کد خبر: ۴۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۲

مدیر کل زندانهای فارس: امسال تعداد 177 نفر از زندانیان با کمک مردم آزاد شده اند

تعداد 689 نفر از زندانیان جرایم مالی تصادف، مهریه، نفقه و صدور چک نیز هم اکنون در زندان های استان تحمل کیفر می کنند که به حمایت مالی و معنوی خیرین نیک اندیش نیاز دارند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، دکتر ذبیح اله خدائیان، رئیس کل دادگستری استان فارس و رئیس هیات امنای ستاد مردمی دیه فارس در نشست با اعضای هیأت مدیره و هیأت امنای ستاد دیه استان، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه مغفرت و استجابت دعا و نیایش است و بهترین فرصت برای انفاق و گذشت؛ در این فضای معنوی کمک به همنوع، انفاق و گذشت در جامعه حاکم می شود.

وی با تأکید بر اینکه شاید کمک مردم به ستادهای مردمی دیه در جامعه به خوبی تبیین نشده است، اظهار داشت: باید این موضوع در جامعه تبیین شود که هدف جمع آوری کمک خیرین جهت آزادسازی کلاهبردار و مجرم سابقه دار نیست بلکه کمک های به منظور آزادسازی افراد بی بضاعت و آبروداری است که وقایع روزگار پای آنها را به زندان کشانده است.

خدائیان با ارائه راهکارهایی در زمینه تبیین کمک های مردمی در سطح جامعه، اذعان داشت: برای اینکه جایگاه معتاد، دیه، انجمن حمایت از زندانیان و کمکهایی که مردم به این نهادهای مردمی دارند در سطح جامعه تبیین شود ابتدا باید با اطلاع رسانی مناسب به خوبی منعکس شود که کار ستاد دیده و انجمن حمایت از زندانیان چیست؟ و به چه کسانی کمک می شود؟ آیا کمک مردم صرف آزادسازی متجاوزین به حقوق مردم می شود و یا در جهت کمک به افراد بی بضاعت مصرف می شود که به دلایل غیر عمد وارد زندان ها شده اند.

وی دومین راهکار را تشکیل کمیته ای با حضور دستگاه قضایی، نیروی انتظامی خانه مطبوعات سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری ها عنوان کرد و اظهار داشت: با تشکیل این کمیته در ماه مبارک رمضان و بهره از فضای معنوی این ماه نیاز نیازمندان به اطلاع مردم رسانده شود.

مدیر کل زندانها،  اظهار داشت: ستاد دیه فارس با همت خیرین و نیکوکاران به عنوان یکی از ستادهای دیه برتر طی سال های متوالی در کشور شناخته شده و امیدواریم با عنایت مجموعه قضایی این روند ادامه یابد.

موسی احمدی با اشاره به آمار آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در سال گذشته افزود: در سال 91 تعداد 597 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک خیرین، ستاد دیه و گذشته شاکیان از زندان آزاد شدند که از این تعداد 581 نفر مرد و 16 نفر زن بوده اند.

وی اضافه کرد: اصل بدهی این افراد 639 میلیارد ریال بوده که 74 درصد از این مبلغ را شاکیان با توجه به جلسات برگزار شده در ستاد دیه و شوراهای حل اختلاف گذشت کرده اند.
مدیر کل زندان فارس همچنین به آمار آزادسازی زندانیان در سال 92 نیز اشاره کرد و یادآور شد: تعداد 177 نفر از زندانیان جرایم مالی، مهریه و نفقه، تصادفات و صدور چک نیز از ابتدای سال جاری از زندان آزاد شده اند.

وی همچنین به آمار زندانیان جرایم غیرعمد در سال 92 اشاره کرد و گفت: تعداد 689 نفر از زندانیان جرایم مالی تصادف، مهریه، نفقه و صدور چک نیز هم اکنون در زندان های استان تحمل کیفر می کنند که به حمایت مالی و معنوی خیرین نیک اندیش نیاز دارند.
نظرات بینندگان