کد خبر: ۴۱۵۸۷
تعداد نظرات: ۴۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۳۰ تير ۱۳۹۲
نبی الله احمدی:

خط مرزی داراب و استهبان ظالمانه تغییر یافته است

دلایل نیاز تغییرات خط مرزی به مسئولین تقسیمات کشوری اطلاع رسانی شده و تغییراتی را به استانداری فارس پیشنهاد داده اند که امیدواریم استانداری بر اساس نظر کارشناسی و رعایت حق و عدالت بررسی های خود را انجام داده و خط مرزی را بر اساس حق و حقوق قانونی مردم داراب تعیین کنند.

به گزارش شیرازه، نبی اله احمدی نماینده شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس نهم در خصوص تعیین خط مرزی داراب و استهبان به خبرنگار داراب آنلاین گفت: یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان داراب تعیین خط مرزی داراب و استهبان است.اعتقاد ما و مردم داراب این است که خط مرزی نا عادلانه و ظالمانه تغییر یافته است.

وی افزود: جمعی از کارشناسان دارابی مستندات خود را در قالب یک کتابچه جامع تهیه کرده اند که با مطالعات کارشناسی و بسیار منطقی گردآوری شده است.نسخه ای از این کتابچه در اختیار وزارت کشور و استانداری فارس قرار گرفته است.

در بررسی های انجام شده کارشناسان حق را به مردم داراب داده اند

وی اضافه کرد: طی دو جلسه با وزیر کشور و در جلسات متعددی با استاندار فارس و معاون سیاسی امنیتی و دیگر مسئولین استانداری این مساله مطرح شده است.دلایل نیاز تغییرات خط مرزی به مسئولین تقسیمات کشوری اطلاع رسانی شده و تغییراتی را به استانداری فارس پیشنهاد داده اند که امیدواریم استانداری بر اساس نظر کارشناسی و رعایت حق و عدالت بررسی های خود را انجام داده و خط مرزی را بر اساس حق و حقوق قانونی مردم داراب تعیین کنند.

 

 

این نماینده مجلس نهم تاکید کرد: در بررسی های انجام شده کارشناسان حق را به مردم داراب داده اند و تغییر خط مرزی را به استانداری فارس پیشنهاد کرده اند هر چند که این مقدار تغییرات مورد نظر مردم داراب نیست و احساس می شود باید حقوق مردم بیشتر رعایت می شد.

وی افزود: امیدواریم استانداری فارس هرچه سریعتر پاسخ نامه وزارت کشور را بر اساس رعایت عدالت و قانون بدهند تا مردم داراب به حق و حقوق قانونی خود برسند.

حق مردم داراب تا کنون ضایع شده است/ خط مرزی فعلی ظالمانه و تحمیلی است

نبی اله احمدی در پاسخ به این سوال که چرا مسئولین داراب با وجود اینکه مستندات لزوم تغییر خط مرزی وجود دارد واکنشی نشان نداده اند گفت: بنده در یکسال گذشته به طور جدی پیگیر این مساله هستم و کارشناسان بومی داراب کتابچه 180 صفحه ای را از مستندات و دلایل کافی تهیه کرده اند.در این کتابچه نقشه های خیلی ظریف و دقیقی وجود دارد که هر یک از مسئولین با مشاهده آن بر اساس معیار های تعیین خطوط مرزی حق مردم داراب را تایید می کنند.

وی تاکید کرد: ما حاضریم این مستندات را در اختیار هر یک از مسئولین و کارشناسان تقسیمات کشوری قرار دهیم تا با بررسی آن حرف های مردم داراب تایید شود.این که حق مردم داراب تا کنون ضایع شده است بر اساس مستندات کارشناسان ملموس است و خط مرزی فعلی ظالمانه و تحمیلی است.

ما به دنبال تنش و درگیری در شهرستان نیستیم

احمدی با تاکید بر اینکه مردم داراب تا کنون پیگیری های خود را در مسیر قانون انجام داده اند گفت: ما به دنبال تنش و درگیری در شهرستان نیستیم و حق و حقوق مردم داراب را با کمک کارشناسان بومی از راه قانونی پیگیری خواهیم کرد.

 

 

انتظار داریم استانداری فارس پاسخ نامه وزارت کشور را ارسال کند

این نماینده مجلس نهم گفت: ما در ماه های گذشته پیگیری های خود را با توجه به انتخابات شوراها و ریاست جمهوری به صورت آهسته انجام دادیم اما انتظار داریم که در حال حاضر که انتخابات انجام شده استانداری فارس پاسخ نامه وزارت کشور را ارسال کند.

دلایل قانونی لزوم بازگشت خط مرزی داراب و استهبان از زبان نماینده

این عضو کمیسیون عمران مجلس نهم با اشاره به قوانین تقسیمات کشوری گفت: حوزه آبریز دارابگرد و ششده و خط مرزی در سال 1337 به نحوی تنظیم شده که دقیقا هر دو موازی بوده است اما باتغییراتی که در خط مرزی ناعادلانه انجام شده حوزه آبریز شهرستان داراب در استهبان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: حوزه آبریز که تامین کننده حیات شهرستان داراب است مربوط به داراب است و از نظر ما باید این خط مرزی به سال 1337 برگردد که متاسفانه این درخواست در پیشنهادهای وزارت کشور به استانداری نیست.اما مردم صبور داراب حتی به پیشنهاد های داده شده نیز قانع هستند.

وی در خصوص دیگر قانون تقسیمات کشوری که بعد مسافتی است گفت: خط مرزی باید بین دو شهرستان باشد. در سال 1337 این قانون رعایت شده و دسترسی مردم منطقه به مرکز شهرستان ها آسان تر بود و خدمات رسانی به ایشان نیز آسان تر بود اما این در خط مرزی جدید رعایت نشده است.

احمدی اضافه کرد: راه ارتباطی منطقه مورد نظر تا استهبان همراه با گردنه و بسیار پرخطر است و کار خدمات رسانی و رفت و آمد را مشکل می کند اما این مساله در مورد جاده ارتباطی آن تا داراب وجود ندارد و مسیر بسیار هموار است.

 

 

وی تاکید کرد: ناهمواری که از دیگر قوانین تقسیمات کشوری است نشان می دهد که خط مرزی داراب و استهبان قابلیت این را دارد که از خط مرزی سال 1337 این دو شهرستان جلوتر برود و با این کار مردم ایج دسترسی آسان تری به مرکز شهرستان داراب خواهند داشت.

این نماینده مجلس نهم آب و هوا را از دیگر قوانین تقسیمات کشوری عنوان کرد و گفت: با توجه به موقعیت شهرستان استهبان و وضعیت آب و هوایی آن در زمستان خیلی از روزهای سال رفت و آمد مردم با توجه به ناهمواری های اشاره شده مشکل است در حالی که دسترسی مردم به مرکز شهرستان داراب بسیار آسان تر است.

احمدی مستندات موجود در گزارش کارشناسان، خدمات رسانی شهرستان داراب در سال های گذشته به مردم منطقه و سکونت اهالی روستاهای مرزی دوشهرستان (برده نو، آب بند، آدمو و ...) در شهر داراب را از دیگر دلایل محکم تغییر خط مرزی عنوان کرد.

نماینده شهرستان های داراب و زرین دشت در خصوص مشکلات امنیتی این تغییر خط مرزی گفت: اگر استانداری و مسئولین تقسیمات کشوری قضیه را بر مبنای کارشناسی و حق و حقوق مردم و با تدبیر عمل بکنند شاهد هیچ گونه مساله امنیتی در دو شهرستان نخواهیم بود.

چه زمانی خط مرزی داراب و استهبان تغییر کرده است؟

وی در خصوص زمان تغییر خط مرزی داراب واستهبان گفت: در سال 1366 تغییر این خط مرزی مطرح شده و در سال 1372 نیز تغییرات جدیدی به آن اضافه شده که در واقع در حق مردم داراب ظلم شده است.حدود 19 کیلومتر نفوذ به خاک شهرستان داراب شده است که حدود 393 کیلومتر مربع از حوزه استحفاظی داراب در اختیار شهرستان استهبان قرار گرفته است.

