کد خبر: ۴۲۳۶۲
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
گلایه شدید امام جمعه داراب در خطبه های نماز عید فطر

بدقولی مسئولین استانداری بی انصافی و بی تقوایی است/ نماینده داراب حق ندارد تعلل و کوتاهی کند

امام جمعه داراب صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر با انتقاد شدید از استانداری و مسئولین وزارت کشور خواستار اصلاح خط مرزی داراب و استهبان، کاهش تعرفه برق، اختصاص فرمانداری ویژه به داراب و ... شد و خطاب به نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجس گفت:شما حق ندارید تعلل و کوتاهی کنید.

به گزارش شیرازه به نقل از داراب آنلاین، صبح امروز نماز عید سعید فطر در زمین چمن استادیوم تختی به امامت حجت الاسلام صادقی امام جمعه داراب و با حضور مردم مومن و ولایتمدار داراب برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان داراب با انتقاد شدید از استانداری فارس گفت: به درخواست نماینده محترم شهرستان، رییس جمهور به وزیر کشور و دیگر نهادهای ذی ربط دستور داده بودند مساله فرمانداری ویژه داراب پیگیری بشود.

وی با انتقاد شدید خطاب به مسئولین استان و کشور گفت: چرا شما نسبت به شهرستان داراب این همه کم لطفی می کنید. مردم فهیم داراب  با کمترین امکانات در هر کجا و نسبت به شهرستان های همجوار زندگی می کنند. بیمارستان ما را که می بینید تعرفه ها گران است و همه باید به یک پزشک مراجعه کنند.

وی با اشاره به مشکلات بهداشتی درمانی شهرستان افزود: تامین اجتماعی و دفترچه ها کمترین استفاده در شهرستان داراب می شود.

در تهران 90 درصد و بالای 90 درصد است و در دیگر شهرستان ها متاسفانه 10 الی 20 درصد هم از این دفترچه ها استفاده نمی شود.

هزینه زایمان در داراب بیش از 600 هزار تومان؛ در دیگر شهرها 60 هزار تومان

وی تاکید کرد: چرا نسبت به این مردم و این جمعیت بیش از 200 هزار نفری شهرستان داراب که بیش از 300 پارچه آبادی و 4 بخش نسبت به این موضوع بی توجهی می شود. برای کسانی که در فسا و جهرم عمل می کنند برای مثال هزینه زایمان یک خانم در این شهر 600 الی 700 هزار تومان است در صورتی که در دیگر شهرستان ها 60 هزار تومان می باشد.

امام جمعه داراب خطاب به مسئولان گفت: باید همه مصدومان تصادفات ما را به فسا و جهرم ببرند چرا که در آنجا دانشگاه علوم پزشکی دارند و کمترین خرج دارد. مگر این مردم چه گناهی کرده اند؟  مردم با صداقتی که بیش از 94 درصد در انتخابات شرکت می کنند در دور دوم بیش از 82.5 درصد در انتخابات دهم به دکتر احمدی نژاد رای داده اند و الان هم بیشترین آرا در این شهرستان مربوط به آقای روحانی بوده است چرا شما نسبت به این مردم بی توجهی می کنید؟




انتقادات امام جمعه داراب در خصوص فرمانداری ویژه/ نماینده داراب کوتاه نیاید

وی افزود: مردم مشکلات زیادی دارند من از نماینده محترم می خواهم نسبت به این موضوع کوتاه نیاید. به همه جا پیامک فرستادند که با همت نماینده فسا و جهرم مساله فرمانداری ویژه این دو شهرستان دنبال شد با توجه به اینکه خود استانداری گفته بودند این دو شهرستان هم شایستگی ندارند مگر این مردم چه کرده اند؟ چرا باید این طور باشد؟

تنها عیب مردم داراب این است که ساکت هستند

وی افزود: یک بام و دو هوا که نمی شود ما کمترین امکانات داریم نه در مساله پزشکی و نه دانشگاه و نه آموزش عالی ما نسبت به دیگر  شهرستان ها کمبود داریم. تنها عیب این مردم این است که ساکت هستند و در مقابل هر کاری که انجام می شوند این ساکت می مانند.

بهترین خرمای داراب با عنوان و مهر دیگر شهرستان ها بسته بندی می شود

 امروز ما بیشترین تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد را داریم. ما در داراب یک صنایع تبدیلی نداریم. بهترین خرمای داراب با عنوان و مهر دیگر شهرستان ها بسته بندی می شود. انجیر این شهرستان که در  سال گذشته دربعضی از روستاها 7 میلیارد تومان انجیر داشته اند اما با عنوان انجیر جای دیگری بسته بندی شده است.

