کد خبر: ۴۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۲
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس:

بیشترین معادن استان در شیراز قرار داد/ اشتغال نزدیک به 9000 نفر در بخش معدن فارس

از تعداد 454 معدن موجود 39 میلیون تن ماده معدنی استخراج می شود که شهرستان شیراز با ذخیره معدنی 299هزار و970 هزار تن بیشترین و همچنین نی ریز با اشتغال هزار و 212 نفر بیشترین آمار استان را به خود اختصاص داده اند.
شیرازه- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: شهرستان شیراز با تعداد 71 معدن، بیشترین تعداد معدن فارس را به خود اختصاص داده است.
 غفار صفری با اشاره به اینکه استان فارس در فعالیت های معدن کاری و صنایع منشعب از آن به ویژه فلزات دارای سابقه زیادی است، بیان داشت: در فارس 3 زون زمین شناسی ایران مرکزی، سنندج، سیرجان و زاگرس دیده می شود که هر یک از این سه زون، خواستگاه مواد معدنی خاص بوده و نشان دهنده جایگاه معدنی استان است.

وی عنوان کرد: در سال های اخیر توجه به فعالیت های معدنی افزیش مناسبی داشته و همچنین فعالیت بخش خصوصی در بخش های اکتشاف، برداشت مواد معدنی، ذخایر مواد معدنی غیرفلزی، خاک سوز و صنعتی، سنگ مرمریت و مواد فلزی برای شناسایی مواد معدنی و... توانسته  جایگاه مناسبی ایجاد کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با تاکید بر اینکه فارس برای انجام فعالیت معدنی دارای مزیت نسبی برای سرمایه گذاری است، ادامه داد: از تعداد 454 معدن موجود 39 میلیون تن ماده معدنی استخراج می شود که شهرستان شیراز با ذخیره معدنی 299هزار و970 هزار تن بیشترین و همچنین نی ریز با اشتغال هزار و 212 نفر بیشترین آمار استان را به خود اختصاص داده اند.

اشتغال شش هزار و 841 نفر در بخش معدن فارس
صفری ابراز داشت: آخرین وضعیت موجود بخش معدن تا پایان تیرماه اشتغال شش هزار و 841 نفر را نشان می دهد که در بخش گواهینامه کشف موجود با 131 فقره، سرمایه گذاری 40.7 میلیارد ریال بوده و 273 میلیون تن ذخیره قطعی داشته است.

وی اضافه کرد: کل پروانه های بهره برداری موجود فعال و غیرفعال تا پایان تیر 454 فقره است که 2هزار و 145میلیون تن ذخیره قطعی، 2هزار و 455 میلیارد ریال سرمایه گذاری  و 39 میلیون تن استخراج سالیانه در این بخش انجام شده است.

انتهای پیام/523/4


نظرات بینندگان