رودبال برای داراب مانند انسانی است که قلب آن جدا شده است

احمدی با اشاره به مشکلات فراوان داراب و زرین دشت در بحث کمبود آب گفت: رودبال برای داراب مانند انسانی است که قلب آن جدا شده است. تنها حوزه ای که می تواند محل تفریح و گذراندن اوقات فراغت مردم دو شهرستان باشد منطقه رودبال است و به نوعی حیات و بقای شهرستان ها به این منطقه وابسته است که از داراب جدا شده است.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
احمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
4
متاسفانه مسئولین استانداری تحت تاثیر یکی از استهبانی ها که در جایگاه مهمی در استانداری مسئولیت دارد قرار گرفته اند واز قضاوت حق خوداری می کنند این مسئولین بدانند که در دنیا باید در پیشگاه مردم ودر آخرت در پیشگاه خدا پاسخگو باشند ودر آنجا پست ومقام کاری برای شما نخواهد کرد لذا توصیه می کنم که قضاوت حق کنید تا شرمنده نگردید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
7
به عنوان یک استهبانی تا آخرین لحظه رودبال رو حفظ میکنیم! خود مردم رودبال هم خودشون رو توابع استهبان میدونن!
اعتراض
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
1
سد رودبال از قدیم جزیی از داراب بوده است اما در دوران به اصطلاح سازندگی این بخش عظیم از خاک شهرستان داراب جدا شد اما مردم داراب و زرین دشت متحد و یکصدا این تغییر خط مرزی ناعادلانه را تا بازگشت به جای قبلی خود پیگیری خواهند کرد
شهروند استهبانی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
2
رودبال جزء تقسیمات کشوری و حوزه استحفاظی استهبان است آقای نماینده که هیچ استاندار هم نمی تواند کاری بکند چون با اعتراض مردم استهبان روبرو خواهد بود
جان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
3
مرگ بر اسراییل
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
4
بر اساس اولین قانون تقسیمات کشوری که در تاریخ 16 آبان 1316 به تصویب رسید ایران به شش استان و پنجاه شهرستان تقسیم شد. استان فارس امروزی در این تقسیم بندی شش گانه جزء استان جنوب و به قرار زیر بود:
شهرستان اصطهبانات شامل بخش های آباده،،اصطهبانات، طشک و نی ریز، فسا ، داراب
اکنون که نماینده مردم داراب اصرار به بازگشت مرز داراب و استهبان به مصوبه سال 1337 دارد مردم استهبان نیز خواستار بازگشت مرز به مصوبه سال 1316 هستند. در این صورت داراب یکی از بخش های استهبان خواهد بود.
دروغ بسه
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
2
اقای محمد خواهشا در این ماه دست از دروغ گفتن بردارید.
تمام روستاهای اطراف رودبال خود را مطعلق به داراب میدانند واز این تقسیم ناراحت هستن.اگه یه سر به رودبال بزنید وفاصله ان را تا داراب با فاصله انرا تا استهبان بسنجید دیگر این ادعایی کذب را نخاهید داشت.
ناشناس دارابی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
3
این دوست عزیز استهبانی طوری صحبت میکنه مشخصه صحبتهای اقای احمدی رو دقیقا نخونده با اسنادی که موجوده حتی ایج هم جزیی از دارابه چه برسد رودبال و سد رودبال داراب پس منطقی صحبت بکن
شهروند دارابی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
1
مسئولین استانداری موظف هستند جهت جلو گیری از گسترش اعتراضات وبهره برداری رسانه هاه خارجی برابر قانون ورعایت بی طرفی کامل در اسرع وقت به اختلاف مرزی بین دو شهرستان داراب واستهبان خاتمه دهند وقتی تصمیم مسئولین در چارچوب قانون تقسیمات کشوری اتخاذ گردد وبه مردم اطلاع رسانی شود مردم ولایت مدار شهرستان داراب (شهر امام حسن )از قانون تبعیت خواهند کرد ولی از تصمیمات بودار وجانبدارانه خیر امید واریم مسئولین استانداری عاقلانه عمل کنند
