کد خبر: ۴۲۳۱۲
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۲

گفتگو با دختر دارنده رتبه دو رقمی کنکور تجربی که نماز اول وقتش ترک نمی شود

ایمان شکیلا بسیار قوی است و در شرایط درس خواندن هیچگاه نماز اول وقتش ترک نشد و از همان ابتدا همیشه با امید به خدا پیش می رفت.

به گزارش شیرازه به نقل از آباده نما، شکیلا پیمانی متولد استان اصفهان و ساکن شهرستان آباده است که موفق به کسب رتبه 69 کنکور سراسری تجربی منطقه دو و رتبه 58 زیر گروه یک کشوری 1392شده است، پدر او پزشک عمومی و مادر نیز تکنسین رادیولوژی می باشد که هر دو در بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان آباده مشغول به کار هستند.

پیمانی دوران دبیرستان خود را در مدرسه تیزهوشان فرزانگان آباده درس خوانده، در خانواده و اقوام نزدیک او سابقه کسب رتبه های برتر وجود داشته است، خاله شکیلا پیمانی دارای رتبه 137 ریاضی بوده و پدر وی هم رتبه 419 تجربی را کسب کرده اند.

او علت اصلی موفقیت خود را در مرحله اول لطف خدا و کمکهای بی دریغ پدر و مادر، و پس از آن تلاش و پشتکار خود بیان می کند و همچنین زحمات دبیران مدرسه را نیز تاثیر گذار می داند. از میان دو عامل استعداد و پشتکار نیز او پشتکار را تاثیر گذار تر می داند و معتقد است یک درصد موفقیت انسان را استعداد و 99 درصد آن را پشتکار تشکیل می دهد.

شکیلا پیمانی در پاسخ خبرنگار آباده نما که درس خواندن به صورت جدی برای کنکور را از چه زمانی شروع کردید گفت: من از اول تیرماه قبل از پیش دانشگاهی به صورت منظم شروع به درس خواندن کردم و از همان اول هم برنامه منظمی داشتم و بیشتر از کمیت ساعات روی کیفیت مطالعه تمرکز داشتم، روزهایی که مدرسه داشتم حدود 6 ت 7 ساعت و روزهای تعطیل هم حدود 11 تا 12 ساعت مطالعه می کردم.

پیمانی می گوید: در درس های اختصاصی با توجه به ضریب بالای آنها زیست شناسی را بیشتر مطالعه می کردم و بالاترین درصد در کنکور نیز درس زیست شناسی با 87 درصد بود ، به شمی هم علاقه داشتم ولی از مطالعه ریاضی و فیزیک هم غافل نبودم، در کل با توجه به اینکه منابع اصلی کنکور کتابهای درسی است بیشتر تمرکز من روی کتب درسی بود ولی برای تمرین بیشتر و تست زدن از کتابهای کمک آموزشی نیز استفاده می کردم.

شکیلا پیمانی ضمن بیان این نکته که پیش بینی او از رتبه خود 70 بود است گفت: گرچه پدرم بیشتر تاکید دارند که من دندان پزشکی را در دانشگاه بخوانم ولی علاقه خودم بیشتر به رشته پزشکی می باشد و دوست دارم در دانشگاه تهران یا شهید بهشتی پذیرفته شوم.

پیمانی در پاسخ به نقش خانواده در کسب موفقیت خود گفت: قطعا نقش خانواده بسیار مفید بوده است و برای درس خواندن فرزندان باید خانواده محیط آرامی را فراهم کنند که نقش اصلی در این کار بر عهده پدر و مادر است، ضمن آنکه من همیشه از راهنمایی پدر و مادر در مورد درس خواندن استفاده می کردم.

او در پایان ضمن تشکر از معلمان دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی خود خصوصا یعقوبی معلم ریاضی و صادقی معلم فیزیک، سفارشی نیز برای کنکوریهای آینده داشت و گفت: راه حل من برای افرادی که می خواهند در کنکور شرکت کنند این است که از همان ابتدا با یک برنامه مشخص پیش بروند و بی برنامه کار نکنند، برای موفقیت هایی که در این مسیر کسب میکنند مغرور نشوند و برای شکست های احتمالی هم جا نزنند و آهسته و پیوسته در این مسیر حرکت کنند.

