امتياز براي ايتاليا بود اما بازهم وقت استراحت فني دوم در امتياز ۱۶ بر ۱۳ به سود ايران اعلام شود.
پس از بازگشت دو تيم به ميدان بازهم ايتاليا دو امتياز پياپي روي اشتباهات بازيكنان ايران به دست آورد و با وجود اينكه ولاسكو تلاش كرد با درخواست يك وقت استراحت روند بازي را عوض كند دو امتياز ديگر هم براي ايتاليا كسب شد تا اين تيم در امتياز ۱۷ بر ۱۶ براي نخستين بار در اين ست از ايران پيش بيفتد اختلافي كه خيلي زود با عملكرد درخشان رحمان داودي از بين رفت. داوودي ابتدا با يك اسپك و سپس دو سرويس بسيار زيبا سه امتياز پياپي به دست آورد. سرويس هاي خوب اين بازيكن ادامه يافت تا يك امتياز ديگر براي ايران به دست آيد و تيم كشورمان ۲۰ بر ۱۷ پيش بيفتد.
در امتياز ۲۲ بر ۱۹ به سود ايران خوليو ولاسكو دو تعويضه هميشگي خود را انجام داد و مهدي مهدوي و شهرام محمودي را به جاي امير غفور و سعيد معروف روانه ميدان كرد. پاس مهدوي و اسپك شهرام محمودي امتياز ۲۵ را براي ايران به ارمغان آورد تا در حاليكه ايتاليا فقط ۲۲ امتياز كسب كرده بود ست دوم نيز با برتري تيم كشورمان به پايان برسد.
رحمان داوودي در اين ست ۶ امتياز به دست آورد كه سه امتياز آن روي سرويس بود تا موثرترين بازيكن در رسيدن به اين پيروزي باشد.

** ست سوم (ايران ۲۲ – ايتاليا ۲۵)
در ست سوم سرمربي ايتاليا، ايوان زايتسف امتيازآورترين بازيكن مسابقات تا كنون را به ميدان فرستاد تا تيمش را از تحمل يك شكست تلخ نجات دهد. حضور اين بازيكن روند بازي را براي ايتاليا تغيير داد تا اين تيم خيلي زود پيش بيفتد و وقت استراحت اول نيز در امتياز ۸ بر ۵ به سود ايتاليا اعلام شد. دريافت هاي عقب زمين ايران در اين ست ضعيف بود و همين موضوع سعيد معروف پاسور تيم ملي را با مشكل مواجه كرد.
در امتياز ۱۱ بر ۶ به سود ايتاليا، ولاسكو تلاش كرد با به ميدان فرستادن شهرام محمودي به جاي امير غفور و در خواست يك وقت استراحت، روند مسابقه را مجددا به سود ايران عوض كند. با وجود اينكه بازيكنان ايران تلاش زيادي براي جبران اين اختلاف كردند اما وقت استراحت دوم نيز در امتياز ۱۶ بر ۱۲ به سود ايتاليا اعلام شد.
دفاع روي تور ايتاليا در اين ست عملكرد بسيار خوبي ارائه داد و اشتباهات متعدد بازيكنان ايران اين فرصت را به حريف داد تا ست سوم با امتياز ۲۴ بر ۱۹ برسد. در اين امتياز دو اسپك از شهرام محمودي ايران را به امتياز ۲۱ رساند تا سرمربي حريف يك وقت استراحت درخواست كند. پس از بازگشت دو تيم به ميدان، مهدي مهدوي يك امتياز سرويس به دست آورد اما پس از آن يك اسپك از زايتسف ايتاليا را به برتري ۲۵ بر ۲۲ در اين ست رساند.

** ست چهارم (ايران ۳۲ – ايتاليا ۳۰)
شهرام محمودي با توجه به بازي بسيار خوبي كه در ست سوم ارائه داد، در ست چهارم هم در تركيب اوليه تيم ايران قرار گرفت. سه سرويس هدفدار از آرمين تشكري در آغاز اين ست باعث ايجاد مشكل در دريافت عقب زمين ايتاليا و كسب سه امتياز پياپي براي ايران شد. بازي با همين اختلاف به سود ايران پيش رفت و دو امتياز سرويس از محمد موسوي باعث شد تا وقت استراحت اول در امتياز ۸ بر ۵ به سود ايران اعلام شود.
در ادامه اين ست اسپك هاي بسيار خوب زايتسف و ساواني به تدريج اين اختلاف را كم كرد و سرانجام ايتاليا در امتياز ۱۳ بر ۱۲ از ايران پيش افتاد. در اين امتياز ولاسكو درخواست يك وقت استراحت كرد كه نتيجه آن كسب سه امتياز پياپي و برتري مجدد ايران بود. وقت استراحت فني دوم هم در امتياز ۱۶ بر ۱۴ به سود ايران اعلام شد.
پس از ورود مجدد بازيكنان به ميدان اين ايتاليا بود كه چهار امتياز پياپي به دست آورد تا خوليو ولاسكو مجبور شود براي تغيير در روند بازي، يك وقت استراحت درخواست كند. اما برتري ايتاليا ادامه يافت. ولاسكو تلاش كرد با به ميدان فرستادن غفور و مهدوي به جاي محمودي و معروف ايتاليا را از رسيدن به پيروزي در اين ست بازدارد. تلاش بازيكنان ايران سرانجام باعث شد تا در امتياز ۲۳ به تيم حريف رسيدند. امتياز بعدي نيز به ايران رسيد تا سرمربي ايتاليا يك وقت استراحت درخواست كند كه نتيجه آن دو امتياز پياپي براي اين تيم بود. در ادامه اين ست دو تيم به صورت پاياپاي پيش مي رفتند تا اينكه ايران با نتيجه ۳۲ بر ۳۰ به پيروزي رسيد و برنده اين جدال زيبا و نفس گير بود.

تيم هاي ايران و ايتاليا يكشنبه نهم تير در دومين مسابقه خود از ساعت ۲۰:۳۰ در سالن پالاسراديميگني شهر ساساري به مصاف هم مي روند.
نظرات بینندگان