کد خبر: ۴۱۹۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۲
نامه بسیج دانشجویی فارس به رئیس جمهور منتخب:

جناب آقای دکتر روحانی، جهت را، درست انتخاب کنید

انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی فرصت مناسبی است برای دمیده شدن روحی تازه در کالبد کشور. جابجایی قدرت در کشور عزیزمان ایران،بسیار متفاوت از مفاهیم رایج دموکراسی در کشورهای دیگر می باشد.
شیرازه- بسیج دانشجویی استان فارس با شاره به وضعیت عمومی کشور نامه ای را خطاب به دکتر روحانی منتشر کرد. در این نامه آمده است:

جهت گیری را باید درست انتخاب کنیم، این قطب نماست،این شاخص اصلی است، اگر چنانچه جهت گیری را غلط انتخاب کردیم تلاش مضاعف ما، نه فقط ما را به نتیجه نمی رساند بلکه ما را از راه دور می کند.(مقام معظم رهبری 30/04/92)
رئیس جمهور منتخب جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی
انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی فرصت مناسبی است برای دمیده شدن روحی تازه در کالبد کشور. جابجایی قدرت در کشور عزیزمان ایران،بسیار متفاوت از مفاهیم رایج دموکراسی در کشورهای دیگر می باشد.
انتخابات درجمهوری اسلامی ایران مظهر مردم سالاری دینی و الگویی ممتاز و اثبات شده برای تمام کشور های جهان است. الگویی که به دور از نیرنگ های رایج در دنیای کنونی، معمار کبیر انقلاب اسلامی آن را به جهانیان معرفی نمود و نشان داد که یگانه راه تعالی و کمال بشریت، پذیرش حکومت اسلامی و حرکت در مسیر اسلام ناب محمدی (ص) می باشد. اینک که پس از حدوث حماسه سیاسی در 24 خردادماه، شما به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت ایران، سکان قوه مجریه را در دست گرفته اید برای شما و دولت یازدهم، آرزوی موفقیت در جهت تحقق آرمان های انقلاب اسلامی را داریم و اکنون که در مقطع جابجایی دو دولت هستیم، فرصت مناسبی پیش آمده است که همزمان با شروع به کار دولت جدید، مطالبی را با شما بازگو نموده و مطالبات زیر را از شما و دولت آینده بیان نمائیم.
1- خط اصیل انقلاب اسلامی همان اصول امام بزرگوار است که نقشه راه نظام جمهوری اسلامی می باشد. اصولی که امام راحل توانست با استفاده از آن ها، ملت ستم دیده ایران را از زیر سلطه نظام 2500 ساله شاهنشاهی خارج نماید و هیمنه بلوک شرق و غرب را در هم شکند. باید توجه داشت که اسم امام و یاد امام به تنهایی کافی نیست و نمی توان امام را از اصولش متمایز نمود. تنها کسانی می توانند داعیه پیروی از خط امام را داشته باشند که مقید به اصول امام باشند. اصول امام نیز مشخص است.
در سیاست داخلی، اصول امام عبارت است از، تکیه به رأی مردم، تأمین اتحاد و یکپارچگی ملت، مردمی بودن و غیر اشرافی بودن حکمرانان و زمامداران، دلبسته بودن مسئولان به مصالح ملت و کار و تلاش همگانی برای پیشرفت کشور.
در سیاست خارجی، اصول امام عبارت است از، ایستادگی در مقابل سیاست های مداخله گر و سلطه طلب، برادری با ملتهای مسلمان، ارتباط برابر با همه کشورها به جزء کشورهایی که تیغ را بر روی ملت ایران کشیده اند و دشمن می کنند، مبازره با صهیونیسم، مبارزه برای آزادی کشور فلسطین، کمک به مظلومین عالم و ایستادگی در برابر ظالمان.
در عرصه فرهنگ اصول امام عبارت است از نفی فرهنگ اباحه گری غربی، نفی جمود و تحجر و نفی ریاکاری در تمسک به دین، دفاع قاطع از اخلاق و احکام اسلامی، مبارزه با ترویج فحشا و فساد در جامعه.
در عرصه اقتصاد، اصول امام تکیه بر اقتصاد ملی است، تکیه به خودکفائی است، عدالت اقتصادی در تولید و توزیع است، دفاع از طبقات محروم است، مقابله با فرهنگ سرمایه داری ظالمانه و هضم نشدن در اقتصاد جهانی و استقلال ملی است.
2-از آنجا که یکی از اصلی ترین شعارهای انتخاباتی شما، شعار اعتدال بود، از شما میخواهیم که مفهوم و شاخصه های اعتدال را در زمینه های سیاست داخلی و خارجه، فرهنگ و اقتصاد تبیین نمائید. چرا که بیم آن می رود عده ای با سوء استفاده از این مفهوم بخواهند، همان نگاه های عدالت گریز و لیبرالی اقتصادی و نگاه های اباحه گری و توهین به مقدسات در زمینه فرهنگ که در دوران های گذشته به وفور به چشم میخورد ، را به جامعه غالب نمایند.
شعار دیگر شما دولت فراجناحی است پس فراجناحی باشید و به حزب و گروه خاصی محدود نشوید و مراقب باشید که عده ای پیروزی ملت را در حماسه 24 خرداد به نفع خویش مصادره ننمایند.(وقایع فتنه 88 هیچ گاه از اذهان ملت شریف ایران پاک نخواهد شد و هستند کسانی که از سردمداران فتنه بوده اند و امروز به دنبال سهم خواهی و مصادره حماسه سیاسی و تطهیر چهره مخدوش خویش هستند.)
3- مطالبه ما دانشجویان بسیجی استان فارس از شما در مورد انتخاب وزرا و مدیرانتان نصب العین قرار دادن معیارهایی همچون اعتقاد به مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی، شایسته سالاری، پر تلاش بودن، مردمی بودن، عدم نگاه حزبی و حذفی، بسته نبودن دایره مدیریتی، حاشیه ساز نبودن، نقدپذیری، ساده زیستی، انصاف ، صداقت با مردم، پرهیز از وعده های کارشناسی نشده، پرهیز از سیاه نمایی در تشریح وضعیت کنونی کشور و کمک به آرامش روانی مردم،می باشد.
4- فضای دانشگاهی امروز ما نیازمند محیطی آرام، سرزنده،سرشار از شور و نشاط سیاسی و علمی و به دور از سیاست زدگی است و در همین راستا اهتمام ویژه به مطالباتی همچون اسلامی کردن دانشگاه ها، اهتمام ویژه تر به کرسی های آزاداندیشی، ارتباط موثرتر صنعت و دانشگاه، پیاده سازی نقشه علمی کشور، سازماندهی و انسجام رساله های دانشگاهی، تغییر نگاه آموزش محوری به پژوهش محور و دوری جستن از انتخاب افراد سیاست زده، کم بضاعت علمی و تنش زا به عنوان روسای دانشگاه ها، را خواستاریم.
در پایان ما دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان فارس بر خود لازم می دانیم اعلام نماییم آمادگی داریم شما را به عنوان رئیس جمهور منتخب، در مسیر تحقق آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی یاری نمائیم.

والسلام علی من التبع الهدی
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حرف حق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۲
1
با سلام. این روزها هر کسی برای رئیس جمهور تعیین تکلیف می کند
اکثریت مردم ایران بر اساس دیدگاه ها و تفکرات آقای روحانی به ایشان رای داده اند و خواهان اجرای برنامه های ایشان هستند و قطعا زمانی ایشان می توانند برنامه های خودشان را اجرا کنند که کابینه ای هماهنگ داشته باشند. پس لازم است تا از دخالت های بی جا در کار رئیس جمهور جلوگیری شود همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با دانشجویان بر این نکته تاکید داشتند
کمیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۲
1
ببخشید شما که منتخبتان کس دیگر بود .چرا برای ایشون خط ونشان می کشید .مردم بر خلاف تفکر شما رای دادن وحالاهم بزارید خودش تصمیم بگیره ...التماس دعا