کد خبر: ۴۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۹ - ۰۹ تير ۱۳۹۲

پنج پروژه ملی سازمان بهزیستی در شيراز افتتاح شد

برای اولین بار در کشور مرکز آینده پژوهی سازمان بهزیستی در شیراز افتتاح شد که به راحتی می تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی را بررسی و نسبت به رفع آن برنامه ریزی کند.
به گزارش خبرنگار شیرازه، پنج پروژه ملی سازمان بهزیستی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان در شیراز افتتاح شد. مدیر کل سازمان بهزیستی استان فارس، در مراسم افتتاح اين پروژه ها گفت: چهار پروژه ای که در شیراز افتتاح می شود با اعتبارات ملی و یک پروژه نیز با کمک خیرین ساخته شده است.
عبدالحمید کشاورز ادامه داد: برای اولین بار در کشور مرکز آینده پژوهی سازمان بهزیستی در شیراز افتتاح شد که به راحتی می تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی را بررسی و نسبت به رفع آن برنامه ریزی کند.

وی تصریح کرد: گستردگی و تنوع مسائل اجتماعی باعث شده بود که بحث بررسی و پژوهش مشکلات اجتماعی کمتر مورد توجه قرار گیرد که با راه اندازی این مجموعه برای اولین بار در کشور می توان مسائل اجتماعی را از طریق علمی بررسی کرد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان فارس ادامه داد: حلقه مفقوده آسیب های اجتماعی و اقدامات برای رفع آن ها بحث پژوهش بود.

 کشاورز یادآور شد: این مجموعه از جمله مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان فارس بوده است.
 وی با بیان اینکه راه اندازی بنیاد ژنتیک جنوب کشور حرکتی بزرگ و موثر خواهد بود، گفت: از دیگر مراکزی که ديروز در شیراز افتتاح شد، بنیاد ژنتیک جنوب کشور است که با راه اندازی این مرکز پیشگیری از بیماری های مادر زادی، ناشنوایی و نابینایی مد نظر قرار داده می شود. مدیرکل سازمان بهزیستی استان فارس یادآور شد: در حال حاضر 86 هزار معلول در بانک اطلاعاتی سازمان بهزیستی استان فارس ثبت نام کرده و از خدمات این مجموعه استفاده می کنند.
کشاورز تصریح کرد: 50 درصد از بیماری های ژنتیکی قابل پیشگیری است. وی افزود: از دیگر مباحثی را که سازمان بهزیستی استان فارس آن را پیگیری کرد موضوع اشتغال زنان بهبود یافته معتاد است که در این راستا مرکز اشتغال زنان راه اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان فارس تاکید کرد: باید به این موضوع اشاره کرد که مهمترین مشکل معتادین و به خصوص زنان معتاد اشتغال پس از بهبود است که در این خصوص مرکز اشتغال این بانوان راه اندازی شد.
کشاورز با اشاره به راه اندازی مرکز نگهداری از سالمندان نیز افزود: مرکز نگهداری از سالمندان بی سرپرست با اعتباری بالغ بر 750 میلیون تومان توسط خیرین ساخته شده است.
خدمت به محرومین عبادت است
امام جمعه موقت شیراز نيز در اين مراسم با بيان اينكه خدمت به محرومین عبادت است، گفت: هماهنگی و تعامل همه دستگاه های استانی موجب شد تا امروز شاهد افتتاح پروژه های شاخص در استان فارس باشیم.

حجت الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی تصریح کرد: هیچ خدمتی در نظام جمهوری اسلامی و در اسلام بالاتر از خدمت به محرومین و معلولین نیست و سازمان بهزیستی پرچمدار خدمت به محرومین و معلولین است.

امام جمعه موقت شیراز اظهار داشت: اگر کمک خیرین نبود سازمان بهزیستی نمی توانست اینچنین به محرومین خدمت نماید.
750میلیارد تومان وام براي مددجویان بهزیستی
همچنين در اين مراسم نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از اعطای تسهیلات قرض الحسنه 20 میلیاردی در سال گذشته به مددجویان بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری نیز قریب به 750 میلیارد تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه در اختیار مدد جویان سازمان بهزیستی قرار می گیرد.
دکتر ضرغام صادقی تصریح کرد: علاوه بر بودجه های در نظر گرفته شده، 70 میلیارد تومان بودجه جداگانه برای سازمان بهزیستی کشور در نظر گرفته شده است. وی با بیان اینکه معافیت مددجویان از هزینه های شهرداری نیز گام مثبتی بود که برداشته شد، بیان کرد: گام هایی که در نوع بودجه سال جاری برای سازمان بهزیستی برداشته شد، گام های بی نظیری بوده است.
خیرین فارس پیشرو امر خیر در کشور
معاون عمرانی استانداری فارس نيز در اين مراسم در سخناني خیرین فارس را پیشرو امر خیر در کشور دانست.
محسن اردکانی گفت: هزینه های اندکی که در اختیار سازمان بهزیستی قرار می گیرد جوابگوی نیازهای محرومین و معلولین نیست بنابراین تأمین بخشی از هزینه های سازمان بر دوش خیرین می باشد که خوشبختانه خیرین نیز در این راستا کمک فراوانی به سازمان داشته اند.
وی با بیان این که شیراز قطب پزشکی کشور است، اظهار داشت: این مزیت می تواند ارزش افزوده سرمایه گذاری سازمان بهزیستی را بالا ببرد و همچنین هزینه سازمان بهزیستی را کاهش دهد.
اردکانی مناسب سازی معابر شهری یک ضرورت برای معلولین برشمرد و افزود: مناسب سازی به صورت دستورالعمل در نظر گرفته شده است اما الزام قانونی ندارد لذا از نمایندگان مجلس درخواست می شود که این دستورالعمل را به یک الزام قانونی تبدیل کنند.
نظرات بینندگان