کد خبر: ۴۱۸۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۲
رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات فارس خبر داد:

ساخت 60 درب حرم شاهچراغ(ع)/ بازسازي مقبره حضرت سلمان به درخواست مردم كازرون

با توجه به طرح توسعه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، حدود 60 درب چوبی برای صحن جديد حرم مطهر به همت اين ستاد ساخته می‌شود و هم ‌اكنون قريب 70 درصد ساخت اين درب‌ها توسط هنرمندان درودگر به انجام رسيده است.
به گزارش خبرنگار شیرازه، رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات استان فارس گفت: اين ستاد در طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) مشاركت دارد و بناست 60 درب اين آستان مقدس را مهيا كند.
جابر مهدی‌يار در نشست خبری با خبرنگاران ايجاد ارتباط با آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) را از برنامه هاي اساسي ستاد عنوان كرد و گفت: با توجه به طرح توسعه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، حدود 60 درب چوبی برای صحن جديد حرم مطهر به همت اين ستاد ساخته می‌شود و هم ‌اكنون قريب 70 درصد ساخت اين درب‌ها توسط هنرمندان درودگر به انجام رسيده است.

تشكيل مجمع خيرين حرم‌ساز در فارس
مهدی‌يار از تشكيل مجمع خيرين حرم‌ساز در فارس خبر داد و گفت:‌ برای تأمين اعتبار زائرسراها افراد خاصی وارد عرصه شدند و در جهت تأمين اعتبار اين ستاد را ياری می‌رسانند و اين مجمع اكنون در حال ثبت است و قرار است يك زائرسرا تحت عنوان مجمع خيرين حرم‌ساز شيراز در وقف الشيعه عراق وقف می‌شود.

وی از كسانی‌كه دارای تمكن مالی هستند، درخواست كرد تا به عضويت اين مجمع درآمده و در انجام امور‌ خير ستاد بازسازی عتبات عاليات را ياری رسانند.



رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات فارس به ساخت صحن حضرت زهرا(س) در حرم حضرت علی(ع) اشاره كرد و گفت: اين صحن به مساحت 7 هكتار و وسعت 218 هزار مترمربع در حال ساخت است كه استان فارس نيز در ساخت اين صحن مشاركت دارد.

وی، اقدام ديگر اين ستاد را خاتم‌كاری داخل ضريح مسلم‌بن عقيل برشمرد و گفت: اين مهم توسط هنرمندان فارس در حال انجام است و تاكنون پيشرفت خوبی داشته است.

بازسازي مقبره حضرت سلمان به درخواست مردم كازرون
مهدی‌يار خاطرنشان كرد: بنا به درخواست مردم شهرستان كازرون بحث ورود به مدائن و بازسازی مقبره سلمان فارسی نيز در دستور كار اين ستاد قرار گرفته است.
رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات استان فارس همچنين به تشريح فعاليت‌های چند ماه اخير اين ستاد در فارس پرداخت و گفت:‌ اقدامات ستاد بازسازی عتبات عاليات در راستای تحقق منويات مقام معظم رهبری مبنی بر بازسازی سامرا بهتر از گذشته است.

اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: يكی از درب‌های حرمين كاظمين از منبع نذورات مردم آباده و داراب در شهرستان آباده در حال ساخت است و در سامرا علاوه بر ساخت و ساز حرمين مطهر، محوطه بيرون حرم‌ها نيز در حال آماده‌سازی هستند.

گل‌آرايی حرم امام علی(ع) در شب عيد غدير
وی گل‌آرايی حرم مطهر امام علی(ع) در شب سيزده رجب را از ديگر اقدامات اين ستاد عنوان كرد و گفت:‌ هم‌اكنون نيز در حال هماهنگی جهت گل‌آرايی و تزئين حرم اميرالمومنين(ع) در شب عيد غدير خم هستيم.



رئيس ستاد بازسازی عتبات عاليات استان فارس با تصريح اينكه كارهای مقرنس‌كاری، آيينه‌كاری در سامرا به همت اين ستاد همچنان ادامه دارد، گفت: جهت مفروش كردن مسجد سهله نيز از منبع نذر يكی از خانواده‌های شيرازی در اقدام هستيم.

مهدي يار خاطرنشان كرد: در راستای بازسازی حرم‌ها امكانات سيمان، گچ، ميلگرد و... به علاوه نيازمندی‌های تخصصی و نيروهای انسانی نيز فراهم شده و ارسال می‌شوند.

وي ايجاد زائرسرا در كربلا را از ديگر اقدامات اين ستاد عنوان كرد و گفت: تلاش می‌كنيم تا با همت خيران اين زائرسرا در نجف، كاظمين و سامران نيز راه‌اندازی كنيم.

وی با تأكيد بر اينكه علاوه بر سازندگی و بازسازی سخت‌افزاری عتبات عاليات بايد به موضوع سازندگی دل‌ها نيز توجه كرد، افزود: از جمله اقدامات ستاد عتبات عاليات فارس در حرم‌های ساخت دو خيمه‌گاه حضرت اباالفضل(ع)،  ساخت دو درب گلدسته حرم امام حسين(ع)، ساخت درب‌های حرمين امامين كاظمين، ساخت دو درب طلا برای حرم اباالفضل(ع)، ساخت دو جعبه بزرگ خاتم برای حرمين امامين كاظمين مي باشد.

مهدي يار با تصريح اينكه قدمت هنر خاتم شيراز در عتبات عاليات به 530 سال پيش باز می‌گردد، گفت: تلاش می‌كنيم تا سازه‌هايی كه اكنون در حال ساخت آن ها هستيم، جوابگوی نيازهای حرم‌های مطهر حداقل تا 300 سال آينده باشند.

اين مقام مسئول در بخش پايانی سخنان خود از عموم خيرين فارس جهت مشاركت در بازسازی عتبات عاليات دعوت كرد و گفت: علاقه‌مندان به کمک جهت بازسازی عتبات می‌توانند با حضور در‌ بانک‌های‌ صادرات، ملی، تجارت، انصار، سرمايه، مهر و بانك قرض‌الحسنه رسالت و ورايز نذورات خود، اين ستاد را ياری رسانند.

انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۲
0
اقای ج م شما خادم امام حسین و ابولفضل عباس هستید چرا در استانداری با نفوذی که دارای در حق مردم داراب در رابط با خط مرزی بی عدالتی می کنید باید الگوی همه باشید در داراب همه می گویند که شما نمی گذارید که استاندار جواب وزارت کشور را بدهدباید بدانید که هر کس مسولیتی دارد امانت دار مردم است خدا کند که ما اشتباه کرده باشیم وگرنه شما چطو می خواهید در ان دنیا جواب کار های خود را بدهید