کد خبر: ۴۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۱۷ تير ۱۳۹۲

آیا انتخابات شورای شهر صدرا تایید خواهد شد؟

ماجرای انتخابات پر سر و صدا و پرحاشیه شهر صدرا به روزهای پایانی خویش نزدیک می شود. انتخاباتی که می باید به عرصه ای برای حرکت پرشتاب به سوی رشد و تعالی مردم تبدیل شود، در انتخابات شورای شهر صدرا رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.
به گزارش شیرازه، ماجرای انتخابات پر سر و صدا و پرحاشیه شهر صدرا به روزهای پایانی خویش نزدیک می شود. انتخاباتی که می باید به عرصه ای برای حرکت پرشتاب به سوی رشد و تعالی مردم تبدیل شود، در انتخابات شورای شهر صدرا رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

حافظ نیوز
نوشت: پیش از این طی مطلبی به تخلفات روی داده و موضع گیری های امام جمعه محترم شهر صدرا پیرامون حوادث روی داده در این انتخابات به صورت تفصیلی پرداخته ایم.

اما آنچه که امروز حائز اهمیت است، تایید و یا عدم تایید این انتخابات از سوی هیئت نظارت بر انتخابات است. هیئتی که خود واقف بر تخلفات روی داده توسط عده ای از نامزدهای انتخاباتی است و آن چنان که از شواهد امر نیز بر می آید، گزارش تمامی تخلفات ثبت شده در این انتخابات به نهادهای ذیربط ارسال شده است.

انتخابات شورای شهر صدرا را نمی توان به کلی مورد خدشه قرار داد، بلکه عده قلیلی از نامزدها با حجم بسیار گسترده تخلفاتشان به کلی وجهه انتخابات را به زیر سوال برده اند.

از انتقال افراد غیر بومی جهت شرکت در انتخابات شوراها به صورت گسترده، تا تلاش در جهت خرید رای و دیگر تخلفات ممکن، همه و همه توسط چند نفر در طول این انتخابات روی داده است که همه این مسائل، از دید نهادهای نظارتی نیز پنهان نمانده است.

اما شایعه عجیبی که امروز در برخی محافل به گوش رسید، این نگرانی را به صورت جدی پدید آورده است که مبادا این انتخابات مورد تایید قرار گیرد.

شاید بد نباشد که بار دیگر سخنان امام جمعه محترم صدرا را در باره این انتخابات با همدیگر مرور کنیم و به عمق فاجعه! پی ببریم:



آوردن افراد غیربومی برای رأی دادن به افراد کاری خلاف وجدان و اخلاق است

امام جمعه شهر صدرا پیرامون انتخابات شورای این شهر گفت : اینکه افراد غیربومی و غیرساکن در شهر صدرا به این جا بیایند و به کاندیداهای مورد نظرشان رأی دهند کاری خلاف وجدان و اخلاق است.

حجت الاسلام درویشی افزود: من تعجب می‌کنم چگونه برخی از کاندیداها به خود اجازه می‌دهند که دست به چنین اقدامی بزنند و برای انتخاب شدن از بیرون شهر صدرا نیرو بیاورند و به آن‌ها بگویند به ما رأی بدهید زیرا می‌خواهیم به صدرا خدمت کنیم! مردم چگونه به این افراد اعتماد کنند؟

خجالت نمی‌کشید به مردم بگویند ما نماینده شما هستیم؟!

حجت الاسلام درویشی افزود: برفرض که این افراد به عنوان اعضای شورای صدرا انتخاب شوند آیا خجالت نمی‌کشید به مردم بگویند ما نماینده شما هستیم در صورتی که با رأی کسان دیگری از بیرون شهر آمده‌اند.

دوره، دوره کلاه گذاشتن بر سر مردم نیست!

وی خطاب به کاندیداهای متخلف انتخابات شورای شهر صدرا افزود: شما آمده‌اید که به شهر صدرا خدمت کنید نه اینکه با رأی افرادی بیرون از شهر انتخاب شوید؛ دوره، دوره کلاه گذاشتن بر سر مردم نیست این افراد باید به خود بیایند.

با ریاست پول و تقلب می‌خواهید به کجا برسید؟

وی بار دیگر خطاب به کاندیداهای متخلف در شورای شهر صدرا گفت: چطور می‌توانید بگویید می‌خواهم نماینده مردم شویم، از شهدا و مردم خجالت نمی‌کشید با ریاست پول و تقلب می‌خواهید به کجا برسید؟





ابطال انتخابات شورای شهر به صلاح نیست

مسلما مسئولان ذیربط هم اکنون در این اندیشه هستند که آیا تبعات ابطال انتخابات بیشتر است و یا تایید آن و کدامیک به مصلحت مردم صدرا می باشد؟

ابطال انتخابات که در نتیجه این شهر در بلاتکلیفی خواهد ماند و عدم تشکیل شورا و به تبع آن عدم انتخاب شهردار، بر مشکلات این شهر بیش از پیش خواهد افزود.

و اما تایید این انتخابات چه بر سر مردم خواهد آورد؟ مسئولان محترم پاسخ دهند که راه یابی اشخاصی که بعضا چند صد میلیون تومان در این انتخابات تخلف آشکار تبلیغاتی داشته اند و یا قریب چند صد نفر و بعضا هزار نفر غیر بومی را در روز انتخابات به این شهر آورده اند چه آینده ای را برای این شهر رقم خواهد زد؟

فلان نامزد متخلف هر آنچه در توان داشته به کار بسته و از هیچ تخلفی رویگردان نشده تا به هرقیمتی که شده به شورای شهر راه یابد و حالا نیز راه یافته است، آیا رواست که سرنوشت مردمی پاک و مومن را به مدت چهار سال به دستان چنین اشخاصی بسپاریم؟ وجود حتی یک نفر از این گونه اشخاص در جمع شورا گرچه بقیه اعضای محترم بدون هیچ شبهه و شائبه ای رای آورده باشند غیر قابل قبول است.

امروز آنچه که مورد انتظار آحاد مردم شهر صدراست، این است که آرای کسانی که در این انتخابات تخلفات انتخاباتی اثبات شده داشته اند به کلی ابطال گردد و از حضور چنین اشخاصی در شورای شهر به شدت جلوگیری به عمل آید.

متاسفانه این اتفاقات، در دور قبلی انتخابات شوراها نیز در شهر صدرا کم و بیش روی داده بود و اگر آن روز با متخلفین برخورد قاطعی صورت می گرفت، امروز شاهد وقوع و تکرار چنین اتفاقاتی نبودیم و مسلما اگر امروز با متخلفین این انتخابات برخورد قاطع صورت پذیرد در آینده شاهد تکرار این اتفاقات تلخ نخواهیم بود.
نظرات بینندگان