ناشناس
Germany
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
6
بر اساس گفته آقاي احمدي :داراب مانند انساني است كه قلب آن جدا شده است،انساني كه قلب ندارد مرده است ؛ ميت آب و محل تفريح براي چه مي خواهد
دارابی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
3
ما مردم داراب هرگز در باز پس گرفتن حق بحق خود کوتاه نخواهیم آمد و تا آخرین نفس از خاک پاک شهرمان دفاع کرده و تا برگشت و اصلاح خط مرزی یکصدا و همدل باقی خواهیم ماند و هر گونه پیامد امنیتی و اخلاقی این اختلاف ایجاد شده بین دو شهرستان را متوجه زیاده خواهی مسولان بی عدالت منتسب در استانداری و بقیه عوامل که دستشان برای همه رو شده است می دانیم که با شعله ور شدن خشم مردم شریف و مردمدار داراب این امر بسیار نزدیک است پس آقایونی که به دنبال ناحق کردن حق مردم داراب هستید به زودی منتظر این عواقب و دامنگیری خود باشید.
بی خیال
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
3
تا دیروز استهبان نیز زیر نظر خودمون بوده با دلیل ثابت می کنیم...
فسایی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
1
آقا ابوالفضل عزیز
کسی که نامش از ابوالفضل گرفته نباید بدون اطلاع اظهار نظر کند که متهم به دروغگویی شود برابر اسناد موجود در وزارت کشور واستانداری فارس تا سال1337 استهبان یکی از بخش های فسا بوده ودر سال 1337به شهر ستان درجه 2تبدیل می شود وبلحاظ ثبتی تابع ثبت اسناد نی ریز بوده است شما این دروغ بزرگ از کجا آورده اید اگر این ادعای خود با مدرک ثابت کنید شهرستانهای ذکر شده با کمال میل تابع استهبان خواهند شد
غلومی
دوست عزیز فسایی این شهروند محترم استهباناتی دچار مشکلی است که به آن خ ودشیفتگی می گوید والا همه چی شنیده بودی جز این جوک که روزگاری فسا نی ریز وداراب جزو صابونات بوده باشند توصیه می کنم ایشان هروقت زیاد انجیر می خورند حتما به خلوت بروند وشهرشان را از نقطه ای مرتفع ببینند
شهروند فسا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
2
قابل توجه نماینده مردم فسا: لطفا کاری بکن
حالا که نماینده داراب مدعی شهر ایج شده چرا فکری نمی کنی؟
آخه فاصله شهر ایج به فسا کمتر از دارابه! شاید بشه تو این اوضاع که کرمانی ها بخشی از نی ریز رو گرفتن و دارابی ها هم دنبال ایج هستن ما هم بتونیم به نوائی برسیم!
دارابي
شهروند فسايي ايج ارزاني خودتان ما تا سد رودبال داراب كه حق دارابي ها است بيشتر نمي خواهيم
سعید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
2
آقای نماینده به جای اختلاف افکنی بین مردم استهبان وداراب ،اگر واقعا انسان توانمندی هستی فکری برای جوانان بیکار شهرداراب کن
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
0
فسائی عزیز:
لطفا سری به کتاب سرگذشت تقسیمات کشوری ایران بزن آنوقت متوجه خواهی شد که ادعای من دروغ نبوده است.
کشاورز دارابی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
1
آقا سعید گل
پیگیری بحث مرزی خواسته مردم داراب است چون تصاحب رود خانه رودبال از سوی استهبان یعنی تصرف شریان حیاتی واقتصادی شهرستان داراب چون 60در صد از اشتغال مردم داراب وابسته به کشاورزی است که عمده آب آن مدیون رودخانه رودبال می باشد
شهروند استهباناتی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
2
مسئولین و مردم محترم نیریز:
چرا ساکت نشسته اید شما هم کاری بکنید.مگر دهستان خیر استهبان با نی ریز چقدر فاصله دارد؟ فاصله آن به نی ریز کمتر از استهبان است. شما هم دست بکار شوید شاید بشود دهستان خیر را به نی ریز ملحق کرد. ضمنا در تکمیل نظر شهروند فسائی باید اضافه کنم که دهستان رونیز استهبان هم می تواند جزء فسا باشد چون هم فاصله آن تا فسا کم است و هم قبلا بخشی از دهستان رونیز جزء فسا بوده!!!
حمید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
1
سلام
دوستانی که فاصله کم را دلیل درخواست جابجایی خطوط مرزی استهبان وداراب میدانند باید خدمتتان عرض کنم آبادان خرمشهر و مهران هم به بغداد نزدیک و زبان مردمشان نیز عربی هست کاش آنجا را هم به برادران عراقی بدهیم واقعا به بغداد نزدیکتر است تا تهران چکاری بود هشت سال جنگیدیم .پس متوجه شدید که نزدیکی به یک شهر نمیتواند دلیل خوبی برای جابجایی خطوط مرزی بین دوشهرستان باشد و به نظر میرسد این دستکاری جدید جز ایجاد اختلاف بین مردم دوشهرستان هیچ منفعت دیگری ندارد علت اصرار وپیگیری نماینده داراب هم فقط احداث سدرودبال میباشد که آینده از نظر گردشگر و ....منافع زیادی دارد وگرنه چرا سالهای گذشته یکی از مسوولین داراب یادی از منطقه رودبال نمیکرد اصلا تا چندسال پیش میدانستید رودبال کجاست حالا برایتان عزیز شده و دایه مهربانتر از مادر شده اید حداقل صادقانه بگویید سدرودبال را میخواهیم ........و کاری نداریم چه بلایی به سر مردم رودبال میاید.
غلامحسین از داراب شهر امام حسن
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
2
3 قانون تقیسمات کشوری می گوید 1 مسافت 2 ابریز 3 رضایت مردم شهرستان که هیچکدام از ان رعایت نشده شما مردم استهبان که شهر خود را دارول قران می دانید چرا این حرفها را می زنید اگر می گوید که این روستاها جزئی از استهبان است پس سندهای این روستاها در داراب چه می کند تمام اسناد ومدارک این روستاها در داراب است ما مردم فرهنگ دوست داراب به قانون احترام می گذاریم
عباس از استهبان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
1
با سلام و آرزوی قبولی طاعات: اولا مردم استهبان و داراب هیچگونه اختلافی باهم ندارندولی متاسفانه برخی برای خودنمائی و حفظ جایگاه مدیریتی خود این مسائل را دامن می زنند. همه می دانند که سرچشمه رودخانه رودبال از استهبان است و سد نیز در محدوده جغرافیائی استهبان احداث شده. آب این سد که نصیب دارابی ها خواهد شد و خسارت تخریب سه روستا و آوارگی مردم آن نصیب استهبان. بهتر است نماینده داراب بجای تفرقه افکنی و ادعای مالکیت بر رودبال استهبان و حتی شهر ایج فکری به حال سایر نفاط شهرستان پهناور داراب بکند و شهر استهبان که از جغرافیائی یکی از کوچک ترین شهرهای فارس است را رها کند در غیر این صورت مردم غیور استهبان از پا نخواهند نشست و عملا جواب این یاوه گوئی ها و تفرقه افکنی ها را خواهند داد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
2
آقاي غلامحسين عزيز
اول برو سواد ياد بگير
دارول قرآن =دارالقرآن
شهروند دارابی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
0
عباس جان از ااستهبان
ما دارابی ها هم مانند شما اعتقاد داریم که با مردم استهبان اختلافی نداریم ما وشما باید تابع قانون /اسناد ومدارک و نظرات منصفانه کارشناسی باشیم لازم به ذکر است که رودخانه رود بال از کو ههای چاه بسته وپنج چاه داراب وپهناوه نی ریز سر چشمه می گیرد لطفا اگر از نزدک مشاهده نکرده ای پیشنهاد می گردد از نزدیک بازدید کنید
حمید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
1
سلام برادر
مسافت که برایت توضیح دادم پس بی خیال شو حکایت خرمشهر و بغداد و ... متوجه که شدی پس بی خیال .....