وی افزود: بهترین گل و گلاب را ما داریم اما به عنوان گل و گلاب قمصر و میمند استفاده می کنند. بهترین پرتقال را  ما داریم اما صنایع تبدیلی یا جایی که میوه ها نگهداری شود نداریم. چرا باید اینطور باشد ما مشکلات زیادی در این شهرستان داریم.

وی اضافه کرد: کشاورزی هم که کود، سموم و بذر مناسب در اختیارشان قرار نمی گیرد و در خصوص تسطیح زمین ها نیز تراکتور وجود ندارد.

مساله مرز و اصلاح خط مرزی این شهرستان مثل گوشت قربانی شده است

نماینده ولی فقیه در داراب در خصوص خط مرزی داراب با دیگر شهرستان ها گفت: مساله مرز و اصلاح خط مرزی این شهرستان مثل گوشت قربانی شده چرا که یک طرف سیرجان، در سه نوبت زمین های این شهرستان را گرفتند و به استهبان داده اند و به جاهای دیگر دادند و یک قسمت به بندر عباس. چرا باید اینگونه باشد؟

وی در خصوص کاهش تعرفه برق داراب تاکید کرد: ما با بندر عباس هم مرز هستیم. چرا تعرفه های برق آنجا کم باشد اما این شهرستان و روستاهای ما با جاهای خوش آب و هوا فرقی نمی کند. آب و هوای بخش فورگ با دیگر شهرستان های جاهای گرمسیری فرقی نمی کند.

وی اضافه کرد: امروز ما  بیشترین آب را مصرف می کنیم و داراب یکی از شهرهای گرمسیری استان است. این عدالت نیست این تقوا و تدین نیست.  ما در این شهرستان کمترین امکانات را داریم .




خیلی از روستاهای داراب هنوز برق ندارند!

امام جمعه داراب با انتقاد از وضعیت راه های داراب گفت: در خیلی از روستاهای دیگر استانها که بالای 20 خانوار بودند همه جاده ها آسفالت شدند. اما ما حتی یک جاده شن ریزی شده هم نداریم. ما جمعیت زیادی در روستاها داریم که جاده و راه ندارند. خیلی از روستاهای ما هنوز برق ندارند.

کشاورزانی که خمس و زکات می پرداختند امروز تحت پوشش کمیته امداد هستند!

وی افزود: بعضی از این کشاورزانی که زمانی خمس و زکات می پرداختند امروز تحت پوشش کمیته امداد امام هستند. چرا بیشترین فقر و تحت پوشش در این شهرستان داشته باشیم علت این است که به حقوق این مردم رسیدگی نکرده اند.

توضیحات امام جمعه داراب در خصوص بیمارستان تامین اجتماعی داراب

وی خطاب به مسولین استان فارس گفت: ما چندین بار به وزارت کشور و استان رفتیم و نسبت به تامین اجتماعی پیگیری کردیم. 3 سال قبل مسئولین تامین اجتماعی استان به ما که چندین نفر بودیم و امروز حاضرند مانند اعضای شورای شهر، فرماندار و شهردار گفتند چند روز دیگر ما ساختمان را به مزایده می گذاریم .

وی اضافه کرد: دو مکان تصویب شده بود. یکی داراب و یکی دیگر از شهرستان های کشور، اما هیچ خبری نشد. همان تامین اجتماعی که می گفتند فقط در کشور 2 مورد است که تصویب شده ظرف این چند سال متاسفانه هیچ کاری نکرده اند و حال اینکه بیش از 10 الی 15 سال است که ما بیش از 10 هکتار را در اختیار تامین اجتماعی قرار داده ایم.

توضیحات مهم امام جمعه داراب در خصوص اصلاح خط مرزی داراب و استهبان

 وی خطاب به مسئولین استانداری فارس تاکید کرد:ما ساکت هستیم و چیزی نمی گوییم اما یک روز می آییم خدمت شما و می گویید صبر کنید. اگر امروز مساله خط مرزی اصلاح کنیم به نفع نماینده قبل می شود (!) و او رای می آورد. با توجه به اینکه این یک بی عدالتی است ما گفتیم مانعی ندارد.




