کد خبر: ۴۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۲

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی فارس: به دنبال رساندن رشد بیکاری به 12 درصد هستیم

در حال حاضر نرخ بیکاری زنان به 25/2 درصد و مردان به 10/16 درصد رسیده است.
به گزارش خبرنگار شیرازه، مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان فارس در جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر کارگران، گروه کارگران و واحدهای نمونه استان، بیان کرد: در سال 92 به دنبال رساندن رشد بیکاری به 12 درصد هستیم که در حال حاضر نرخ بیکاری زنان به 25/2 درصد و مردان به 10/16 درصد رسیده است.
 عباس عباسی، اظهار داشت: امروز برخلاف گذشته بازارهاي سراسري جهان با تغييرات روزانه و حتي لحظه به لحظه نيازهاي جوامع بشري روبه رو هستند و شركت هاي توليدي و خدماتي كه عامل اصلي مرتفع ساختن اين نيازها به شمار مي روند براي جانماندن از تغييرات سريع ، بقا و رشد در اين بازار ها بايد به سرعت و با هدف گذاريهاي درست بسوي ارتقاء بهره وري در همه ابعاد حركت كنند.
وی ادامه داد: اطلاعات، دانش و نيروي انساني از جمله مهمترين ابزار دستيابي به اين اهداف مي باشند. عباسی، تصریح کرد: وزارت كار و امور اجتماعي با توجه به جايگاه ويژه و تأثير گذار خود در جامعه كار و توليد و در راستاي پيشبرد مقاصد اقتصادي و اجتماعي كشور، به منظور ترغيب و تشويق سرمايه گذاري در توليد، صنعت و خدمات با هدف كاهش وابستگي توسعه اشتغال ، اشتغال پايدار و صيانت از نيروي كار، هرساله به انتخاب و معرفي واحدهاي نمونه اقدام مي نمايد.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان فارس، افزود: واحدهايي كه با نگرشي روزآمد، زمينه تعامل مناسب بين همه اركان توليد و خدمات زيرمجموعه هاي خود را فراهم ساخته اند می توانند  با افزايش بهره وري و ارائه خدمات مناسب تر و با كيفيت بيشتر، توان رقابتی را در بازارهاي امروز ايران و جهان سطح مطلوبي نگاه دارند.

وی بیان کرد: منظور از كارآفرين، شخصي است كه داراي ويژگيهاي چون داشتن توانايي تبديل ايده به محصول با ارزش افزوده بالا، مشاركت پذير و مشاركت جو در جهت سازماندهي صاجبان سرمايه، ايده، تخصص و دانش براي توليد محصول با ارزش افزوده بالا، متعهد و خستگي ناپذير، خلاق و نوآور، فرصت شناس و تبديل كننده تهديدها به فرصت هاي دستيابي به ارزش افزوده مستمر، آينده نگر و آينده پژوه و... داشته باشد.

انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان