کد خبر: ۴۱۴۹۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۷ تير ۱۳۹۲
مدیرعامل مخابرات فارس در پاسخ به سوالات شیرازه

قطعی اینترنت نداریم!/ کارمندان 118 کم نمی شوند/ مخابرات حق کم و زیاد کردن قیمت اینترنت را ندارد

از حذف قبض کاغذی استقبال می کنیم، چون مقدار زیادی هزینه صرفه جویی می شود اما خود مخابرات ایران هم به این نتیجه نرسیده که قبض ها حذف شود.
شیرازه- مدیرعامل شرکت مخابرات فارس صبح امروز در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

هومان محمودی در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه شیرازه- درخصوص فعالیت سامانه های پیامک انبوه گفت: سامانه های پیامک انبوه مربوط به شرکت ارتباطات همراه اول است و شرکت مخابرات بر آن ها نظارتی ندارد.

وی درخصوص علت پایین بودن سرعت اینترنت و قطعی موردی آن بیان کرد: جهت افزایش سرعت به زودی به پهنای باند اضافه خواهد شد اما قطعی اینترنت نداریم و اگر در این خصوص موردی وجود دارد با شرکت مخابرات تماس گرفته شود تا سریعاً پی گیری گردد.

مدیرعامل شرکت مخابرات فارس در پاسخ به سوالی مبنی بر هزینه های بالای اینترنت در فارس اعلام کرد: هزینه اینترنت بر اساس تعرفه ای است که سازمان تنظیم مقررات برای سراسر کشور تعریف می کند و هیچ کس حق کم و زیاد کردن آن را ندارد.

محمودی با بیان اینکه از حذف قبض های کاغذی تلفن های ثابت و همراه استقبال می کنیم، گفت: در راستای ایجاد دولت الکترونیک با حذف قبض های کاغذی، مقدار زیادی هزینه صرفه جویی می شود اما خود مخابرات ایران هنوز به این نتیجه نرسیده که قبض ها حذف شود زیرا نیاز به فرهنگ سازی دارد که کاری زمان بر است و فقط استان گیلان و کرمان تاکنون اقدام به حذف قبض کرده اند.

وی در خصوص چگونگی درگاه اینترنتی شدن فارس در جنوب کشور اظهار داشت: برای اینکه فارس درگاه اینترنتی جنوب کشور شود، نیاز به پهنای باند بیشتر داریم که مانند سایر استان ها درخواست افزایش پهنای باند داده ایم، زیرساخت ها مهیاست و منتظر اقدام شرکت مخابرات ایران هستیم زیرا پهنای باند از خارج خریداری و به نوبت به درخواست استان ها رسیدگی می شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات فارس در خصوص آخرین وضعیت کارمندان شرکت آی تی ای خاطرنشان کرد: رسیدگی به وضعیت آن ها به شرکت مخابرات فارس مربوط نیست.

محمودی درمورد وضعیت کارکنان 118 بیان کرد: اپراتور 118 پیش از این به پیمانکاری واگذار شده بود که مشکلاتی داشت؛ پیمانکار جدید از تیرماه کار را بر عهده گرفته است. 200 نفر کارمند 118 داریم که حدود 80 تا 90 نفر آن ها خانم هستند و بحث کم کردن نیرو را نداریم بلکه امسال در قرارداد جدید 60 الی 70 نفر دور کار می شوند که حقوق آن ها نسبت به سایرین50 هزار تومان هم بیشتر است.

سرقت تجهیزات؛ معضل اصلی شرکت مخابرات فارس

مدیرعامل شرکت مخابرات فارس در جمع خبرنگاران معضل اصلی شرکت مخابرات فارس را سرقت عنوان کرد و گفت: خسارت‌های بسیاری به سایت‌های تلفن همراه و شبکه کابلی مخابرات فارس از محل سرقت وارد می‌شود به گونه ای که از سال 88 تاکنون 8 میلیارد تومان خسارت به این شرکت وارد شده است.

محمودی با بیان اینکه استان فارس در بحث سرقت کابل مقام نخست کشور را دارد، اضافه کرد: تا کنون برای 134 سارق مخابرات فارس که در حین ارتکاب جرم دستگیر شده‌اند، پرونده تشکیل شده است که برخی فراری هستند.

وی ادامه داد: کابل‌هایی که سرقت می‌شود با مشکلات بسیاری باید جایگزین شده و گاه از هوایی به زمینی تبدیل شود که زمینی کردن کابل نیز در هر مکانی میسر نیست.

محمودی با بیان اینکه سرقت تجهیزات از مخابرات فارس از سال 90 سیر صعودی پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: مامورانی موظف به بازرسی و نظارت شبانه بر شبکه مخابرات شده اند اما استقرار نگهبان در بیش از یک‌هزار و 500 سایت تلفن همراه بسیار مشکل است.

این مسئول تصریح کرد: استقرار سایت‌های تلفن همراه بنابر اولویت ابتدا در شهرها، سپس جاده‌های اصلی و بعد یک مسیر فرعی بین دو نقطه انجام می‌شود.

تحریم ها؛ علت عدم استقبال پیمانکاران از طرح ها

محمودی همچنین با بیان اینکه پیمانکاران از اغلب طرح های به مناقصه گذاشته شده از سوی مخابرات، استقبال نمی کنند؛ تحریم ها را در این امر دخیل دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک با اندیشیدن تمهیداتی، طرح های مورد نظر را به پیمانکاران واجد شرایط واگذار و اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد: وضعیت مخابرات از شرایط اقتصادی کشور نیز متاثر شده چرا که بسیاری از تجهیزات مورد نیاز با صرف زمان و هزینه باید وارد کشور شود.

مدیرعامل مخابرات فارس در ادامه بیان کرد: از 60 تا 70 مناقصه ارائه شده در سال گذشته تنها 16 یا 17 مورد آن به نتیجه رسیده است.

توسعه فیبر نوری در فارس

محمودی با تاکید بر ضرورت استفاده و توسعه فیبر نوری اعلام کرد: فیبر نوری از مرز استان وارد آباده شده و به سمت شیراز و کازرون ادامه پیدا می‌کند که تاکنون 100 کیلومتر فیبر نوری تکمیل و 1000 کیلومتر نیز در دست اجراست.

در فارس ضریب نفوذ تلفن ثابت 32 و ضریب نفوذ تلفن همراه 83 است

مدیرعامل مخابرات فارس ابراز داشت: در سه ماهه ابتدایی سال جاری 11 هزار و 270 تلفن ثابت در استان فارس واگذار شده است. محمودی افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور 34 و در فارس 32.19 و ضریب نفوذ تلفن ثابت شهری فارس 34.75 است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان 83.3 بوده که از ضریب 74 متوسط کشور بهتر است.

راه‌اندازی 109 سایت تلفن همراه، افزایش 28 کیلومتری پوشش تلفن همراه در برخی جاده‌های کور، ایجاد 40 هزار پورت اینترنت در فارس، احداث 338 سایت تلفن همراه جدید، برنامه‌ریزی برای واگذاری 118 هزار پورت «ای دی اس ال» و افزایش قدرت پوشش تلفن همراه، احداث فونداسیون 57 سایت تلفن همراه و نصب 30 دکل در این استان از جمله خدماتی بود که محمودی به آن اشاره کرد.

ساخت آسمان خراش ها، علت عدم آنتن دهی مناسب

مدیر عامل مخابرات فارس علت بروز مشکل آنتن دهی همراه اول در برخی نقاط شهری در شیراز را وجود ساختمان های بلند دانست و گفت: مخابرات در نقطه ای سایت ایجاد می کند و وقتی ساختمانی مقابل آن احداث شود، موجب کاهش محدوده تحت پوشش آنتن دهی خواهد شد.

تعرفه‌های مخابراتی نسبت به هزینه‌ها مناسب است

این مسئول با اشاره به مناسب بودن تعرفه‌های مخابراتی به نسبت هزینه‌ها اذعان داشت: اجرای یک شبکه تلفن ثابت با دریافت 50 هزار تومان هزینه از مشترک در مناطق صعب‌العبور گاهی چند صد میلیون تومان هزینه دارد و چندین سال زمان لازم دارد تا هزینه بازگردد.

وی تصریح کرد: در بعد عملیاتی مخابرات فارس زیان‌ده است اما در بعد غیر‌عملیاتی به سبب درآمدهایی که از محل فروش املاک و ... دارد، زیان‌ده نیست.

