کد خبر: ۴۱۳۹۱
روز گذشته دادگاهی در فلوریدا حکم به بی‌گناهی «جورج زیمرمن» قاتل «تروین مارتین» نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی داد و این حکم موجی از خشم را در جامعه سیاه‌پوستان آمریکا به راه انداخت.
تاریخ: ۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، دادگاه رسیدگی‌کننده به پرونده قتل «تریون مارتین» روز گذشته پس از مدت‌ها «جورج زیمرمن» ضارب وی را از اتهامات تبرئه کرد. صدور این حکم موجب خشم آمریکایی‌ها به خصوص سیاه‌پوستان این کشور شده و موجی از تظاهرات‌ها را در ایالات مختلف به راه انداخته است.

«تروین مارتین» نوجوان 17 ساله‌ای بود که در سال 2012 به ضرب گلوله یک نگهبان محلی به نام زیمرمن کشته شد. مرگ وی آغازی بود بر یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های قضایی آمریکا. بسیاری از مردم آمریکا دادگاه و نظامی قضایی این کشور را به نژادپرستی و جانب‌داری از زیمرمن که یک سفیدپوست از متهم کرده‌اند.

 


زیمرمن 29 ساله مدعی است که مارتین را در دفاع از خود هدف قرار داده است. این در حالی است که «تروین» مسلح نبوده در پس از خرید در حال بازگشت به خانه بوده است.

واشنگتن، لس‌آنجلس، نیویورک، کالیفرنیا، اوکلند و میامی از جمله شهرهایی بودند که ساکنان آن‌ها با شعار «ما هم تروین هستیم» و «خشونت علیه سیاه‌پوستان را پایان دهید» به خیابان‌ها آمدند.

تظاهرات در لس‌آنجلس با دخالت پلیس به درگیری انجامید و حداقل یک نفر از معترضان هم بازداشت شد. تظاهرات‌کنندگان در اوکلند هم پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

 


تظاهرات‌های دیروز و امروز در آمریکا به حدی گسترده بود که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور این کشور را نیز به واکنش واداشت. وی از آمریکایی‌ها خواست آرامش خود را حفظ کنند و به آن‌ها وعده داد که عدالت در مورد این نوجوان سیاه‌پوست اجرا شود.

امروز وزارت دادگستری آمریکا هم با صدور بیانیه‌ای از تصمیم خود برای بازنگری در حکم و بررسی مجدد پرونده خبر داد. این وزارتخانه وعده داده است که بازرسان مجربِ فدرال، این پرونده را بازنگری کرده و صحت حکم صادره را بررسی کنند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان