کد خبر: ۴۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
آیت الله ایمانی تاکید کرد:

متهم به نقض حقوق بشر نمي‌تواند درجاي قاضي بنشيند

آمریکا نمی‌تواند مدافع حقوق بشر باشد، کشوری که خود متهم به از بین بردن حقوق بشر است، چگونه می‌تواند در مورد دیگر کشورها قضاوت کند.

به گزارش شیرازه، آيت‌الله اسدالله ايماني امروز در خطبه‌‌هاي نمازجمعه شيرازگفت: حکومتی که خداوند و ولی فقیه در آن نباشد، حکومت طاغوتی است و اگر رئيس‌جمهور هم به امر خداوند و ولي‌فقيه حركت نكند، مشروعيتي نخواهد داشت.

وی با اشاره به با اشاره فرارسیدن روز تنفیذ رئیس جمهور، اظهار داشت: حكم رئيس‌جمهور توسط ولي‌فقيه تنفيذ مي‌شود، پس تنفيذ حكم رياست‌جمهوري يك مراسم تشريفاتي و سياسي نيست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود تاكيد كرد: مسلمانان در تمام كشورها بايد در حمايت از فلسطين به‌ پا خيزند و قاطعانه از مردم مظلوم فلسطين و قدس عزيز دفاع كنند. 

آيت‌الله ايماني کشتار ملت مسلمان میانمار، تهدید اتمی ایران، لشکرکشی به عراق و کشتار غیرنظامیان در افغانستان و پاکستان را ازجمله جنايات آمريكا دانست و تصريح كرد: در کشور آمریکا هم حقوق بشر رعايت نمي‌شود، هنوز قاتل سفيدپوستي كه سياهپوستي را كشته است، تبرئه مي‌شود.

وی افزود: آمریکا نمی‌تواند مدافع حقوق بشر باشد، کشوری که خود متهم به از بین بردن حقوق بشر است، چگونه می‌تواند در مورد دیگر کشورها قضاوت کند.

نماينده ولي فقيه در فارس تصريح كرد: متهم به نقض حقوق بشر نمي‌تواند درجاي قاضي بنشيند، بلكه خود بايد محاكمه شود.

انتهای پیام/523/2
نظرات بینندگان