کد خبر: ۴۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۱۴ تير ۱۳۹۲

یک پیشنهاد تابستانی/ ماه‌بندان را از دست ندهید

"ماه‌بندان" را پیشنهاد می‌کنم حتماً مطالعه کنید؛کتابی که بر اساس سفرهای رهبر انقلاب به خراسان شمالی تهیه و تدوین شده و به‌نوعی یک سفرنامه به حساب می‌آید.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، یک عده می‌گویند سرانه مطالعه در کشور به طور میانگین و برای هر نفر 13 الی 17 دقیقه در روز است. عده دیگری این آمار را تکذیب می کنند و معتقدند این مقدار افزایش پیدا کرده و به یک ساعت رسیده! البته ما به سرانه مطالعه در کشور نگاهی نداریم و حرفمان فقط یک چیز است! "کتاب و کتابخوانی اوضاع خوبی ندارد."

با نگاهی به سیر نزولی فروش آثار ادبی به دلیل افزایش قیمت کاغذ و به خصوص کم اقبالی مردم در نمایشگاه کتاب امسال می تواند نتیجه گرفت که این فرهنگ کاغذی قدیمی و چندین ساله در مقابل رقبای جدیدش در حال مغلوب شدن است.

تصمیم گرفتیم به سهم خودمان قدمی در این مسیر برداریم و به مناسبت فرا رسیدن فصل فراغت بخشی از مردم کشور یعنی تابستان، نظر تنی چند از نویسندگان و شعرای مشهور ایرانی را در مورد آثار ادبی ارزشمندی که به بازار آمده جویا شویم و تعدادی انتخاب خوب و قابل استفاده به مخاطبان مشرق معرفی کنیم.

 
این‌بار به سراغ رحیم مخدومی رفتیم تا در چند حوزه مختلف سلیقه وي را جویا شویم:

 رحیم مخدومی در سال 1345 در ورامین متولد شده و تحصیلات خود را تا مقطع لیسانس در رشته علوم تربیتی ادامه داده است. وی از معلمین دلسوز كشور نیز هست که در عین حال با بسیج، جهاد سازندگی و سازمان تبلیغات اسلامی نیز همكاری داشته است.از آثار او، كتاب جنگ پابرهنه كتاب منتخب دفاع مقدس و  نرگس، مالك خیبر و پروانه‌های عرصه خبر كتابهای برگزیده جشنواره كتاب معلم انتخاب شدند. دیگر آثار این نویسنده عبارتند از یار كجاست؟، معلم فراری، چه كسی ماشه را خواهد كشید، وقتی پرده كنار رفت و  پروانه‌های عرصه خبر. آنچه در ادامه می خوانید متن گفتگوی کوتاه ما با این نویسنده و فعال فرهنگی است که تقدیم حضور مخاطبان ارجمند می شود:

* لطفاً رمانی که اخیرا مطالعه کردید و از خواندن آن لذت بردید را به مخاطبان ما هم معرفی کنید.

آقای اکبر صحرایی رمانی دارند به نام "حافظ هفت" به نظر من کتاب بسیار جذاب و خوبی است.
"ماه‌بندان" را هم پیشنهاد می‌کنم حتماً مطالعه کنید. کتاب آقای محمدرضا شهبازی که بر اساس سفرهای  رهبر انقلاب به خراسان شمالی تهیه و تدوین شده و به نوعی یک سفرنامه به حساب می آید. ماه بندان در نمایشگاه کتاب امسال جزء پر فروش ها بود و خیلی هم مورد استقبال مردم قرار گرفت.




کتاب "ماه بندان" به قلم محمرضا شهبازی هفتمین کتاب در ادامه کتاب‌هایی است که با سفر استانی مقام معظم رهبری به خراسان شمالی نوشته شده است. نویسنده در این کتاب به واسطه ارتباط گرفتن صمیمی با اقشار مردمی که در این سفر به استقبال مقام معظم رهبری آمده‌اند سعی کرده علت و انگیزه استقبال آنها از مقام معظم رهبری را بیان کند و به برخی از شبهه‌افکنی‌ها و ساده‌اندیشی‌های دشمنان در خصوص شگردهای نهادهای حکومتی برای کشاندن مردم به مراسم استقبال از زبان خود آنها پاسخ دهد.

این اثر به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شد.





* آیا کتاب جذابی برای کودکان و نوجوانان سراغ دارید؟

در ژانر کودک و نوجوان آثار آقای مصطفی رحماندوست را پیشنهاد می کنم. آثار ایشان هم از بعد روانشناسی و هم از بعد تربیتی کتاب های تاثیر گذار و قابل استفاده ای است.
در ضمن پیشنهاد می کنم مجموعه "قصه فرماندهان" که زندیگنامه پر فراز و نشیب برخی فرماندهان تاثیر گذار در جنگ هشت ساله را روایت می کند حتما مخاطبان نوجوان شما مطالعه کنند.


* در ژانر دفاع مقدس چطور؟


پایی که جاماند اثر سید ناصر حسینی‌پور را می‌پسندم.
نظرات بینندگان