کد خبر: ۴۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۶ تير ۱۳۹۲
آیت الله ایمانی:

خیرین آستین بالا بزنند/ برای نجات زندانیان غیرعمد به کمک همگان نیازمندیم

ما برای نجات زندانیان غیرعمد، هم به کمک های کلان خیرین نیازمندیم و هم به کمک های ریز مردم. مردم دلشان می خواهد که در کار خیر شرکت کنند اما امکاناتش را ندارند و ما نباید فضای کار خیر را از مردمی که امکانات کمی دارند، بگیریم و باید مردم از خیرات و برکات فراوان این کار بهره مند شوند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس،نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس اظهار داشت: خانواده های زندانیان، آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند و آن ها در معرض آسیب های مختلفی هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس ادامه داد: خانواده های زندانیان علاوه بر اینکه نان آور خانواده را از دست داده اند، گرفتار خلاءهای روحی نیز می شوند.
امام جمعه شیراز افزود: باید خیرین آستین بالا بزنند و به جد برای خانواده های همه زندانیان جرایم عمد و غیر عمد کاری اساسی انجام دهند و خانواده های زندانیان را هم تحت پوشش مالی و هم تحت پوشش و حمایت معنوی قرار دهند.

حضرت آیت الله ایمانی در دیدار اعضای ستاد دیه استان در آستانه برگزاری جشن گلریزان بیان کرد: باید در تریبون های عمومی و رسانه ها این قضیه مطرح شود که خیرین و مسئولین برای خانواده های زندانیان فکری اساسی داشته باشند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: باید مشاورینی در شهر باشند که با این خانواده ها ارتباط برقرار کنند و اجازه ندهند مجموعه نیروهای توانمند و بالفعل استان در فضای انحراف گرفتار شوند.

آیت الله ایمانی افزود: این مسئله هم برای خانواده های زندانیان جرایم غیرعمد و هم برای خانواده های زندانیان جرایم عمد صدق می کند و کمک به خانواده های زندانیان مختص زندانیان جرایم غیرعمد نیست بلکه چه بسا خانواده های زندانیان جرایم عمد در اولویت کمک رسانی مادی و معنوی باشند و باید خیریه ها و خیرین سطح شهر برای این امر مهم فکری اساسی داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در فراز دیگری از سخنانش خاطرنشان ساخت: ما برای نجات زندانیان غیرعمد، هم  به کمک های کلان خیرین نیازمندیم و هم به کمک های ریز مردم. مردم دلشان می خواهد که در کار خیر شرکت کنند اما امکاناتش را ندارند و ما نباید فضای کار خیر را از مردمی که امکانات کمی دارند، بگیریم و باید مردم از خیرات و برکات فراوان این کار بهره مند شوند.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: این حرکت علاوه بر اینکه باعث آزادی زندانیان می شود، تاثیر عمیقی در پیوند و همبستگی مردم دارد و این  همبستگی با کمک های ریز مردم محقق می شود. کمک های ریز مردم در این امر هم نقش معنوی دارد و هم اثر مالی دارد و باید مد نظر باشد.
آیت الله ایمانی تصریح کرد: بحمد الله خیرین استان فارس نسبت به دیگر استان ها بیشتر است و ماه مبارک رمضان هم فضای مناسب و شایسته ای برای انجام این گونه کارهاست.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس بیان داشت: قرآن مجید درباره انفاق هایی که با انگیزه غیر الهی انجام شود، تعابیر شکننده ای دارد و می فرماید فردی که مالش را در راه غیرخدا انفاق می کند و انگیزه الهی ندارد، مثل این است که روی سنگی را مقدار کمی خاک فرا گرفته است و دانه ای در آن خاک کاشته است و باران می آید و آن خاک و دانه را می برد و چیزی عاید آن فرد نمی شود.

حضرت آیت الله ایمانی در این دیدار تاکید کرد: در بنرهای تبلیغاتی، بروشورها و سخنرانی ها که برای جذب کمک های خیرین و مردم در راستای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد صورت می گیرد، باید انگیزه اصلی، رضای پروردگار و تقرب به خدای متعال ذکر شود و باید بر این نکته تاکید شود که انفاق کنندگان برای خدا انفاق کنند و برای خدا به فکر نجات شکست خوردگان و گرفتارها باشند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: وقتی هدف ما زنده نگه داشتن یاد خدا باشد، پروردگار عالم نیز دریچه های غیب را باز می کند و کمک های فراوانی خواهد نمود. وظیفه ما این است که نیت و قصد مردم را پاک کنیم و با این کار هزاران اثر و برکت برای جامعه ایجاد می شود.

شایان ذکر است که در ابتدای این دیدرا مسئول ستاد دیه استان گزارشی از عملکرد این ستاد در سال گذشته ارائه کرد.
نظرات بینندگان