کد خبر: ۴۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۳ تير ۱۳۹۲
رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر شیراز:

مسئولین فارس به صنف طلا نگاه جالبی ندارند

در بسیاری از کشورها مانند ایتالیا، امارات و ... این شغل از حمایت های خاص برخوردار است در حالی که در فارس نداشتن برنامه حمایتی باعث از بین رفتن ساخت و ساز طلا و بی انگیزگی زرگرهای جدید به این بخش شده است.
به گزارش خبرنگار شیرازه،‌ رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر شیراز گفت: وضعیت ساخت و ساز طلا در شیراز مدت زمان زیادی است دچار رکود و تعطیلی است و به لحاظ شرایط خاص دیگر این استان علاقه ای به ساخت و ساز نشان نمی دهد.

رضا راسخ با اشاره اینکه مالیات بر ارزش افزوده برای این صنف ضربه بوده و باعث سردرگمی افراد شد، عنوان کرد: متاسفانه مسئولین فارس به صنف طلا نگاه جالبی ندارد و به این فعالیت به عنوان شغل کارآفرین و ارزآور نگاه نمی کنند و فقط این شغل را از دید تزئینی بررسی کرده که این موضوع باعث می شود حمایتی از افراد شاغل در بخش ساخت و ساز طلا و جواهر صورت نگیرد.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها مانند ایتالیا، امارات و ... این شغل از حمایت های خاص برخوردار است در حالی که در فارس نداشتن برنامه حمایتی باعث از بین رفتن ساخت و ساز طلا و بی انگیزگی زرگرهای جدید به این بخش شده است.

بازار طلا حالت طبیعی را طی می کند
رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر شیراز ابراز داشت: بازار طلای شیراز تابع بزار جهانی است و با توجه به تحولات جهانی و داخلی قیمت طلا و ارز به میزان نسبتا زیادی کاهش پیدا کرد.

راسخ اضافه کرد: در حال حاضر  بازار حالت طبیعی خود را طی می کند و باید برای تغییرات بعدی منتظر سیاست های جدید اقتصادی در دولت آینده و تغییرات جهانی ارز و طلا باشیم.

انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان