کد خبر: ۴۱۳۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۲۴ تير ۱۳۹۲
مدير كل بهزيستي فارس اعلام كرد:

فارس بیشترین تعداد دانشجویان معلول را دارد/ 65 میلیون تومان از سازمان يونيسف پول گرفتیم

مديركل بهزيستي استان فارس گفت: بخش اعظمي از وعده‌هاي داده شده در سال گذشته، عملياتي و محقق شده است.
به گزارش خبرنگار شیرازه، عبدالحميد كشاورز در آستانه هفته بهزيستي و در جمع خبرنگاران، فارس را در مقايسه با ساير استان‌هاي كشور، پيشتاز در بخش‌هاي مختلف از خدمات ارائه شده توسط بهزيستي دانست و گفت: در مناسب‌سازي رتبه دوم، در cbr، مشاوره، دفاتر ايدز، مشاركت‌هاي مردمي، مراكز غيردولتي، مسكن، اشتغال، فعالیت های مربوط زنان و کودکان، اورژانس و آسیب های اجتماعی و .. رتبه اول كشور را كسب كرده‌ايم.

شیراز تنها شهری است که از مشاوره معلولان بهره می برد

اين مقام مسئول با يادآوري اينكه شيراز تنها شهري در ايران است كه در استانداری و فرمانداری آن از مشاوره تخصصي 9 نفر از معلولان بهره‌مي‌برد، گفت: این اقدام باعث رفع مشکلات معلولین شده و انجام مناسب‌سازي در پارك‌ها، برخي معابر و سرويس‌هاي بهداشتي همگاني را در پي داشته است.

مدير كل بهزيستي فارس بیان کرد: نابرابری های موجود در جامعه و تغییر سبک زندگی پیامدهای خاصی دارد که زمینه بروز انواع آسیب های اجتماعی از جمله مهاجرت و شهرنشینی، طلاق، بزهکاری، خشونت را ایجاد می کند که همه از عوامل تهدید کننده سلامت فردی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: افزایش عوامل تهدیدکننده سلامت و بروز انواع معلولیت های ناشی از سوانح که هرکدام به نوبه خود یک بحران است، ایجاب می کند بهزیستی فعالیت های خود را گسترش دهد.

همه دستگاه های مسئول قانون حمایت از معلولین را به درستی اجرا کنند

کشاورز با بیان اینکه سال گذشته فارس در پیگیری مناسب سازی اماکن شهری و عمومی رتبه دوم کشور را به دست آورد، گفت: اقدامات در بحث مناسب سازی خوب بوده است اما در بحث حمل و نقل کمترین توجه شده است که همه دستگاه های مسئول از جمله شهرداری باید قانون حمایت از معلولین را به درستی اجرا کنند.

وی اعلام کرد: در سال جاری گروهی با بیش از 100 بازرس در فرمانداری شیراز تشکیل شده است که به ارزیابی مناسب سازی ساختمان های ادارات برای معلولان می پردازند.

مديرکل بهزيستي استان فارس با اشاره به شیب تند افزایش تعداد سالمندان تاکید کرد: متولیان اجتماعی باید به برنامه ریزی برای سالمندان توجه بیشتری نمایند.

مباحث پیش گیری؛ اولویت سازمان بهزیستی

کشاورز با اشاره به افزايش توليد و سوء‌مصرف مواد مخدر در سطح جهان، لزوم توجه بيشتر به مباحث پيشگيري از اعتياد را يك اولويت مهم بهزيستي برشمرد و گفت: در سطح فارس، 13 هزار نفر در سال گذشته به يك مركز دولتي و 35 مركز خصوصي مراجعه و خدمات ترك اعتياد دريافت كرده‌اند.

مديركل بهزيستي استان فارس با بيان اينكه بیشترین ميزان مصرف مواد مخدر در ميان افراد مراجعه كننده به مراکز بهبود مربوط به ترياك است، گفت: بيشترين تعداد مراجعه كنندگان را گروه سني 18 تا 25 ساله‌ها تشكيل مي‌دهند. وي در عين حال تاييد كرد كه آمار گرايش به مواد مخدر صنعتي در جامعه رو به افزايش است.

فارس در سطح کشور بیشترین تعداد دانشجویان معلول را دارد

این مقام مسئول با بیان اینکه استان فارس در سطح کشور بیشترین تعداد دانشجویان معلول را دارد، گفت: توانمندسازی معلولین از نظر تحصیلات از دیگر فعالیت های سازمان بهزیستی است.

كشاورز با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌اي توسط بهزيستي فارس، گفت: سال گذشته 28 هزار تماس مرتبط داشتیم که مشاوره گرفته اند. همچنین 39 هزار نفر با مراجعه به مراکز دولتی و غیردولتی خدمات مشاوره ای دریافت کرده اند.

در استان فارس 9 هزار و 45 زن سرپرست خانوار از كمك‌هاي بهزيستي بهره‌مند مي‌شوند

مدير كل بهزيستي استان فارس گفت: در اين استان 9 هزار و 45 زن سرپرست خانوار از كمك‌هاي بهزيستي بهره‌مند مي‌شوند كه حجم ريالي اين كمك‌ها نمودار متفاوتي را تشكيل مي‌دهد، زنان سرپرست خانوار بین 48 نا 90 هزار تومان مستمري دريافت كرده‌اند و برخي تنها در موضوع درمان از مساعدت‌ چند ميليون‌توماني بهره‌مند شده‌اند.

وی اظهار داشت: سال گذشته با جذب 237 ميليارد ريال كمك‌هاي مردمي، در اين زمينه شاهد رشد 27 درصدي بوديم.

کشاورز افزود: مجموع اعتبارات ملي و استاني بهزيستي فارس بالغ بر 44 ميليارد تومان بود كه تمام آن جذب و هزينه شده است.

65 میلیون تومان از سازمان يونيسف پول گرفتیم

وی همچنين اظهار داشت: در سال گذشته طرح ارائه خدمات به پناهندگان اجرا شد و تعدادي از معلولان اتباع بيگانه داراي مجوز اقامت در ايران تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفته‌اند که با دريافت مبلغ 65 میلیون تومان از سازمان يونيسف و کمک گروه های تسهیل گر افغانی به تعدادی از افاغنه معلول خدمات توان‌بخشي ارائه شد.

کشاورز با بیان اینکه 75 درصد از کودکان خیابانی از اتباع بیگانه هستند، گفت: ایجاد مکان و تجهیز محل نگهداری کودکان کار و خیابانی وظیفه شهرداری و ارائه خدمات برعهده بهزیستی است.

نیاز به 2 میلیارد تومان اعتبار جهت خرید تجهیزات

مدير كل بهزيستي استان فارس با بیان اینکه به 2 میلیارد تومان اعتبار جهت خرید تجهیزات توان بخشی نیازمندیم، گفت: سال گذشته به میزان 700 میلیون تومان تجهیزات توان بخشی خریداری شده است.

وی به اجرای طرح «راهی به آسمان» اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح به کمک یک موسسه خیریه بیش از 400 نفر از معلولین از وسایل توان بخشی متعلق به خیریه استفاده می کنند.

نیازمندان به کاشت حلزون در سراسر فارس به بهزیستی مراجعه کنند

كشاورز با بیان اینکه طی سال گذشته برای 103 نفر که پشت نوبت بودند کاشت حلزون انجام دادیم، گفت: در فارس هم‌اينك ناشنواي زير 6 سال پشت نوبتي براي عمل كاشت حلزون شنوايي نداريم و انجام اين عمل براي افراد زير 6 سال رايگان انجام مي‌شود که اگر موردی در استان وجود دارد با مراجعه به بهزیستی می تواند خدمات دریافت کند.

وی گفت: در بحث خدمات عام 400 هزار نفر و خدمات توان بخشی و ... 4 هزار و200 نفر در 105مرکز بهزیستی در استان فارس خدمات دریافت می کنند.

بهره برداری از 235 واحد مسکونی مددجویان

مدير كل بهزيستي استان فارس به تشریح برنامه های هفته بهزیستی در فارس پرداخت و گفت: بهره برداری از 235 واحد مسکونی مددجویان، افتتاح پروژه های کمپ معتادان و مراکز غیردولتی و سایر پروژها با حضور مسئولین کشوری، زیارت قبور و بیعت با شهدا، زیارت حضرت احمدبن موسی(ع)، ارائه خدمات رایگان در مراکز، برگزاری کارگاه آموزشی اشتغال و کارآفرینی، برگزاری مسابقات مختلف، بازدید از مراکز و مددجویان و تجلیل از اداراتی که بیشترین همکاری را داشته اند از جمله برنامه های بهزیستی فارس در این هفته است.


انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲
0
مادر من نیاز به کاشت حلزون داشت بعد از کلی کمیسیون گرفتن و ... گفتن اولویت با زیر 6 سال هست...