کد خبر: ۴۰۹۵۳
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۶ تير ۱۳۹۲
آن چه در انتخابات شورای شهر صدرا گذشت

از اصلحان مظلوم تا اقدام شجاعانه یک مسئول

«من تعجب می کنم چگونه برخی از کاندیداها به خودشان اجازه می دهند چنین کاری کنند و از بیرون صدرا نیرو بیاورند و به آن ها بگویند به این افراد رأی دهید و بعد بگویند می خواهیم به مردم شهر صدرا خدمت کنیم ، الان واقعا مردم نمی توانند به چنین افرادی اعتماد کنند.»
شیرازه، صدرالدین معتمد- تیر خلاص بر رفتارهای غیرقانونی در انتخابات شهر صدرا زمانی شلیک شد که امام جمعه شهر صدرا در سخنانی اظهار داشت: "من تعجب می کنم چگونه برخی از کاندیداها به خودشان اجازه می دهند چنین کاری کنند و از بیرون صدرا نیرو بیاورند و به آن ها بگویند به این افراد رأی دهید و بعد بگویند می خواهیم به مردم شهر صدرا خدمت کنیم، الان واقعا مردم نمی توانند به چنین افرادی اعتماد کنند. "

اصلحان مظلوم ؛

چند روزی از اعلام رسمی نتایج انتخابات شهر صدرا گذشته است و خدا را شکر شیرینی حضور مردم بر کام همه مان نشسته است، اما قصد نویسنده برای ذکر نکات پیش رو نه زیر سوال بردن نتایج انتخابات شهر صدراست که نویسنده خود نتایج را پس از اعلام رسمی پذیرفته است، بلکه تنها یادآوری نکاتی است که شاید به خاطر سپردن آن ها راهگشای انتخاب اصلحان در دور بعدی انتخابات شورای شهر صدرا باشد باشد و همچنین پایانی بر داستان اصلحان مظلوم در انتخابات شورای شهر صدرا.

پیش از هر چیز به شما پیشنهاد می کنیم نگاهی به مطلب " آیا با این سازوکار ، اصلح در انتخابات شورای شهر قابل شناسایی بود ؟ " داشته باشید.

وقتی حاشیه جای متن راگرفت!

اظهار نظر رئیس کل دادگستری استان فارس مبنی بر این که " پرونده‌ای درباره تخلفات انتخاباتی شهر صدرا برای دادگستری ارسال نشده است " و پس از اعلام قطعی اسامی منتخبان شورای شهر صدرا از سوی فرماندار شیراز پایانی بود بر چند روز التهاب و بحث و اظهار نظر درباره انتخابات شورای شهر صدرا ، انتخاباتی که متن آن یعنی ساز و کار اخذ و شمارش آرا نمره قبولی گرفت اما حاشیه و رفتارهای خلاف قانون برخی کاندیداها نظیر آوردن رای اتوبوسی از مناطق، شهرها و حتی استان های همجوار همگان را به یاد تجربه تلخ انتخابات شورای شهر صدرا در سال 1385 انداخت .

مثلث ؛ همه به اندازه خودشان مقصرند

مسئولان ؛ اگر منصفانه به روند اجرایی انتخابات شورای شهر در شهر صدرا بنگریم می توانیم بگوییم ساز و کار اخذ رای و شمارش آرا طبق قانون انجام شده و خدشه ای به آن وارد نیست و اسامی اعلام شده از صندوق درآمده است، حداقل مسئولان اجرایی در این زمینه نمره قبولی گرفته اند، اما چرا با وجود تجربه قبلی و تذکرات فراوان دلسوزان، هیچ مکانیزمی برای جلوگیری از ورود افراد غیر بومی به شهر صدرا در روز انتخابات پیش بینی نشده بود؟ یا این که چرا با وجود دلایل فراوان مبنی بر رای افراد غیر بومی و رای اتوبوسی، نتایج انتخابات شهر صدرا اعلام شد؟ و ... ؛ و یک آرزو و آن هم این که کاش مسئولان یا شجاعت بیشتری به خرج می دادند و یا اگر می خواستند نتایج را اعلام کنند، آن را بدون تاخیر اعلام می نمودند.

