کد خبر: ۴۱۹۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
روز قدس نزدیک است

لارستان فارس، الگویی بی نظیر از وحدت شیعه و سنی

این اتحاد یکپارچه در لارستان الگویی خوب است و به گفته رهبر انقلاب "برادرى بين مردم شيعه و مردم سنى در اين منطقه يك برادرى نمونه و تحسين‏ برانگيز است" به گونه ای که این همایش وحدت و یکپارچگی نه تنها حرکتی مصنوعی و شعاری نبوده است بلکه لزوم عمل به شعار وحدت بر قلب شیعه و سنی حک شده است.
شیرازه- لارستان یکی از شهرستان های پهناور جنوبی استان فارس می باشد که بیش ترین تعداد اهل تسنن در استان را به خود اختصاص داده است. شیعه و سنی سالیان سال است برادارنه باهم زندگی می کنند و به نوعی مصداق کامل حدیثی از نبی اکرم (ص) هستند که می فرمایند: مومنان با هم برادرند و خونشان برابر است و در برابر دشمنان متحد و یکپارچه اند".

موضع گیری های اجتماعی علمای اهل تشیع و اهل تسنن در منطقه ی لارستان و اتحاد و یکپارچگی آنها در برابر دشمن در تاریخ به خوبی گواه از وحدت بی نظیر و مثال زدنی مردم این منطقه دارد. تا جایی که رهبر انقلاب امام خامنه ای در سفر به لارستان فرمودند:

بحمداللَّه در منطقه ‏ى لارستان با اينكه برادران اهل سنت هم در اينجا - در بعضى از بخشها و در بعضى از شهرها - حضور دارند، اما برادرى بين مردم شيعه و مردم سنى در اين منطقه يك برادرى نمونه و تحسين‏ برانگيز است. اين را ما در گزارش ها هم مطالعه كرديم، خوانديم؛ خود بنده هم مطلع بودم، امروز هم در اين جمع نشانه‏ هاى آن پيداست.

رهبر انقلاب همچنین به تلاش شیعه و سنی در جهت اعتلای کلمه ی توحید اشاره داشتند:

همه براى اسلام بايد تلاش كنيم؛ شيعه و سنى بايد براى اعلاى كلمه‏ى توحيد، اعلاى ارزشهاى اصيل اسلامى، براى اجراى قوانين محمدى (صلّى اللَّه عليه و آله) همه‏ ى تلاشمان را انجام بدهيم؛ نگذاريم اختلاف‏ نظرها، اختلاف اجتهادها، اختلاف سليقه ‏ها، حتّى گاهى اوقات كينه ‏هاى شخصى، غرض ‏ورزى‏ هاى شخصى، بر زندگى ما، بر مشى ما غلبه كند و دشمن را شاد کند. سخنان رهبر انقلاب در لارستان(۱۹/۰۲/۸۷)

"این امر به خوبی در منطقه ی لارستان به آن جامه ی عمل پوشانده شده است"

علمای اهل تسنن و تشیع منطقه ی لارستان در شرایط کنونی که تلاش‌های زیادی برای ایجاد تنش‌های مذهبی میان مسلمانان صورت می‌گیرد همواره با درک این شرایط حساس باعث جلوگیری از سواستفاده دشمن و تندروی های عده ای از هر دو طرف شده اند.

بیانیه‌ها و تجمعات مشترک در خصوص مسائل مهمی که هر دو گروه شیعه و سنی بر آن اتفاق نظر دارند، همواره بین اهل تسنن و تشیع منطقه روی داده است. موضع گیری های اخیر مفتی اهل تسنن اوز لارستان (جنوب فارس) در خصوص اقدامات تکفیری ها در حمله به حرم حضرت زینب(س)، محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) و ترغیب مردم به حضور در راهپیمایی های 22 بهمن و روز قدس نمونه ای از این موارد است. دعوت شیخ عبدالعزیز قاضی زاده از عموم مردم جهت حضور در راهپیمایی روز قدس مصداق دیگری در اثبات این ادعاست.

در بیانیه شیخ عبدالعزیز قاضی زاده آمده است: با توجه به اين كه استكبار جهاني، جهان اسلام را مورد آماج حملات خود قرارداده است، شركت در راهپيمايي روز قدس مي تواند پاسخ دندان شكني به اين ياوه گويي ها باشد.
وي دراين بيانيه افزوده است: شركت مسلمانان جهان در راهپيمايي روز قدس، سرانجام به آزاد سازي قدس شريف خواهد انجاميد.

این اتحاد یکپارچه در لارستان الگویی خوب است و به گفته رهبر انقلاب "برادرى بين مردم شيعه و مردم سنى در اين منطقه يك برادرى نمونه و تحسين‏ برانگيز است" به گونه ای که این همایش وحدت و یکپارچگی نه تنها حرکتی مصنوعی و شعاری نبوده است بلکه لزوم عمل به شعار وحدت بر قلب شیعه و سنی حک شده است.

لذا می بایست این وحدت و همدلی بی نظیر الگویی برای کلیه ی مناطق کشور و سایر نقاط جهان اسلام باشد.




نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
0
وحدت بی نظیر مردم لارستان و منطقه مدیون حضرت آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی نیز می باشد یاد و نامش گرامی باد