کد خبر: ۴۲۱۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۲

باز هم خط BRT شیراز حادثه آفرید+عکس

ساعت صبح امروز حوالی ساعت 10، در خط BRT شیراز، اتوبوسی حوالی میدان ستاد با عابر پیاده به شدت برخورد کرد.

به گزارش خبرنگار شیرازه، به گفته شاهدان عینی ساعت 10 صبح امروز، در خط BRT شیراز، اتوبوسی حوالی میدان ستاد با عابر پیاده برخورد کرد. فرد مسدوم به هنگام عبور از خط عابر پیاده متوجه آمدن اتوبوس در خط BRT نگردیده، لذا اتوبوس نیز به دلیل داشتن سرعت زیاد با وی برخورد می کند، فرد مسدوم به دلیل جراحت شدید از ناحیه سر و صورت بعد از گذشت چند دقیقه باحضور نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل گردید.

مامور نیروی راهنمایی ورانندگی شیراز در رابطه با جزئیات این حادثه به خبرنگار ما گفت :جزئیات این حادثه در دست بررسی است و فعلا برای رفع مشکل ترافیک اتوبوس حادثه دیده به پایانه اتوبوس رانی منتقل می گردد.

توضیح:

به نظر می رسد با توجه به ایستگاه‌های نصب شده در خط ویژه نمازی - ولیعصر، میزبان اتوبوسهای BRT نخواهد بود، هر چند نام مسیر را  BRT گذاشته باشند!

در مسیرهای BRT بدلیل قرارگیری خطوط در میان مسیر خیابان و عبور اتوبوس‌ها از کنار هم و به منظور تامین امنیت جانی مسافران ایستگاه‌ها دقیقا در میان مسیر رفت و برگشت اتوبوس‌ها قرار خواهد گرفت و درب ورود و خروج مسافران در اتوبوس‌ها بر خلاف اتوبوس های معمولی در قسمت سمت چپ آن‌ها طراحی شده است که مسافران می‌بایست از طریق پل‌های عابر پیاده از پیاده روهای حاشیه خیابان به وسط آن دسترسی پیدا کنند.

 

با این اوصاف و مشاهدات عملیات اجرایی خطوط ویژه در بلوار زند، به تناقض گویی برخی مسئولین می‌رسیم که از یکسو از اجرای خط BRT خبر داده‌اند و از سوی دیگر ایستگاه‌ها در سمت راست مسیر‌ها ساخته شده و از ساخت پل هوایی عابر پیاده خبری نیست.

یک اتوبوس خط BRT در تهران

متاسفانه در پی ایجاد خطوط BRT در شیراز کماکان اتوبوس های مربوطه خریداری نشده اند و تنها بدلیل اینکه قرار است در این خطوط اتوبوس رفت و آمد داشته باشد نام آن را مسیر اتوبوس پر سرعت گذاشته‌اند. البته در این بین نباید از کج سلیقگی و بد سلیقگی در از بین بردن نمای بلوار زند را نیز فراموش کرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
قائمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
0
با سلام بنده از خوانندگان همیشگی سایت شما هستم و انصافا از دقت نظر، گزینش اخبار و تنوع مطالبتان بسیار لذت می برم اما در مورد این خبر به نظر می رسد سوءتفاهمی پیش آمده که برای بسیاری از مردم وجود دارد. چیزی به نام خط بی آر تی وجود ندارد، بی آر تی یک نوع اتوبوس است، اتوبوس های آکاردئونی که تقریبا مانند دو اتوبوس به هم چسبانده هستند در اصطلاح بی آر تی گفته می شود. آنچه در شیراز احداث شده خط ویژه اتوبوس است که هم می تواند اتوبوس عادی در آن عبور کند هم بی آر تی. در تهران نیز در برخی خطوط ویژه اتوبوس عادی و در برخی اتوبوس بی آر تی تردد میکند که برخی از مردم به عنوان یک غلط مصطلح اصطلاح خط بی آر تی را برای آن به کار می برند.
مسئولان شهری شیراز نیز تا جایی که بنده دیده‌ام عنوان کرده اند که خط نمازی ولیعصر ویژه است و پیشنهاداتی درباره استفاده از اتوبوس بی آر تی در این خط نشده اما در خط گلستان امکان استفاده از اتوبوس بی آر تی وجود دارد.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
0
یکبار هم که شده مردانگی کن و پیام مرا در سایت منتشر کن
در شهر مقدس! شیرازی که روز قدس در مصلا و حتی وضوخانه های اطرافش آب یافت نمی شود و رئیس جوان سازمان ترافیکش می گوید، مردم از این خطوط کاملا راضیند! باید هم چنین باشه و وقوع این حوادث عادیه
متاسف
FRANCE
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
0
من فکر میکنم دلیل اجرای این طرح احتمالا این بوده که پیمانکار نصب حفاظهای آهنی آشنای مسئولان شهرداری و اداره ترافیم بوده!! هیچ کس از این طرح راضی نیست و باعث افزایش ترافیک شده!