کاندیداها؛

ضلع دیگر مقصران، کاندیداهای متخلف هستند؛ آن جا که برخی از آن ها با رفتارهای خارج از عرف، غیر اخلاقی و بهتر است بگوییم باور نکردنی، دست به دامان رای اتوبوسی و دیگر رفتارهای خلاف قانون شدند. البته شاید بودجه چند میلیاردی اداره شهر صدرا که از برخی شهرستان های استان فارس نیز بیشتر است در بروز این گونه رفتارها بی تاثیر نبوده باشد! تصویر زیر گوشه ای از این تخلفات را به نمایش می گذارد.

مردم؛

اما از نظر نویسنده مردم بومی شهر صدرا شاید مقصرترین ضلع مثلث انتخابات شورای شهر صدرا باشند. اگر مردم بومی شهر صدرا احساس مسئولیت بیشتری در شناخت اصلح از میان کاندیداهای شورای شهر صدرا به خرج می دادند شاید رای چند صد نفره اتوبوسی نمی توانست نتایج انتخابات این شهر را دچار تردید کند و شاید داستان اصلح مظلومِ انتخابات شورای شهر صدرا در سال 1385 تکرار نمی شد.

یادآوری اقدام شجاعانه یک مسئول؛ امام جمعه شهر صدرا

خطبه نماز جمعه شهر صدرا به امامت حجت السلام درویشی ، امام جمعه دائم شهر صدرا

...

من تعجب می کنم چگونه برخی از کاندیداها به خودشان اجازه می دهند چنین کاری کنند و از بیرون صدرا نیرو بیاورند و به آن ها بگویند به این افراد رأی دهید و بعد بگویند می خواهیم به مردم شهر صدرا خدمت کنیم ، الان واقعا مردم نمی توانند به چنین افرادی اعتماد کنند .

...

ما از مسئولین اجرایی و نظارت و شورای نگهبان و مسئولین دست اندر کار تشکر می کنیم واقعا زحمت کشیده اند ، ولی می گویند روزی یک نادان سنگی را در چاه می اندازد و چند عاقل نمی توانند آن سنگ را بیرون بیاورند ، مصداق این است . 4 تا آدم بی تقوا این کار را انجام می دهند و آبروریزی می کنند و مشکلاتی برای مردم ایجاد می کنند . چطور می توانید بگویید می خواهیم نماینده مردم شویم ، از شهدا و مردم خجالت نمی کشید ، ریاست با تقلب ، ریاست با پول ، می خواهید به کجا برسید . اف به این دنیایی که انسان غیرت خود را زیر پا بگذارد و برای بقیه دردسر درست کند . مگر این ریاست چه چیزی است .حضرت علی (ع) می فر مایند : ریاست نباید برای تو مانند طعمه باشد ، بلکه باید مانند امانتی در دست تو باشد . تو می خواهی این امانت را با دزدی و تخلف بدست آوری ، واقعا به چنین کسی نمی توان اعتماد کرد که امین مردم باشد .

...

راه نظارت بسته نیست ؛ ناامید نباشید

گرچه هنوز بحث و تبادل نظر درباره نتایج انتخابات شورای شهر صدرا در میان خانواده ها ، خیابان ها، کوچه ها و صنوف شهر صدرا ادامه دارد اما صرف نظر از نتیجه انتخابات شورای شهر صدرا ، این مردم شهر صدرا هستند که می توانند با احساس مسئولیت بیشتر و پیگیری مستمر مصوبات شورای آینده شهر صدرا و مطالبه چرایی تصمیمات این شورا، از بروز هرگونه انحراف و منفعت طلبی شخصی اعضای شورای این شهر جلوگیری کنند.

کلام آخر؛ یادآوری

قصد نویسنده برای ذکر نکات پیش رو نه زیر سوال بردن نتایج انتخابات شهر صدراست که نویسنده خود نتایج را پس از اعلام رسمی پذیرفته است ، بلکه تنها یادآوری نکاتی است که شاید به خاطر سپردن آن ها راه گشای انتخاب اصلحان در دور بعدی انتخابات شورای شهر صدرا باشد و همچنین پایانی بر داستان اصلحان مظلوم در انتخابات شورای شهر صدرا .


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهروند صدرا
UNITED STATES
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۲
0
شیرازه مچکریم ... شیرازه مچکریم ... شیرازه مچکریم ...
پیامک بان
یه آدم بیکاری برداشته این این مطلبتون رو واسه کل منطقه صدرا پیامک کرده ، ملت چه بیکارن اومدم گفتم شاید نتایج رد شده باشه
کارمندان شهرداری
هوراااااا شیرازه ... هوراااااا معتمد ...
پرسشگر
پیامکش به دست شما هم رسیده ؟
رزیتا
NETHERLANDS
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۲
0
این صدرالدین معتمد کیست؟ خدا به داد مسئولان برسه این گیرش سه پیچه
saeedi
GERMANY
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۲
1
با تشکر از شیرازه ، چه عجب بالاخره یه نفر صدای مارو شنید آقا اتوبوس که خوبه اینا اگر می تونستن ..........
حامد محمود نیا
UNITED KINGDOM
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۲
0
دانشجوی انگلستان هستم ، پدر و مادرم ساکن صدرا هستند ؛ دقیقا شده همون قضیه سال 85 ، اون موقع شیراز بودم همین جریانات پیش اومد واقعا چرا دوباره ؟
پرسشگر
آقای محمود نیا اونجا هم " کلوک اندازون " دارید ؟
عاطفه
CANADA
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۲
9
خیلی هم خوب برگزار شد ، پسرخاله منم رای آورد
جمیل
کاملا مخالفم با عاطفه
صدرا نشین
FRANCE
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۲
0
شیرازه جون جای این مطلب توی اسلایدر خالیه
پرسشگر
موافقم
کاندیدای صدرا
NETHERLANDS
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۲
0
گناه ما چیه که نه اتوبوس داریم نه پول ؟ من روز رای گیری رفتم حوزه رای گیری محله خودم دیدم 200 نفر توی صف ایستادن فقط 4 نفر از محله ما هستند . خواهشمندیم به گوش مسئولان برسانید
baghali
GERMANY
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۲
0
bebin che khabar boodeh ke sedaye emam jomeh ham daroumadeh !
سمیرا
ROMANIA
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۲
0
ببخشید میون یه بحث بی اهمیت مزاحم شدم ، کسی میدونه این مراسم " کلوک اندازون " قضیه ش چیه ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۲
0
کدام احساس مسئولیت؟؟! با این کیفیت خدماتی که طی 5 سال گذشته در صدرا شده ،دیگر انگیزه ای برای مردم صدرا باقی نمانده. گلوی بسیاری از مردم صدرا در این مدت پاره شد ،به خاطر اینکه فریادشان به جایی نرسید و همه مشکلات خدماتی،رفاهی و زیربنایی این منطقه باقی مند و هیچ پیشرفتی حاصل نشد.هنور یادمان نرفته موضوضع جاده .ر.دی فاز 2 صدر از مقابل دوکوهک که بعد از اون تصادف غم انگیز چه وعده هایی از سوی شورای شهر صدرا داده شد اما دریغ از عمل؟؟؟؟!!!! واقعا چه انتظاری دارید؟ ای کاش امام جمعه محترم این حساسیت را نسبت به عملکرد شوری فعلی هم داشتند؟؟!!
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۲
0
باسلام . مسئولان اجرایی انتخابات صدرا نمره قبولی نگرفتند چون اطلائیه شماره شش و ماده25 قانون انتخابات را اجرا نکردند و فرمانداری نیز پاسخی به این عدم اجرای قانون نداشتند چون هیأت اجرایی زیر سوال می رفت....تخلفات بسیار وسیع و آشکار بود نماینده نظارت خود ثبت نمود اما و صد اما که..........
nasiri
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۲
0
سلام .با تشکر از نویسنده محترم و مسئولین شیرازه.
دلیل اصلی وجود تخلفات گسترده و آشکار،عدم اجرای قانون در شهر صدرا بود.
http://sadra-nasiri.ir
میثم تمار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۲
0
متاسفانه برخی تریبون دارها نتوانستند مانند امام جمعه صدرا عمل کنند.در کازرون با حمایت افراد صاحب قدرت افراد با تخلفات حتی بیشتر از رای های اتوبوسی هم مورد تایید قرار گرفتند
از امام جمعه صدرا متشکرم.