مدیر عامل مخابرات فارس با بیان اینکه جمع آوری تلفن های عمومی سکه ای مصوبه شرکت مخابرات ایران بود، گفت: افزایش تعداد تلفن های همراه، استفاده از تلفن های همگانی را کاهش داده است، بنابراین برخی از این تلفن ها جمع آوری و برخی نیز با تلفن های کارتی جایگزین شد.

انهای پیام/523
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۲
1
سلام شیرازه جان
در مرودشت ما یکباره مخابرات تصمیم گرفت شماره ها جدید اضافه کند قبلا شماره 333 و222 بود پس از اضافه شدن 331و332 و334و335 و 223 و...اضافه شد.
در حال حاضر فقط به تلفن های 222 و333 خط اینترنت idslمی دهند و بقیه نمی توانند استفاده کنند بلکه باید از دایل آپ یا وایرلس و وایمکس و مبین نت استفاده کنند که قطعا گران هستند.
نکته جالب توجه اینکه کسانی که قبلا خط اینترنت داشتند با وضعیت جدید و شماره جدید اینترنتشان قطع شد.
حال از این اقای مسئول مخابرات سوال کنیدکه ما باید چیکار کنیم
نه خط idsl به ما می دهند و توانایی خرید مبین نت و وایرلس داریم
و نه کسی به ما پاسخگو است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۲
1
تو راستي ميگي ....
همان کواری
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۲
1
امیدوارم روزی برسه که توی جهان فقط صداقت باشه.
والا ما که توی مخابرات کار می کنیم، چنین نیست. البته درست میگن نیرو رو اخراج نمی کنن بلکه حقوق 470 هزار تومانی نیروها رو نصف می کنن تا استعفا دهند. یعنی اخراج شخصیتی!!!
مسئول محترم سایت آیا شما تا حالا قطعی اینترنت نداشته اید؟؟؟!!!
محمد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۲
1
مخابرات فارس برای نیروهای قراردادیش هیچ اهمیتی قائل نمیشه و فاصله حقوقی بین نیروی رسمی و قراردادی بسیار زیاده به طوری که خیلی از نیروها با کاهش ساعت کاری کمتر از حقوق اداره کار حقوق می گیرند...کاش در این مورد هم پرسیده بودید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۲
1
سلام
1- صبح پنجشنبه همزمان با مصاحبه مدیرعامل اینترنت 2020مخابرات قطع بود.لطفا پیگیری کنید.
2-بسیاری از این آمارها وارقام نتیجه تلاش خستگی ناپذیر پرسنل بخش خصوصی مخابرات است که امروزه متاسفانه توسط شرکت .... وحمایت مخابرات فارس باکاهش ساعت کاری حقوق 400هزارتومانی دریافت می کنند.
راستی همین الان حقوق مدیرعامل محترم چقدره ؟
آیا سودسالیانه شرکت هم شامل مدیرعامل می شود؟ منتظر پاسخیم.
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۲
1
مرودشت که شهر کوچیکیه، ما توی شیراز هم اینترنت نداریم. من مسئول آموزش سازمان آموزش و پرورش فارس هستم و بیشتر کارم توی خونه مربوط به اینترنته. اما متاسفانه میگن خطوط شما نمی تونه اینترنت رو ساپورت کنه.
جواد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۲
1
جناب اقای مدیرعامل محترم با سلام
به نظر جناب عالی بین یک نیروی قراردادی ویاپیمانکاری در شرکت مخابرات که نزدیک به ده سال سابقه دارد وهر ساعت وهر روز به روشهای متفاوت از جمله کاهش ساعت کاری وکاهش حقوق تغییرمحل خدمت وموردهای زیاد دیگر تهدید به اخراج می شودچه مقدار بایستی تفاوت حقوق باشد
ایا به نظر شما تفاوت حقوق یک نیرو در یک پست سازمانی یک سان فقط باتفاوت نوع استخدام (رسمی با پیمانکاری )باارائه فیش حقوقی باید حداقل شش یاهفت برابر باشد تعداد زیادی هستند که بین 6تا12سال از بهترین اوقات عمرشان را صرف خدمت در مخابرات کرده اند ایا حتی باواگذاری سهام مخابرات به بخش خصوصی باید همچنان نگران اخراج باشند .
آشنا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۲
1
ازقدیم گفتن دروغ که خناق نیست