پدر شکیلا پیمانی نیز در گفتگو با خبرنگار آباده نما گفت: ما دو سال پیش خانه کوچیکی داشتیم و هر چه به کنکور شکیلا نزدیک تر می شدیم، خانم من خیلی اصرار داشتند که برای درس خواندن راحت تر دخترمان برای کنکور یک اتاق و واحد جدایی فراهم کنیم که دو سال پیش با تغییر در ساختمان منزل، خانه را دوطبقه کردیم و طبقه ای مجزا برای دخترم فراهم کردیم.

وی افزود با توجه به اینکه ما یک بچه دو ساله داریم امکان درس خواندن برای دخترم در یک واحد سخت به نظر می رسید و آنچه در توان ما بود برای دخترمان انجام دادیم و دخترمان نیز روسفیدمان کرد.

پدر شکیلا پیمانی می گوید: ایمان شکیلا بسیار قوی است و در شرایط درس خواندن هیچگاه نماز اول وقتش ترک نشد و از همان ابتدا همیشه با امید به خدا پیش می رفت، از راهنمایی تا دبیرستان همیشه یا نفر اول بود یا دوم و اصل موفقیت او نیز همانطور که خود او گفت خواست خدا بوده است.

دکتر پیمانی در مورد وضعیت اقتصادی خانواده نیز گفت: من با توجه به شغلم یا در خانه هستم و یا سر کار و تمام وقتی را که سر کار نیستم در خانه به سر می برم، حتی ورزش را هم در خانه انجام می دهم، با توجه به اینکه حقوق پزشک عمومی به اندازه کافی نیست من تقریبا به اندازه سه نفر کار میکنم تا بتوانم شرایط خوبی برای خانواده فراهم کنم.

وی در مورد دلیل اصلی موفقیت دخترش گفت: خواست انسان بسیار مهم است و انسان به هر جایی که اراده کند می رسد، خانواده های زیادی هستند که برای درس خواندن به فرزندان خود فشار می آورند ولی من هیچگار اجباری برای دخترم برای درس خواندن نداشتم  و بیشتر خواست خود او موثر بود.

دکتر پیمانی در مورد تلاش بی وقفه دخترش برای درس خواندن گفت: در تیرماه دو روز عروسی تهران دعوت بودیم و زمان درس خواندن دخترمان بود، به سختی او را راضی کردیم که به عروسی بیاید و زمانی هم که آمد فقط دو ساعت در مراسم حضور داشت و تمام تمرکز او روی درس خواندن و کسب رتبه خوب بود.

و کلام آخر توصیه دکتر پیمانی به خانواده ها این بود که که به خواسته های فرزندان خود احترام بگذارند و شرایط مطلوب را برای درس خواندن آنها فراهم کنند.

انتهای پیام224224/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
8
حجاب واجبه و نماز اول وقت مستحب
شده مث جریان علی دایی که یه عکس ازش گذاشته بودن در حال خوندن قران که همه به به و چه چه کرده بودن در حالی که طلا گردنش بود
ناشناس
با این سبک امر به معروف شما آقا سید دین دار باقی نمی مونه
وقتی آدم هیچ حسنی رو نبینه و با عینک بد بینی به همه چیز نگاه کن میشه همین!
امیر
سید اگه میفهمیدیم که کجا باید چه حرفی بزنیم و به روایتی قبل از حرف زدن فکر می کردیم شاید وضعیت حجاب جامعه اسلامی ما الان این نبود!
اگه یک صدم مغز این دخترو داشتید متوجه میشدی که جای این ارشاد شما اینجا نبود.
یاد این جمله افتادم که بهترین روش برای تخریب حق دفاع ناقص و اشتباه از اونه!!!
ضمن اینکه این دختر حجابش خوبه.
ضمنا علی دایی هم پرافتخار ترین بازیکن آسیاست
اینا عمل کردن و فقط مثل من و تو حرررررررررررف نزدن
نیم نگاه
میگما این خانم که موهاش پیداست کجا حجابش خوبه بایدبیرون ازخونه ببینیمش چه حجابی داره مرفه باشی همینه دیگه به یه جای خوبی خواهی رسید حالا بگید بدونیم اخر این داستان چی شده کدام دانشگاه درس میخونه تا باهاش مشاوره درسی داشته باشیم اگه جواب ما بدبخت بیچاره ها رو بده وبااین حالت عبودیتش بقیه رو جزو انسانها حساب بکند
za
lمیگما شما سیدحسین میری بایدباشید مداح معروف شهرمون درست حدس زدم
سجاد
UNITED STATES
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
1
اینم برای 3ید:
در محفلی که خورشید اندر شمار ذره ست
خود را بزرگ دیدن شرط ادب نباشد
سوال دارنده
UNITED STATES
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
1
سید جان مسئلتم
از گزینه های زیر کدام واجب،کدام مستحب،کدام مکروه،کدام واجب کفایی،کدام حرام،کدام حلال،کدام خوب،کدام بد،کدام خطا،کدام گناه،کدااااااااااام گناه؟ آخه به کدامین گناه؟ بای ذنب آخه تو نظر میدی سییییییییییییید.....اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا.....ااااااااااااااااااااااااا.......................(در حال گریه)
:((
آباده ای
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
1
دلم میخواد حالا این دختر توی یک کشور پیشرفته بود اونوقت میدیدید چطوری روس سر میذاشتنش
شکیلا خانم خدا قوت
پریسا سجادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
0
بابا دمت گرم انرژی گرفتیم از رتبه شما(سوم تجربی.دبیرستان فرزانگان)
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
0
آفرین
سارا
UNITED STATES
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
2
پدر دکتر
مادر تکنسین رادیولوژی
دخترم که دیگه حتما یکی از دمترای مطرح ایران میشه
آفرین به پشتکارت.
خسته نباشی
شایان
به این چیزا نیست تلاش خود آدمه مثل پروفسور سمیعی
داغ دیده کنکور 92
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
1
بنظر من90درصد موفقیتت خانواده و امکاناتت هست چه بسیار کسانی هستند که استعداد دارن ولی شرایط واسه درس خوندن ندارن (به علت کم توجهی و کم لطفی در خانواده)
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
1
اگر پدر منم دکتر مادرم هم تکنسین بود شاید الان رئیس جمهور شده بودم (از شوخی گذشته شماها باعث افتخار آباده ایا هستید اگر توی همین شهر بمونی)
ناشناس
موافقم ...
البته الآن دیگه هر کر از راه می رسه می شه رئیس جمهور... رئیس جمهور بودن که چیز مهمی نیست...
مادر یکی از دختران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
1
افرین انشا الله فرزند من هم جز تک رقمی های کنکور 95 باشد
زهرا
FRANCE
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
0
تو اگر هیچی نداشته باشی مثل همچین پدرمادری یا شرایطی و ارامشی ولی اگر با خداباشی ونماز بخونی و حجابت کامل باشه شاید از بهترین ها هم بالاتر بری.الان اگر این شرایطو ندارم ولی خیلی سعی میکنم . میدونم شاید یه روزی بتونم منم خانوادمو سربلند کنم.فقط خدا
صالحی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
0
ب نظرمن همه چیز مثل(پشتکار,امکانات,اراده,خانواده,ایمانهمه ب اندازه هم مهم هستن ولی مهم تراز همه اینه که همشون در کنارهم باشن.منم هنوز۵سال دیگه تاکنکور دارم ولی میدونم شکیلا خانم چه زجری کشیده.البته اگه به درست علاقه داشته باشی نمیشه اسمشوگذاشت زجر.امیدوارم منم موفق بشم