کد خبر: ۴۱۱۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس: شبکه‌های ماهواره‌ای هوس‌خواهی را ترویج می کنند

احمد همتی روز گذشته در همایش مشترک ائمه جماعات، هیئت امنا و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت مساجد در سپاه ناحیه ثارالله شیراز، اظهار داشت: ماهواره به آرامی سعی می‌کند از طریق برنامه‌های غیرمستقیم سبک زندگی افراد را تغییر دهد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، ترویج عشق‌های مثلثی، بی‌ارزشی زندگی خانوادگی و مجاز بودن طلاق با کوچک‌ترین ناملایمات، عادی کردن سبک لباس و آرایش نامتعارف، ترویج خشونت و پایین آمدن آستانه تحمل افراد، مدگرایی، زیرسئوال رفتن فرهنگ معنویت و ایثار و ترویج مذاهب کاذب برخی از آسیب‌های ماهواره بود که همتی به آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: ایجاد شک در مورد مسلمات دینی، القای مردم‌سالاری منهای دین و بی‌تفاوتی اجتماعی و اعتقادی از دیگر عوارض ماهواره است.

به گفته وی؛ بیشترین طیف هدف ماهواره را زنان و دختران تشکیل می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه خاطرنشان کرد: 203 ماهواره تلویزیونی فعال است که 80 مورد آن در مدار ایران قابل دریافت است و امکان تماشای 18 هزار شبکه را فراهم می‌آورد.

وی بیان کرد: با یک رسیور معمولی حدود دو هزار کانال در ایران قابل دریافت است که بیشتر آنها با سنت، فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی همخوانی ندارد.

همتی تصریح کرد: در خانواده‌های ایرانی که حتی غیرمذهبی هستند، ناموس و حیا جایگاه دارد و این به فرهنگ دیرپای ایرانیان باز می‌گردد، اما همین موضوع به یکی از تاکتیک‌های شبکه‌های ماهواره بدل شده که خانواده را تضعیف کند.

وی ابراز داشت: بیشترین جامعه هدف شبکه‌های ماهواره جوانان 14 تا 22 سال هستند و 380 کانال موزیک، 250 کانال کودک و نوجوان، 80 کانال در حوزه ترویج مصرف‌گرایی و فرهنگ‌سازی پوشش و مد در حال ارسال برنامه به ایران هستند.

این مسئول فرهنگی اذعان داشت: هالیوود سالانه 700 فیلم سینمایی تولید و 78 درصد سینماها و تلویزیون‌های دنیا را تغذیه می‌کند.

وی در ادامه گفت: دشمن می‌داند که شیعه دو بال سرخ و سبز دارد که یکی بال شهادت‌طلبی برگرفته از عاشورا و دیگری بال انتظار برگرفته از مهدویت است که با سپر ولایت فقیه محافظت می‌شوند.

همتی ابراز داشت: دشمن سعی می‌کند با مهندسی معکوس ابتدا ولایت فقیه را تضعیف کند تا بتواند به حوزه مهدویت و اعتقادات مردم ورود کند و آنگاه به جای شهادت‌طلبی و ایثار، رفاه‌طلبی، دنیا‌زدگی و مصرف‌پرستی را قرار دهد.

به گفته وی، دشمن ماهواره را بهترین روش برای تغییر ذائقه‌ها می‌داند و جالب است که نتانیاهو در کنفرانسی به صراحت سخن از پاساژگردی برای ضربه به ایران به میان می‌آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: هیچ‌کدام از ائمه فرصت پیدا نکردند که حکومتی مستمر داشته باشند که اگر این فرصت پیدا شده بود، شاید دنیا اکنون شکل دیگری داشت.

همتی ادامه داد: از زمان امام علی (ع) با سکه‌های معاویه دل‌های مردمان سست شد تا کار به جایی کشید که معاویه در حضور مومنین به امیرالمومنین توهین کرد و هیچ‌کس سخنی نگفت و فرزندان اباسفیان و هند جگرخوار به مسند حکومت نشستند.

وی بیان کرد: باید بررسی کرد که چرا کار به اینجا کشید که اگر درایت، بصیرت و حمیت اسلامی از میان نرفته بود، چنین نمی‌شد.

همتی تصریح کرد: اکنون ما باید قدر این فرصت را بدانیم که نظامی داریم که در دهه چهارم آن در رقابت انتخاباتی هر کاندیدا سعی می‌کند، بیشتر از ادبیات و گفتمان انقلاب بهره ببرد.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی که شعارهای انقلاب در حال جهانی شدن است به طور مسلم دشمن نیز بیکار نمانده و در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی چالش‌آفرینی را ادامه می‌دهد.

به اعتقاد همتی، دشمن سعی می‌کند مرحله چالش را خطر جلوه دهد تا دست‌ها را به نشانه ترس بالا ببرند و آنگاه با القای خطر می‌تواند بحران را کلید بزند.

وی برای گفته خود شاهد آورد و افزود: دشمن بیان می‌کرد کهگزینه نظامی روی میز است و می‌توانیم با ایران مانند عراق و افغانستان برخورد کنیم، اما مقام معظم رهبری این بلوف سیاسی را تشخیص دادند.

به گفته وی، زمانی کهبه «واعدو لهم ماستطعتم من قوه» عمل کردیم، دیدیم که حتی یک تیر به سمت ایران شلیک نشد.

وی تصریح کرد: اکنون ما از این مرحله گذشته‌ایم و انقلاب تثبیت شده و در موقعیتی هستیم که دشمن باید از ما بترسد.

وی با تأکید بر لزوم بستن روزنه‌های فرهنگی به روی دشمن ماه رمضان را فرصتی دانست که بار دیگر مسیر طی شده را بررسی کرده و داشته‌های فردی و جمعی‌مان را تقویت کنیم.

همتی اظهار داشت: هر جا آمار جرم و جنایت کاهش یافته حضور پررنگ بسیج، مسجدی فعال و امام جماعت با تدبیری در آن وجود داشته است.

وی اضافه کرد: باید سنگر مساجد را تقویت کنیم و حتی اشکالی ندارد که طلبه یا معممی در یک مسجد با نوجوانان به فوتبال بپردازد، اما آنها را جذب کند.

لزوم جذاب کردن برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای، شناسایی افراد مستعد برای فعال کردن کانون‌های فرهنگی و هنری و اجرای برنامه‌های مستمر فرهنگی و هنری از قبیل تئاتر، سرود و فیلم‌سازی در مساجد محلات پیشنهاداتی بود که همتی در پایان بحث خود برای مقابله با ماهواره بیان کرد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲
0
شبکه های داخلی چه چیزی را ترویج می کنند؟؟