کد خبر: ۴۱۳۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۲

رئیس شورای شهر شیراز: به مردم حق بدهیم که نتوانند کمبود آب را تحمل کنند

شهرداري تعدادي از چاه‌هاي آب خود را در اختيار آبفا براي تامين آب شرب قرار داده و همكاري لازم را كرده است اما بايد كار را مديريت كرد.
به گزارش خبرنگار شیرازه، در جلسه علنی شورای شهر شیراز رئیس شورا با انتقاد از مشكلات پيش آمده درخصوص آب شرب شيراز، گفت: امسال بارها اعلام شده که ميانگين بارندگي شيراز از سال‌هاي قبل بيشتر بوده، با این آمار باید حق بدهیم که مردم نتوانند کمبود آب در برخی مناطق را تحمل کنند.
علی زحمتکش با اشاره به اینکه مردم بعد از گران شدن آب، به راستی مصرف خود را کمتر كرده و صرفه‌جويي مي‌كنند، خاطرنشان کرد: تامین و توزیع آب برای جمعیت میلیونی شیراز نیاز به برنامه ریزی دارد. يكي از نمايندگان مردم فارس در مجلس نیز گفته است 500 روستاي اين استان فاقد آب آشاميدني است.
 رئيس شوراي شهر شيراز گفت: شهرداري تعدادي از چاه‌هاي آب خود را در اختيار آبفا براي تامين آب شرب قرار داده و همكاري لازم را كرده است اما بايد كار را مديريت كرد.

محسن معین نیز در این خصوص اظهار داشت: بسیاری از مردم شیراز در اوج گرما و ماه مبارک رمضان با مشکل کم‌آبی و قطع آب مواجه شده‌اند در صورتی که  خط دوم انتقال آب شیراز به سبب مشکلات مدیریتی و اعتباری همچنان وارد چرخه نشده است و چندین سال است که در دست احداث است.
 این عضو شورا تصریح کرد: با توجه به مشکلات کنونی این خط نباید معطل اعتبارات بماند، سرعت گرفتن و وارد چرخه شدن این خط انتقال، اهتمام بیشتر آبفای شیراز را می طلبد.

 وی افزود: مردم سوال می‌کنند که با توجه به بارندگی خوب امسال چرا باید چنین اتفاقی رخ دهد که دلیل آن قابل بررسی است. 530 هزار مترمکعب آب مصرف شرب شهر شیراز است و تنها 90 هزار متر مکعب معادل یک‌پنجم آن از خط انتقال درودزن تامین می‌شود.
معین با اشاره به اینکه این خط انتقال آب هم در کلان‌شهر شیراز مربوط به 35 سال پیش است، تصریح کرد: به جز این خط انتقال قدیمی بخش اعظم آب شیراز از چاه‌های شهر تامین می‌شود که چندان نیز آب بهداشتی نیست و کیفیت مطلوبی ندارد.
وی در این شرایط فرصت را برای دفاع از پروژه پرحاشیه سد تنگ سرخ مناسب دید و گفت: اکنون شاید برخی اهمیت سد تنگ سرخ را دریابند که اگر احداث شده بود حداقل به طور موقت برای تامین آب شیرین کاربرد داشت.

حجت‌الاسلام عبد الرسول میری، دیگر عضو شورا در این زمینه خواستار ذخیره آب در فصول دیگر توسط مسئولان شد و درخواست کرد: مردم نیز به فکر همنوعان خود باشند و راضی نشوند در حالی که آن ها با آب شرب خودرو و حیاط خانه را می‌شویند همشهری‌های آنان چند روز و گاه هفته‌ها بی‌آب بمانند.
حجت‌الاسلام میری اذعان داشت: مردم در این روزها از کاهش کیفیت نان نیز گلایه دارند و نانواها علت این مشکل را کیفیت پایین آرد ذکر می‌کنند.
 وی افزود: انتظار می رود در این زمینه نظارت‌هایی از طرف مسئولین مربوطه صورت گیرد.
انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سعید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲
0
آیا صرفه جویی آب شامل باغشهرهای محور شمالغرب شیراز واستخرویلاهای شهرکهای اغماری غرب شیراز هم می شود ؟