مسولین استانداری گفتند تا انتخابات ریاست جمهوری مهلت بدهید،گفتیم چشم

وی اضافه کرد:گفتید بگذارید برای بعد از انتخابات ریاست جمهوری باشد که عده ای می خواهند سوء استفاده کنند شما هم ساکت باشید اینبار هم قبول کردیم بعد از انتخابات ریاست جمهوری. معاونت محترم استانداری جناب دکتر فیروزآبادی گفتند نامه را نوشته اند فقط می خواهند از آقای استاندار یک امضا بگیرم. مسولین استان شرافتا به ما قول دادند و گفتند مهلت بدهید تا انتخابات ریاست جمهوری تمام بشود ما هم گفتیم چشم.

بدقولی مسئولین استانداری بی انصافی و بی تقوایی است

امام جمعه داراب افزود: دوهفته بعد از انتخابات رفتیم  و قول شرافتی که دادند را طلب کردیم. گفتند به زودی و تا پنج شنبه همان هفته نامه آن را می فرستیم. اما از آن پنجشنبه هم چندین هفته گذشته و متاسفانه نرسیده است اینها بی انصافی و بی تقوایی است نباید مسولین این کار ها را بکنند .

انتقاد امام جمعه داراب از عملکرد نماینده داراب در مجلس/ شما حق ندارید تعلل و کوتاهی کنید

نماینده ولی فقیه در داراب خطاب به نماینده شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس نهم گفت: آقای نماینده محترم داراب شما نماینده 200 هزار نفر از مردم داراب و نماینده 360 هزار نفر شهرستان های زرین دشت و داراب هستید. حق ندارید تعلل و کوتاهی کنید شما به عنوان نماینده این مردم هستید.

وی تاکید کرد: من بارها عرض کرده ام احمدی نه به عنوان احمدی باید به آن توجه بشود بلکه به عنوان نماینده دو شهرستان بیش از 360 هزار نفر مردم این دو شهرستانی که فاقد هر گونه امکانات هستند. چرا توجه نمی کنند؟ به چه جرمی مردم باید فاقد هر گونه امکانات باشند؟ در این شهرستان دست روی هر کجا که  بگذارید می بینید وضعیت نامطلوب است.




هیچ مسئولی نباید از ریاست و مسوولیتش بترسد

وی خطاب به مسئولین شهرستان گفت: فرماندار و مسئولین محترم هر کسی در اداره و نهادش بر او واجب است مشکلاتی که وجود دارد گزارش کند. هیچ کس نباید از ریاست و مسوولیت بترسد. شما مسئولین محترم وظیفه دارید مشکلاتی که وجود دارد را به استان گزارش کنید.

وی افزود:شما مسولین محترم جیره خوار این مردم هستید حقوق شما از طریق این مردم تامین می شود و نوکر این مردم هستید. شما آقا بالا سر این مردم نیستید. انقلاب شد که همه به حق خودشان برسند. از رییس دولت، استاندار،رییس جمهور و وزرا خادم و نوکر این مردم هستند

وی اضافه کرد: حضرت امام فرمودند اینها (مردم) ولی نعمت شما هستند چرا کوتاهی می کنید در حق این مردم. کوتاهی نکنید این مردم ساکت هستند به خاطر نظام و امر ولایت و رهبری است.

