کد خبر: ۴۲۳۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۲
معاون حوزه های علمیه نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس

در شان شیراز نیست که مساجدش خلوت باشد/حضور در نماز جماعت باید دائمی باشد

در خطبه های نماز عید فطر باید این نکته برای مردم بیان شود که حضور در نماز جماعت باید دائمی باشد، نه اینکه حضور در مساجد مختص به ماه مبارک رمضان باشد و در شأن شیراز و سومین حرم اهل بیت نیست که در غیر از ماه مبارک رمضان، در هنگام نماز مساجد خلوت باشند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، حجت‌الاسلام رصاف گفت: ائمه جمعه استان فارس با توجه به استقبال و حضور حداکثری مردم در نماز عید فطر باید این فرصت را مغتنم شمرده و ضمن دعوت مردم به تقوی و نیز رعایت به ایثار و گذشت در حق یکدیگر در جامعه، نسبت به تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سعی نمایند.

مدیر حوزه علمیه مرکزی شیراز ادامه داد: در خطبه های نماز عید فطر باید این نکته برای مردم بیان شود که حضور در نماز جماعت باید دائمی باشد، نه اینکه حضور در مساجد مختص به ماه مبارک رمضان باشد و در شأن شیراز و سومین حرم اهل بیت نیست که در غیر از ماه مبارک رمضان، در هنگام نماز مساجد خلوت باشند.

معاون روحانیت و حوزه های علمیه نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس و امام جمعه شیراز اضافه کرد: ائمه جمعه استان فارس مردم را تشویق و ترغیب نمایند که همانگونه که حماسه سیاسی را خلق کردند برای خلق حماسه اقتصادی تلاش نمایند.

حجت‌الاسلام رصاف افزود: ائمه جمعه در نماز عید فطر بخشی از خطبه های خود را به راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی جهت لبیک به فرامین رهبر فرزانه انقلاب اختصاص دهند و با بیان راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی، فضا را برای اینکه بار دیگر شاهد عینیت بخشیدن و عملی شدن یکی دیگر از منویات رهبر معظم انقلاب باشیم، مهیا سازند.

مدیر حوزه علمیه نخبگان شیراز خطاب به ائمه جمعه استان فارس تاکید کرد: به خاطر مراعات حال نمازگزاران از طولانی نمودن خطبه ها خودداری کرده و به صورت اختصار مطالب را بیان نمایند و همچنین توصیه نمود به علت گرمای هوا اقامه نماز عید فطر را در اولین ساعات صبح برگزار نمایند.

بنابر این گزارش معاون روحانیت و حوزه های علمیه نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با اشاره به خلق حماسه ای دیگر از مردم قدرشناس استان فارس در روز قدس و به میدان آمدن مردم برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین، تصریح کرد: بعد از تحقق حماسه سیاسی در ایام انتخابات 24 خرداد و حضور حماسی مردم در آن انتخابات، حال باید مسئولین، مردم و روحانیت تمام سعی خود را در تحقق حماسه اقتصادی به کار ببندند.

عضو جامعه روحانیت شیراز افزود: در این مرحله وظیفه روحانیت و صاحبان تریبون این است که حداکثر استفاده از اجتماع پر شور مردم در نماز عید فطر به عمل آورند. ائمه جمعه باید از این فرصتی که اکثر مردم ایران در نماز عید فطر شرکت می کنند به بهترین وجه استفاده نموده و در خطبه های نماز عید مردم را جهت خلق حماسه اقتصادی تشویق نمایند.

 حجت‌الاسلام رصاف افزود: ائمه جمعه در نماز عید فطر که با حضور گسترده مردم برگزار می گردد، آثار مثبت و مفید حماسه اقتصادی را بازگو نمایند تا مردم با شور و اشتیاق بیشتری نسبت به خلق این حماسه به میدان عمل وارد شوند و در زمان باقی مانده از سال جدید شاهد خلق حماسه اقتصادی در کشور و استان فارس باشیم.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۲
1
کدام مسجد خلوت است! بحمد اله صفوف را همیشه شلوغ دیده ام. لطفا تا خبری مطمئن نیستید پخش نکنید.
ناشناس
مسجد شهدا ( نو ) اونم موقع نماز جمعه با توجه به جمعيت ميليوني شيراز