کد خبر: ۴۱۷۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
مستند سرگردون؛
مستند "سرگردون" نه به کسي توهين کرد و نه فحش و ناسزا گفت فقط و فقط در سطح جامعه به روشنگري پرداخت و مسائلي را در مورد تهاجم فرهنگي باز و افکار عمومي مردم را نسبت به آن آگاه کرد اما اين مسئله تا به اين حد تلخ مزه بود که کام شبکه‌هايي چون من‌و‌تو و برنامه‌اي مثل سالي‌تاک را زهرمار کرده تا به نقد منفي آن روي بياورند.
تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵
به گزارش شیرازه به نقل از یزد رسا، مستندی به نام سرگردون که در شبکه نمایش خانگی ایران توزیع شده بود واکنش غیرکارشناسانه و عجولانه شبکه من و تو را به دنبال داشته است. 
 
مستندی که چندی پیش در سطح سوپرمارکت‌های شهر برای پخش در شبکه نمایش خانگی ارائه شد و از زاویه برخی هنرمندان و روانشناسان برجسته کشور برنامه‌های چند شبکه ماهواره‌ای را نقد کرده بود که مخاطب فقط مردم عادی بودند اما چه چیزی در این مستند وجود داشت که باعث آشفتگی شبکه‌های به اصطلاح آن ور آبی شد. 
 
مستند "سرگردون” نه به کسی توهین کرد و نه فحش و ناسزا گفت فقط و فقط در سطح جامعه به روشنگری پرداخت و مسائلی را در مورد تهاجم فرهنگی باز و افکار عمومی مردم را نسبت به آن آگاه کرد اما این مسئله تا به این حد تلخ مزه بود که کام شبکه‌هایی چون من‌و‌تو و برنامه‌ای مثل سالی‌تاک را زهرمار کرده تا به نقد منفی آن روی بیاورند. 
 
براساس این گزارش در برنامه سالی‌تاک با پخش قسمتی از مستند "سرگردون” به نقد عجولانه آن پرداخت. من‌وتو با پخش گوشه‌هایی از این مستند که به نقد عملکرد شبکه‌های ماهواره‌ای می‌پردازد عوامل ساخت این مستند را مورد تمسخر و توهین قرار داد و موارد مطرح شده در این مستند را بی‌اساس دانست و سعی کرد هر کدام از انتقادات عنوان شده در این مستند را به صورت مضحک جلوه داده و توجیه کند. 
 
گفته می‌شود جمعی از مستندسازان جوان کشور با همکاری هنرمندان دغدغه‌مند و بدون حمایت هیچ ارگانی این مستند را ساخته و ارائه نموده‌اند. 
 
بنابراین گزارش سید‌صابر امامی تهیه کننده «سرگردون» در مورد شرایط تولید این مستند عنوان کرده است: با توجه به موضوع جنجالی «سرگردون» ما سختی‌های زیادی را چه در راه ساخت و چه در راه اخذ مجوز متحمل شدیم، در راه تولید با وجود اینکه  بسیاری از دوستان محتاطانه عمل کردند و حاضر به همکاری نشدند اما بودند کسانی که همراه بودند و من همینجا از کسانی که به گروه جوان تولیدکننده آن که دغدغه فرهنگی تنها دلگرمی و منبع انرژی آن‌ها در طول این کار بود کمک و یاری رساندند تشکر می‌کنم. 
 
اما سوال این جاست مجری برنامه سالی تاک شبکه من‌و‌تو وقتی در مقابل یک مستند که در شبکه سینمای خانگی توزیع گردیده این چنین آشفته و عصبانی می‌گردد، اگر رسانه ملی به نقد این برنامه‌ها بپردازد چه واکنش از خود نشان می‌دهد.
 
مستندی که قرار بود بعد از آماده شدن در جشنواره فیلم فجر به نمایش دربیاید که به خاطر جنجالی و چالشی بودن موضوعات مطرح شده در آن، مسئولین جشنواره از قبول آن خودداری کردند؛ ظاهرا در آن موقع معذوریت‌هایی وجود داشت که چنین کارهایی وارد جشنواره فجر نشوند.
 
در لینک زیر گوشه‌هایی از مستند سرگردون را می‌بینید.



نظرات بینندگان
آقای
Japan
پنجشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۲
0
دست خوش مستند جالبی بود!!
ناشناس
Germany
پنجشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۲
0
پس این همه در مطبوعات و صدا و سیما از برنامه ها و شبکه های ماهواره ای بد میگن زهرمارشون شده
نظرات بینندگان