کد خبر: ۴۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۷ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۲
گزارش شیرازه از جلسه رای اعتماد به کابینه/2

غلبه کامل حاشیه بر متن/ رسایی و جلالی از خجالت هم درآمدند

در مجموع همه موافقان و مخالفانی که فرصت نطق پیدا کردند، سعی کردند تا حرف های ناگفته خود را بیان کنند، اما بدون شک پرشورترین نطق، سخنرانی حمید رسایی بود.
شیرازه- دومین جلسه بررسی اصول و خط مشی کلی برنامه‌های پیشنهادی دولت یازدهم و ترکیب هیئت وزیران معرفی شده و همچنین بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی و رای اعتماد به کابینه در مجلس شورای اسلامی هم با حاشیه های بسیاری همراه بود.آقایان حمید رسایی، کریمی قدوسی، در مخالفت با کلیات کابینه سخنرانی کردند و احمد توکلی، منصوری آرانی، دستغیب، باقری نماینده بناب، علی مطهری، قوامی، جهانگیرزاده، داوتگری نیز در موافقت با کلیات کابینه پشت تریبون رفتند.

حاشیه های این جلسه کاملا بر متن آن چیرگی داشت، به طوری که پس از نطق حمید رسایی، کاظم جلالی که مرجع سخنان وی را خود می دانست در مقام پاسخگویی برآمد و مشاجره این دو وقت بسیاری از مجلس را تلف کرد.

در جلسه نوبت عصر، جوابیه هایی هم قرائت شد، پاسخ آقازاده هاشمی به یک نماینده و اکبر ترکان به حکیمی پور.

حضور نمایندگان فارس در جلسه صبح که فقط به مشاعره زارع نماینده آباده در مدح دکتر روحانی محدود شده بود، در نوبت عصر پررنگ تر شد و احمد رضا دستغیب در حمایت از کابینه پیشنهادی پشت تریبون قرار گرفت.

در مجموع همه موافقان و مخالفانی که فرصت نطق پیدا کردند، سعی کردند تا حرف های ناگفته خود را بیان کنند، اما بدون شک پرشورترین نطق ها، سخنرانی حمید رسایی و علی رضا زاکانی بود.

بخش هایی از سخنان رسایی به شرح زیر است؛
 
کابینه معرفی شده متاسفانه از چابکی و تحرک لازم برای حل مشکلات مردم برخوردار نیست و علت آن سن بالای این کابینه است. میانگین فعلی کابینه حدود 60 سال است/ آیا بهتر نبود از این دوستان در جایگاه مشاوره‌ای استفاده می‌شد؟ /برخی از وزرای پیشنهادی محترم تاکنون سکته قلبی کرده‌اند و مجبور به عمل جراحی شده‌اند. یکی از وزرای پیشنهادی که یکی از مشکلاتش همین سن بالا است علاوه بر مشکلات دیگر در تلویزیون می‌گوید که سن ما برای به دوش کشیدن وزارتخانه کافی نیست، اما امروز در مجلس شورای اسلامی نشسته تا بار یک وزارتخانه مهم را که در تحریم‌ها مهمترین فعالیت را دارد به دوش بکشد/شما در حالی شعار اعتدال می‌دهید که برخی از چهره‌های معرفی شده سابقه افراطی آن هم در فتنه‌ای که شبه کودتا بود دارند برخی از چهره‌های معرفی شده سابقه حضور در اغتشاشات، تعطیلی کلاس‌های دانشگاه و حمایت از عناصر آشوبگر را دارند و اکنون فراری هستند، برخی از آنها نیز در فتنه بازداشت شدند و برخی نیز سایه به سایه با متوهمین فتنه همراه بودند و فرماندهی عملیات روانی آنها را برعهده داشتند/بنده از معدودی از همکاران گلایه می‌کنم که برخی جلسات در بیرون و رستوران‌ها و برخی مجامع عمومی گرفتند، به ویژه یکی از روسای کمیسیون‌های نظارتی که به خود ایشان نیز این موضوع را گفتم و بنده در اعتراض به این اقدام از کمیسیون اصل 90 استعفا می‌دهم و به کمیسیون دیگری می‌روم.

بخش های کوتاهی از سخنان علی رضا زاکانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛
فتنه یعنی دروغ بزرگ تقلب در انتخابات سالم سال ۸۸. فتنه یعنی اینکه اتهام جنایت و تجاوز را به نظام اسلامی و مامورین این نظام مقدس زدن و اگر می‌گوییم فتنه، منظورمان این است که با شعار قانون، قانون‌شکنی کردند/آقای نجفی در همان ایام دروغ آقای کروبی را شجاعانه خواند/آقای نجفی در نامه خود به مراجع، گفته‌اند که «اسف‌بارتر این است که دستگاه‌های امنیتی مصرانه در پی اثبات فرضیه، خیال‌پردازانه و سراپا اشتباه است و برای معرفی فعالان به عنوان عوامل وابسته به بیگانه و محرکان انقلاب مخملی هستند.»/در یکی از اظهارات آقای نجفی بیان کرده است برخی می گویند آموزش و پرورش ما غرب زده است در حالی که ای کاش این گونه بود چون تراز انسان در غرب بالاتر از چیزی است که ما در جامعه خود تربیت می کنیم.

انتهای پیام/523/2
 
نظرات بینندگان