کد خبر: ۴۰۶۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۰۸ تير ۱۳۹۲
تبعیض در توزیع امکانات شهری شیراز(1)

فرهنگسراهای شیراز به بالاشهری ها خدمات می دهند یا پایین شهری ها؟

شاید در طول روز بارها این دو کلمه را تکرار کنیم بی آنکه در مورد آن تاملی کرده باشیم انگار عادت کرده ایم شهرها و به خصوص کلان شهرها را به دو قسمت تقسیم کنیم, بالا شهر وپایین شهر.
به گزارش شیرازه، با فرا رسیدن فصل تابستان، جوانان و نوجوانان جهت پرکردن اوقات فراغت خود به دنبال مراکز مورد علاقه خود بوده که یکی از این مراکز فرهنگسراهای سطح شهر می باشد که این مراکز در حال حاضر توسط شهرداری در سطح شهر احداث شده و به عموم مردم خدمات رسانی می کند. 
در نقشه شیراز بیشتر امکانات شهری مثل بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی، دانشگاه ها، فضای سبز و پارک ها را در مناطق شمال و به خصوص شمال غرب مییابیم و زندان ها و قبرستان ها و مرکز دفع زباله شهری را در جنوب وحتی میان شهر میبینیم؛ فرهنگسراها هم از این قاعده مستثنی نبوده اند، به طوری که می بینیم در مناطق نه گانه شهرداری فرهنگسراها به صورت نامتوازن توزیع شده اند و تمرکز آنها در مناطق بالاشهر بیشتر بوده مثلا در یک منطقه مرکزی با مساحت بسیار کم چند فرهنگسرا وجود دارد ولی در یک منطقه پایین شهر با مساحت بسیار زیاد حتی یک فرهنگسرا وجود ندارد.
تصاویر زیر برگرفته از سایت معاونت برنامه ریزی شهرداری شیراز می باشد که خود گویای توزیع نامتوازن این مراکز به تفکیک مناطق 9 گانه شهرداری شیراز می باشد.














نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ali
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۲
0
خدا پدر شمارا بيامرزد كه باز كمي درد دل پايين شهريها را گفتيد سالهاست مردم دستخضر از بي آبي در عذابند .............
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۲
0
فرهنگسرا خیلی خوبه اما آقای شهردار باید بداند به مردم تعلق دارد و برای افتتاحیه هایش از فرهنگسراها سو استفاده نکند و به اسم تو شیراز گردی مردم را برای افتتاح نیرد. خجالت آور است