کد خبر: ۴۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۳ تير ۱۳۹۲
سرپرست حوزه معاونت گردشگری میراث فرهنگی فارس خبر داد:

اجرای ۱۶ برنامه گردشگری ویژه ماه مبارک رمضان در فارس

رگزاری جشنواره «چنگال لو» شامل خوراک‌های ماه رمضان، برپایی تورهای مذهبی به مقصد بقاع متبرکه و امامزادگان واجب‌التعظیم، بازدید گردشگران از مساجد تاریخی، تورهای خبرنگاری به منظور بازدید از اماکن تاریخی، مذهبی و برگزاری نمایشگاه رضوی از دیگر برنامه‌های این معاونت در این ماه مبارک است.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی، سرپرست حوزه معاونت گردشگری میراث فرهنگی فارس گفت: این معاونت، 16 برنامه گردشگری مذهبی را تا پایان ماه مبارک رمضان در سطح این استان برگزار می‌کند.
سرپرست حوزه معاونت گردشگری میراث فرهنگی فارس گفت: این معاونت، ۱۶ برنامه گردشگری مذهبی را تا پایان ماه مبارک رمضان در سطح این استان برگزار می‌کند.
امیرحسین حکمت نیا اظهار داشت: اجرای برنامه رمضان در آئینه ادب ایرانی، برگزاری سه نشست تخصصی ویژه آداب و رسوم این ماه، تهیه بروشور تخصصی گردشگری و برنامه‌های گردشگری از منظر قرآن کریم از جمله اقدامات این حوزه در ماه مبارک رمضان امسال است.

وی افزود: همچنین برگزاری جشنواره «چنگال لو» شامل خوراک‌های ماه رمضان، برپایی تورهای مذهبی به مقصد بقاع متبرکه و امامزادگان واجب‌التعظیم، بازدید گردشگران از مساجد تاریخی، تورهای خبرنگاری به منظور بازدید از اماکن تاریخی، مذهبی و برگزاری نمایشگاه رضوی از دیگر برنامه‌های این معاونت در این ماه مبارک است.

این مسئول از برگزاری تور تخصصی «شهاب‌باران» برای نخستین‌بار در استان فارس خبر داد و گفت: در این برنامه آموزش‌های تئوری نجوم و رصدهای ابتدایی برای آشنایی فراگیران در ۲۱ مردادماه سال جاری به اجرا درمی‌آید.

معاون گردشگری فارس تصریح کرد: اجرای طرح «آسمان فارس در روز و شب»، یکی دیگر از برنامه‌های در دست اجرای این معاونت است که در این برنامه کارگاه‌های تئوری و عملی پرنده‌نگری برپا می‌شود.

حکمت نیا بیان داشت: استان فارس با داشتن پرندگان بومی و مهاجر یکی از استان‌های شاخص پرنده‌نگری و توسعه طبعیت‌گردی در کشور است. وی اضافه کرد: برپایی سمینارهای تخصصی و کارگاه‌های عملی پرنده‌نگری در تالاب‌ها و باغ‌های استان فارس که مامن پرندگان مهاجر است، طرحی نوین در بسته‌های گردشگری این استان محسوب می‌شود.

این مسئول ابراز داشت: برگزاری پنجشنبه و جمعه‌بازار ویژه معرفی سوغات و صنایع دستی استان فارس و سلسله نشست‌های تخصصی گردشگری و نمایشگاه‌های مرتبط با گردشگری در خانه گردشگری از دیگر برنامه‌های در دست اجرای این حوزه معاونت است.
نظرات بینندگان