دانلود فایل صوتی سخنان مهم امام جمعه داراب در خطبه های نماز عید فطر



نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
2
امیدوارم سخنرانی امام جمعه در روز عید بتونه گره گشای مشکلات داراب باشه .
عشق است داراب
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
1
با سلام. احسنت بر شما امام جمعه محترم تذکرات عالی بود اما کجاست گوش شنوابرای ما
یک هم استانی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
1
مرحبا به این همه جسارت به این میگن امام جمعه بایس همینطور باشه به نظر بنده نباید هیچ جا حقی از شهری ضایع بشه و همه شهرستانها در یک تعادل نسبت به هم باشه من که حق به این شهرستان میدم که بهش اینچنین اجحاف شده لعنت خدا بر کسانی که در راس مسئولیت هستن وهیچ کاری برای عدالت نمیکتند والسلام
عاشق تاریخ
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
1
باباقدمت این شهرچیزی از شیراز کم نداره داراب قدیمی ترین شهراستان فارس هست بیشترین هنرمندان به این شهرتعلق داره همینطورباسوادترین افرادمال شهرستان داراب هستند اما اینکه چرامسولین بی توجه بودن نسبت به این شهر تاریخی،مذهبی فقط وفقط بخاطرساکت بودن مردمش هست
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
1
كاشكي جسارت و پشتكار امام جمعه محترممان را مسؤولان شهرمان داشتند آنوقت شهرمان گلستان مي شد . خدا خيرشان دهد.
سیدابوالفتح موسوی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
1
هر جا مظلوم کوتاه بیاد ظالم اسبش بیشتر می تازونه از امام حسین ع یاد بگیریم
کیانوش
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
2
تا اخر ایستادهایم مسولین بد قول
هم استانی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
1
واقعا امام جمعه داراب بخاطر این همه جسارت جای تقدیر داره...دستشون درد نکنه..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
0
ایشالا که مسئولین دقت کنند
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
2
بنده به عنوان یک شیرازی که دانشجوی شهرستان بزرگ داراب بودم واقعا در حق این شهرمهمان نواز ظلم شده جمعیت و بافت شهری داراب از فساوجهرم کمترنیست مگه مردم داراب چه گناهی کردندکه بایدهرچی امکانات هست بین فساوجهرم تقسیم بشه مگه جمعیت 200هزارنفربا190هزارنفرفرقی داره مسولین استان بایدصادقانه جواب دهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
4
مسولین استان باید بدانند که در حق این شهر ظلم کردید که ما مردم داراب می دانیم به خاطر چی هست بله بخاطر افتخار شهر عزیزمان جناب آقای دکتر اطاعت هست که اینجور به مردم داراب ظلم می کنید چون آقایان در دولت دهم مخالف ایشان بودند تلافی رو سر مردم شهرش خالی کردند
سعید
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
0
نظر ایشان درباره خط مرزی داراب واستهبان صحیح نیست .ایشان باید دقت بیشتری کنند و تو هوا حرف زدن کار درستی نیست.
محمد
دوست عزیز مدارک واسناد چیز دیگه میگن خداوند به انسان عقل داده تا همیشه با عدل و منطق حرف بزنه با اسنادی که داراب تحویل استانداری و وزارت کشور داده اسناد موجود میباشد طی سه فقره استهبان از حد مرزی خود تجاوز کرده و وزارت کشور و استانداری و تقسیمات کشوری به داراب کاملا حق داده اند کافیست کمی منصفانه فکر کرد
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
0
قابل توجه مسئولان محترم استانداری فارس
ما این خطبه امام جمعه داراب را فصل الخطاب می دانیم و منتظر نتایج عملی پیگیری های شما هستیم و در غیر این صورت خودمان بلدیم چگونه از صحبت های امام جمعه شهرمان حمایت کنیم.
حق گرفتنی است
یا علی
شهروند داربی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
0
امام جمعه محترم دوست داریم
حرفهای گفتنی را گفتی.کو گوش شنوا!!!!!!!
مسولین محترم استان پاسخ گو باشند ما مردم داراب جواب میخواهیم
جناب اقای دکتر احمدی اگه رای میخوای پیگیری کن زمردم داراب خیلی قول و وعده از شما شنیدن.
به خدا دیگه خسته شدن
همین دیروز ما رفتیم فسا به خاطر یه فرم ارجاع که مهر نشده بود ما برگشتیم داراب با کلیه هزینه .
باز هم حاج اقا صادقی خدا خیرت بده
سعیدی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
0
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا .....
امام جمعه محترم داراب سخنانتان کاملا بجا و درست بود ولی کاش یک چند سالی زودتر از این دست بکار میشدید تا آلان وضع داراب این جور درهم و برهم نباشه
سعیدی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
0
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا .....
امام جمعه محترم داراب سخنانتان کاملا بجا و درست بود ولی کاش یک چند سالی زودتر از این دست بکار میشدید تا آلان وضع داراب این جور درهم و برهم نباشه
نرگس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
0
این خیلی زشته برای گرفتن حق به شهرهای دیگه توهین بشه
امین
Germany
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
0
چرا ایشان از خدا نمی ترسند و از روی احساس و مسائل دنیوی و به چه حقی ایشان اراضی استهبان را حق طبیعی داراب می دانند؟
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
0
حق گرفتنی است
با توجه به مدارک تهیه شده 180 صفحه ای و دراختیار قرار گرفتن نماینده محبوب شهرمان جناب آقای دکتر احمدی ما به حق خود خواهیم رسید.از استاندار محترم خواهشمندیم نسبت به این مسئله امنیتی بی تفاوت نباشند ئ هرجه سریعتر حق را اعلام کنند و به شعور و فرهنگ مردم داراب احترام بگذارند و نگذارند اتفاقات ناخوشایند ÷یش آید.