کد خبر: ۴۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۲
عباس امیری خبرنگار روزنامه سبحان:

بهترین هدیه ای که گرفتم قرآن مجید بود/هیچ کس حق خبرنگاران را آنگونه که شایسته است، ادا نمی کند

خبرنگار خوب کسی است که از قلمش امید، انگیزه، عشق، شور و اشتیاق بر صفحه زندگی دیگران ببارد و هرچه را که می گوید همان بوی مُشک باشد نه اینکه برای دنیا و خوشی های آن، آخرت خود را در معرض خطر قرار دهد.
«عباس امیری» خبرنگار روزنامه سبحان که از 18 سالگی کار خبری را شروع کرده‌ است، از جوان ترین و زبده ترین خبرنگاران شیراز محسوب می شود.

وی در گفتگو با شیرازه درباره «تفاوت های یک خبرنگار با فرد عادی» گفت: خبرنگار یک فرد عادی است اما نسبت به فرد عادی احساس مسئولیت بیشتری نسبت به جامعه دارد. تمام ذهنش درگیر این است که بتواند گرهی از مشکلات جامعه را پیدا کند و با مطرح کردن آن در جهت باز شدنش تلاش کند.

عباس امیری در توضیح یک «خبرنگار خوب» اظهار داشت: خبرنگار خوب کسی است که از قلمش امید، انگیزه، عشق، شور و اشتیاق بر صفحه زندگی دیگران ببارد و هرچه را که می گوید همان بوی مُشک باشد نه اینکه برای دنیا و خوشی های آن، آخرت خود را در معرض خطر قرار دهد.

خبرنگار روزنامه سبحان درباره «درآمد خبرنگاران» توضیح داد: خبرنگار هیچ وقت به درآمدش نمی نگرد چون جز دلسرد شدن و ناامیدی چیزی برایش به ارمغان نخواهد آورد. خبرنگار به کارآمدی اثرات خبرش می اندیشد و این برایش از هر درآمدی با ارزش تر است.

این فعال رسانه ای درپاسخ به سوالی مبنی بر این که «حریت خبرنگار» را چه چیزی تعریف می کنید، تاکید کرد: یعنی خبرنگار بتواند در چارچوب اخلاق حرفه ای خبرنگاری مشکلات و معضلات جامعه را با مسئولین در میان بگذارد و فردا به دادگاه احضار نشود.

این خبرنگار «شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطره دوران کاری خود» پرداخت و اظهار داشت: شیرین خاطره پوشش اخبار مربوط به برگزاری نمایشگاهی در کویت با موضوع کمک های شیمیایی کشورها به عراق در جنگ تحمیلی بر علیه ایران بود که عکس العمل همراه با عصبانیت وزارت خارجه آمریکا و همچنین سفارت آمریکا در کویت را در پی داشت. تلخ ترین هم ندارم چون همیشه به دنبال خلق خاطرات شیرین بوده ام و حتی تلخی های این کار برایم شیرین است.

امیری در تشریح «بزرگترین چالش و مشکل پیش روی خبرنگاران در فارس» خاطرنشان کرد: عدم وجود حسن انتقادپذیری مسئولین فارس، وابسته بودن درآمد روزنامه ها به آگهی ها و ریپرتاژها به جای تدابیر صحیح مالی از سوی مسئولین؛ مشکلات رفاهی خبرنگاران و عدم وجود امنیت شغلی.

وی درباره «وضعیت رسانه‌های فارس» به شیرازه گفت:  بهتر خواهد شد. با اضافه شدن سایت ها و رسانه های دیجیتالی، نشریات و مجله ها و ورود نیروهای تازه نفس و جوان در عرصه مطبوعات وضعیت امروز رسانه ها در حال نو شدن است و آینده بهتری برای رسانه های فارس پیش بینی می کنم.

امیری در پاسخ به این سوال که «بهترین هدیه‌ای که تا کنون گرفته‌اید»، به خبرنگار ما گفت: قرآن مجید

خبرنگار روزنامه سبحان «بهترین روش تقدیر از خبرنگاران» بیان داشت: در شرایط کنونی بهترین روش تقدیر، تقدیر نکردن است متأسفانه هیچ کس حق خبرنگاران را آنگونه که شایسته است، ادا نمی کند و این حق برای کسانی که در این عرصه نیستند، قابل درک نیست.

عباس امیری در رابطه با الگوی خود در کار خبری به شیرازه گفت: بزرگان عرصه خبر در فارس و کشور و استفاده از تجربیات آنان.

انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان