کد خبر: ۴۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۶ - ۳۰ تير ۱۳۹۲

بی آبی، تبعیض در نگاه به بالا و پائین شهر و عدم سرکشی نمایندگان شورای شهر، مردم را به صحن علنی کشاند

جمعی از اهالی محله کوشکک واقع در شرقی ترین نقطه شیراز میهمانان ناخوانده صحن علنی شورای شهر بودند. نائب رئیس شورای شهر اولین فردی بود که با شنیدن سر وصدای متحصنین به جمع نمایندگان آن ها که پشت در شورا جمع شده بودند، آمد و آن ها را به اتاق خود برد.
به گزارش خبرنگار شیرازه، جمعی از اهالی محله کوشکک واقع در شرقی ترین نقطه شیراز میهمانان ناخوانده صحن علنی شورای شهر بودند. نائب رئیس شورای شهر اولین فردی بود که با شنیدن سر وصدای متحصنین به جمع نمایندگان آن ها که پشت در شورا جمع شده بودند، آمد و آن ها را به اتاق خود برد.
اولین اعتراض این افراد این بود که چرا از ورودشان به شورا که یک نهاد مردمی است، جلوگیری می‌شود در حالی که هیچ کدام از مسئولین خودشان به محله‌های ما سر نمی‌زنند البته به جز در مواقع انتخابات، حالا هم که ما آمدیم، راهمان نمی‌دهند.
شبیر زارع خفری در این خصوص پاسخ داد: آمدن و تقاضا کردن شما یک حق طبیعی است اما الآن جلسه است و نباید سر و صدا کرد. آرام باشید به درخواستتان رسیدگی می‌کنیم.
دومین اعتراض آن ها به خاطر تبعیض بین بالانشینان محله و پایین نشینان بود. آن ها اذعان داشتند: بارها در این باره به شهرداری منطقه 7 رفتیم، گفتند: در حال پیگیری است از خدا بترسید و فکر کارگرها هم باشید. چرا به دلیل خرابی راه مرتب کفش ما پاره شود و ماشین های قراضه ما مرتب خراب شود. ما قدرت خرید دوباره نداریم. مشکل بعدی قطعی طولانی آب بود که در این باره می گفتند: خدا خوشش می‌آید در این ماه مبارک ما اصلاً آب برای رفع ضروریات هم نداریم. فقط هم مربوط به امسال نیست هرسال تابستان مردم محله ما از قطعی طولانی آب و کم فشاری آن در عذاب هستند.
زارع خفری در این خصوص پاسخ داد: بین شما و سایرین قطعاً فرقی نیست؛ اما قسمت هایی که جزو شهرداری نبوده و جزو حریم بوده و تازه به شهر متصل شده است باید یک مدت زمانی صبر کنید تا عمران و آبادانی صورت بگیرد. قطعاً در بودجه سال 92 اعتباری برای آسفالت، جدول کشی، فضای سبز و فرهنگسرا در منطقه شما دیده شده است. اینطور نیست که مسئولان  به مسائل منطقه بی‌تفاوت باشند البته نماینده شورا در منطقه 7 من نیستم، او باید پاسخگوی شما باشد اما من کمکی از دستم بر بیاید، انجام می دهم. وی افزود: شما اول باید سراغ شهردار منطقه خود می‌رفتید نه به شورا می آمدید. مشکل آب هم اخیراً در کل شهر عمومیت داشته، آبفا زیرنظر ما نیست و ربطی به ما ندارد اما هفته گذشته تذکر به آبفا دادیم. حتی گفتیم اگر آب قرار است قطع شود ساعت های آن اعلام شود که مردم آمادگی داشته باشند و کمتر دچار مشکل شوند.
اعتراض سوم این افراد هم این بود که خاک در تابستان و گل و لای در زمستان ما را به شدت آزار می دهد. گذر اصلی و گذرهای فرعی ما خاکی است. سال هاست قول آسفالت به ما دادند. نماینده شورا در منطقه 7 که می‌گویید تا حالا یک بار هم به ما سر نزده مشکلات ما را از نزدیک ندیده است. برای همین خودمان آمدیم، درخواست خود را بگوییم. آسفالت ما چه شد؟
زارع خفری پاسخ داد: قبول دارم که نماینده شورا باید خودش بیاید و بازدید کند. یک موقع ما عادلانه می‌گردیم و نیازها را رصد می کنیم در آن صورت دلیلی ندارد کسی به شورا بیاید یک موقعی نه ما خودمان سراغی نمی‌گیریم در این صورت اگر خودشان نیایند و مطالبه کنند کارشان حل نمی شود. درست است که از روزی که ملحق به شهر شدید عوارض شهرداری می دهید اما رفع نیازها و ارائه خدمات کامل شهرداری نیاز به زمان دارد. باید نیازها اولویت بندی شود. نابرخورداری ها دسته بندی شود، پیگیری شود تا به نتیجه برسد. زارع خفری پیشنهاد داد: به عنوان راهکار شما درخواست خود را روی یک برگه بنویسید به تمام افرادی که پایین جلوی در شورا توی مینی بوس هستند، بدهید به عنوان نمایندگان محله امضا کنند، امضاها که کامل شد به مسئول دفتر من بدهید تا پیگیری کنم. الآن باید به جلسه علنی شورا باز گردم.
مردم معترض با مکتوب کردن خواسته های خود و امضا آن، طوماری را به مسئول دفتر وی و رونوشت آن را به شهردار منطقه 7 تحویل دادند.


نظرات بینندگان