مردم شهرستان هم اگه ما مردم رودبال هستیم با وجود نزدیکی به داراب هیچ خیری از داراب ندیده ایم البته تقصیری هم ندارید شما تعداد روستاهاتون زیاده وقت ندارید به ما سر بزنید اما استهبان فقط بیست تا روستا داره و وقت بیشتری برای رسیدگی به ما دارد از قدیم هم گفته اند فرزند کمتر آسایش بیشتر و اما آبریز اگر حوضه آبریز را میفرمایی آنهم عرض کنم مختص منابع ملی هست و زیاد ارتباط به بحث تقسیمات کشوری ندارد ولی بحث خواست مردم شهرستان را قبول دارم ما همه مردم خواسته ایم و بر این خواسته خود پافشاری میکنیم که جزیی از خاک پاک شهرستان قرآنی و شهید پرور استهبان باشیم ولی خواهان برادری با مردم شریف داراب نیز میباشیم وسخن آخرم به آتش بیار این معرکه جناب دکتر احمدی
ما را به خیر تو امیدی نیست شر مرسان
دعاگوی شما هستیم در این ماه مبارک به شرط آنکه دست از سر ما بردارید لطفا خواهشا .........
عشق است داراب
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
2
تمامی قوم و خویش های ما رودبالی اند همشون میگن مارودبالی ها فقط برای کارهای اداری به استهبان میریم وگرنه برای خریدورفت و آمدو تفریح شهرما داراب هست
حرام
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
2
سدرودبال توحوزه داراب هست وخیلی از مردم شهرستان قرآنی استهبان میگویند که این سدحق داراب هست واستفاده از این آب برای ما حکم حرام دارد
شهاب دارابی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
2
حابل توجه تمام هم استانیهای عزیزو...خارج ازتمام حساسیتهاجمعیت 300000 نفری داراب وزرین دشت خواستاربرسی بیطرفانه وبراساس قوانین تقسیمات کشوری کشور عزیزمان هستیم.درضمن مسولین وقت استانداری که هم اکنون هم یکیشون معاون استانداره درحق مردم ولایی داراب خیانت کردن و...ودرحال حاضرهم منهای حدفاصل ایج تادرب قلعه که قبلا دادن به استهبان تمامی. مالکین دارابیها وستن واسنادومدارکم موجوده وباسخ به دوستی که گفته مردم روستاهای اببندوبردنوتمامأدردارابن وازخدمات کلیه ادارات داراب استفاده میکنندوشهداشونم دردارابن پس
دروغ بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
2
باورکنیدخیلی ازمردم استهبان تاحالا یک بارهم رودبال نیومدند مسولان کشوری یک روز تعطیل بیان رودبال سیل عظیم جمعیت داراب برای تفریح رو ببینندویه استهبانی نمیبینید بیاد رودبال چون مسافت اونهازیاده خودشونم میدونن حتی ایجی ها هم میگن کاش ماجزداراب بودیم خدمت آقای برادرسلام هم عرض میکنم که اولاشما رودبالی نیستید دوما اگرهم باشیدشما اولین نفری هستیدکه میگیدمانمیخوایم جزداراب باشیم چون همه رودبالی ها میگن ماخیری از استهبان ندیدیم سوما روستاهای داراب از ایج و رونیز که شهرهای استهبانندبهترند
حرام
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
2
سدرودبال توحوزه داراب هست وخیلی از مردم شهرستان قرآنی استهبان میگویند که این سدحق داراب هست واستفاده از این آب برای ما حکم حرام دارد
مجید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
2
آقا حمید
کجارسم است نمک بخوری ونمکدان بشکنی اگر جنابعالی واقعا اهل رودبال(روستاهای مورد اختلاف بین داراب و استهبان )هستی می دانی که تمام منافع شما در داراب است نه استهبان و اگر مردم داراب با حضور شما در داراب مخالفت کنند آنوقت هم دم از استهبان می زنی ولی این حرفها مبوط به شما نمی باشد واز نام شما سو استفاده شده است
غلامحسین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
0
حمید جان عزیز ایا خانواده خود با خانواده همسایه یکی است ما همه ایرانی هستیم نه عراقی که شما از خرمشهریا بغداد می گوید شما اول فکر کن بعد حرف بزن شما جای ان روستا ی نیستی که می گوید مسافت بی خیال شو اگر برای یک کار اداری باید 80 کیلو متر را با گردنه را گزشت ولی داراب 12 کیلو متر است شما کدامیک را انتخاب می کنید خود من برای سندباید به داراب بروم برای دیگر ادارت به استهبان در داراب یک ساعت کار می شود در استهبان یک روز من خودم بچه رودبال هستم در داراب زندگی می کنم تمام اسناد ومدارک زمینهای ان منطقه در داراب است در رودبال چند نفر هستند که سقائی قول داد که زمین به انها بدهد همه انها در داراب زندگی می کنند
