کد خبر: ۴۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۲

امام جمعه شیراز: اقدامات خوب دولت بازگو شود

امام جمعه شيراز با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري تاكيد كرد: كارها و اقدامات خوب و مثبت دولت بايد براي مردم بازگو شود تا مطلع شوند.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، آيت‌الله اسدالله ايماني امروز در نمازجمعه شيراز گفت: بايد كاري كه خداوند با اعمال خير بندگانش انجام مي‌دهد، ما نيز در قبال اقدامات مثبت دولت انجام دهيم، خداوند حسنات را ارزيابي مي‌كند.

وي با توصيه به دولت‌مردان در خصوص بيان اقدامات انجام شده، خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري سه موضوع را به‌عنوان اقدامات اساسي دولت بيان كردند،” حجم كار بسيار بالا، سرعت و تلاش در انجام كارها و بازگو كردن شعارهاي انقلاب و افتخاركردن به اين شعارها در هر كوي و برزني".

آيت‌الله ايماني از دولت آينده نيز خواست تا اقدامات مثبت و نقاط قوت آن را شناسايي و تقويت كند.

امام جمعه شيراز همچنين با اشاره به سالروز وفات حضرت خديجه كبري(س) تصريح كرد: حضرت خديجه كبري(س) اگرچه دختر پيامبر(ص) نبود اما با پاك بودن، پاك ماندن و پاك زندگي كردن خودش را به جايي رسانيد كه يك الگو براي زنان است.

وي يادآوري كرد كه يك سوم از توفيقات اسلام در زمان حيات حضرت رسول(ص) به واسطه اقدامات و تلاش‌هاي و به بركت وجود حضرت خديجه كبري(س) بود.

نماينده ولي فقيه در استان فارس همچنين به نيمه ماه مبارك رمضان،‌ ميلاد حضرت امام حسن(ع) و روز اكرام اشاره و اضافه كرد: اكرام به معناي كمك به فقرا با حفظ شخصيت و مقام انسان است، شيطان در هيچ امري عصبانيتش به اندازه انفاق نيست.

وي با اشاره به قرار داشتن در هفته بهزيستي، اقدامات اين سازمان را يادآور و متذكر شد: اقدامات بهزيستي در ابعاد مختلف و به شكل گسترده و تاثيرگذار انجام شده و مي‌شود.

آيت‌الله ايماني همچنين با يادآوري سنت حسنه پخت و عرضه رايگان نان در روز ميلاد كريم اهل بيت، امام حسن مجتبي(ع) خاطرنشان كرد: مردم هم مي‌دانند كه عرضه اين نان براي ذخيره سازي نيست بلكه براي تبرك است.

امام جمعه شيراز در بخشي از خطبه‌هاي نماز اين هفته با يادآوري ثواب نماز جماعت، گفت: شايسته نيست مردم همسايه مسجد باشند اما نمازشان را به‌جماعت نخوانند، آنهم به بهانه‌هايي كه هيچكدام حجيه شرعي ندارد، اگر فردي براساس بي‌اعتنائي به جماعت آن را انجام ندهد، معصيت كرده است.

آيت‌الله ايماني همچنين در ادامه مباحث اخلاقي مطرح شده در هفته‌هاي گذشته و با اشاره به 5 عنواني كه در قرآن براي كفاره گناهان مطرح شده است، از حسن خلق به‌عنوان يكي از مهمترين خصوصيت‌هاي مومن ياد و اين رفتار را به خورشيدي تشبيه كرد كه يخ گناه را به‌سرعت ذوب مي‌كند.

گفتنی است، پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته، مدير كل تامين اجتماعي فارس طي سخناني به مناسبت هفته بهزيستي و تامين اجتماعي اقدامات اين سازمان را در فارس برشمرد.


نظرات بینندگان