شهاب دارابی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
1
مسئولین استان اقا ف واقای ص باید بدانید که در دوره مسولیت خود در استان از خو د نام نیکی در داراب به جا ه نه گذاشتید مردم داراب هرگز از شما نخواهند گذشت واین را بدانید که از خاک خود هم نمی گذرند وتا اخرین قطر خون خود از شهر امام حسن مجتی دفا می کند
خالدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
1
من یک رودبالی هستم ودر داراب زندگی می کنم ودوست ندارم جز استهبان باشیم همه ای این سه روستایها در داراب زندگی می کنندشما با دامن زدن به اینها زندگی مارا خراب می کنید
ناشناس از اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
0
اگر انسان به حق خود قانع باشد وزیادی خوا ها نباشدهیچ مشکلی برای هیچ کس پیش نمی اید مسئولین دو شهرستان بیاید به خاطر این شبهای قدر شما از امام حسین درس بگیرید این مشکل راحل کنید ومردم را به جان هم نیدازید همه ی مسئولین از نماینده فرماندار امام جمعه هر دو شهرستان باهم بنشینن اسناد ومدارک که دارند بیاورند ویک کارشناس بیطرف ان را قضاوت کند که هیچ کس ناراحت نشود
ناشناس
Germany
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
1
ما اهالي منطقه رودبال برايمان همين كافي است كه بگويند در حوزه استحفاضي نجف كوچك مي باشيد اقاي احمدي برويد وفكري بحال 500 روستاي ديگر داراب بكنيد
ناشناس
Germany
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
1
استهبان با اين همه آبشار و مناطق خوش آب وهوا وديدني يكي از شهرهاي توريستي مي باشد
خدا جای حق است
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
0
ما مردم و اهالی رودبال در این روزهای ماه مبارک رمضان اگر یه کار اداری داشته باشیم باید حتما تا ظهر برگردیم تا روزه امان باطل نشود ولی اگر بخواهیم به داراب بریم تا چند رو زهم می تونیم اونجا بمونیم ما اهالی رودبال جزءداراب بودیم و خواهیم بود
احمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
1
آقاي احمدي شما را به خدا قسم مي دهم ميان ما و مردم استهبان تفرقه افكني نكنيد اگر شما دلسوز هستيد فكري بحال جوانان بيكار داراب و 500 روستاي داراب بكنيد كه همه دارند مهاجرت مي كنند به شيراز وساير بلاد ديگر
باتشكر
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
1
نماينده محترم داراب فكر كنم داراب مشكلات بيشتري داشته باشد فكري براي مشكلات جوانان بكنيد استهبان خودش با تك محصولي بودنش سالها ميلياردها پول وارد اين شهر ميشود وسقائي نميگذارد حقي از اين مردم گرفته شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲
1
اقاي احمدي
شما مانند اقاي سقايي كه در استهبان دانشگاه پيام نور ، دولتي ، پيراپزشكي ، فني حرفه اي اورده و پيگير دانشگاه ازاد اسلامي استهبان بوده و دانشگاه ازاد استهبان به مجتمع تبديل شده و استهبان را به عنوان يك قطب بزرگ دانشگاهي در كشور مي شناسند عمل نمائيد . گيرم كه رودبال به داراب تعلق گرفت مردم زحمتكش رودبال جز خدمات آموزشي ،بهداشتي و... منفعت ديگري براي ما ندارند يك سرچشمه آبي است كه مسير آن به طرف داراب است و از آن استفاده مي شود . شما اگر خيلي دلسوزيد دانشگاه پيراپزشكي كه الان 11 سال است كه اسمش هست ولي از ان خبري نيست پيگيري نمائيد تا در داراب تاسيس شود انشاالله