کد خبر: ۴۲۵۱۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۲ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
از مخالفت با وزرای حامی فتنه تا حمایت از وزیر حامی فتنه!

دو نما از نماینده ممسنی در دو مصاحبه!

واقعا نماینده ممسنی از میلی منفردی که در سال 88 اقدام به تجمع و تحصن در دانشگاه امیرکبیر کرده است، دانشجویان را به اعتراض تحریک کرده و خواستار تعطیلی و به تعویق افتادن امتحانات بوده است، انتظار دارد که او خط و ربط سیاسی را نازل‌ترین سطح کاهش دهد؟
شیرازه - کار بررسی وزرای پیشنهادی از سوی دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم برای تشکیل کابینه خود، هم‌چنان از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ادامه دارد. تا کنون، موافقان و مخالفان برخی وزرای پیشنهادی و این وزرا مطلب لازم را بیان داشته‌اند.

یکی از مواردی مهمی که از سوی طیف زیادی از نمایندگان مجلس نهم، با حساسیت در سابقه وزرای پیشنهادی بررسی می‌شود، نوع نگاه و عملکرد آنان در فتنه سال 88 است. این مسئله آن‌قدر اهمیت دارد که وقت زیادی از نطق نمایندگان موافق و مخالف را به خود اختصاص داده است. شیرازه طی روزهای اخیر با برخی از نمایندگان استان فارس در مجلس نهم در خصوص رای اعتماد آنان به وزرای پیشنهادی مصاحبه کرده بود. یکی از این افراد، دکتر نوذر شفیعی، نماینده مردم ممسنی در مجلس است.


شفیعی در نمای اول: مخالف وزرای حامی فتنه

نوذر شفیعی که عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی است، در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: «مجلس نهم، مجلسی اصولگراست و یکی از شاخص های اصولگرایی ضدیت با فتنه است، پس مجلس با عمل به وظیفه خود، پالایش لازم را انجام می دهد و به احتمال قوی به 3 نفر از افراد پیشنهادی دولت، رای اعتماد نمی دهد.»

شفیعی البته نامی این سه نفر را بیان نکرد. اما تاکید او بر این‌که مجلس نهم اصولگرا است و یکی از شاخص‌های اصولگرایی هم ضدیت با فتنه است و از سویی پشت‌بند این توضیح، بیان این‌که به احتمال قوی 3 نفر از افراد پیشنهادی دولت رای اعتماد نمی‌آورند، نشان می‌دهد که در نگاه شفیعی، این بحث فتنه است که این 3 نفر را از رای اعتماد بی‌بهره می‌سازد. این زاویه نگاه نماینده مردم ممسنی بسیار پسندیده و نشان‌دهنده حساسیت وی بر مسئله فتنه بود.


شفیعی در نمای دوم: موافق وزیر حامی فتنه

اما خیلی طول نکشید که این حساسیت شفیعی بر فتنه، به نوعی دیگر مطرح شد. این روزها نمایندگانی که برای‌شان، فتنه یک ملاک مهم در دادن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دکتر روحانی است، اگرچه اسامی بیش‌تر از 3 نفر را مطرح می‌کنند که در سال 88 حامی فتنه بوده‌اند، اما وجه اشتراک بیشتر آنان، نگاه منفی به دکتر میلی منفرد وزیر پیشنهادی برای وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری است. این وزارت‌خانه که بسیار مهم است و علاوه بر حوزه رشد علمی و کارآمدسازی نظام اسلامی، در صورت ورود نگاه‌های سیاسی خطرناک می‌تواند در برخی زمان‌ها امنیت ملی را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد، مورد توجه نمایندگان اصول‌گرا است و به نظر می‌رسد به‌راحتی آن‌را در اختیار یک حامی فتنه قرار نخواهند داد.

اما ظاهرا دکتر نوذر شفیعی اعتقاد چندانی به این اهمیت وزارت علوم ندارد. او در مصاحبه با شبکه ایران گفته است: «متأسفانه برخی مباحث سیاسی و حاشیه سازی ها پیرامون دکتر منفرد،بر ویژگی های فنی و تخصصی وی سایه افکنده است.» شفیعی دانشگاهی بودن گزینه پیشنهادی وزارت علوم دکتر روحانی را امتیاز بسیار مهم و حائز اهمیت دانسته و ادامه داده که در دانشگاه‌ها باید به جای ورود به مباحث سیاسی، مسائل علمی و پژوهشی مورد توجه قرار بگیرد. نماینده ممسنی گفته: «دکتر میلی منفرد نیز در صورت کسب رأی اعتماد از مجلس باید به این موارد و حوزه علمی دانشگاه ها توجه کرده و جامعه دانشگاهی را بر خلاف گذشته از سیاست زدگی دور کند.» وی با تأکید بر اینکه دانشگاه ها تحت هر شرایط سیاسی باید ثابت باقی مانده و فراجناحی عمل کند،افزوده: «روی کار آمدن طیف های مختلف قدرت نباید به دانشگاه ها آسیب وارد کند.» شفیعی با بیان این مطلب که دانشگاه ها باید با مدیریت معتدل از همه ظرفیت های علمی برای پیشبرد اهداف نظام بهره بگیرد، بیان داشته است: «دانشگاه ها باید قوه تحلیل سیاسی داشته باشند و لازم است خط و ربط سیاسی به نازل ترین سطح کاهش یابد.»

اما این اظهارات خوش‌بینانه نوذر شفیعی در حالی است که سوابق دکتر میلی منفرد نشان‌دهنده این است که اتفاقا او بسیار انسان سیاسی‌ای است. این‌که مدارک علمی او قابل توجه است، بحث درست و متینی است اما آیا این‌که شفیعی از وی انتظار «مدیریت معتدل» داشته باشد، تعجب برانگیز نیست؟ واقعا نماینده ممسنی از میلی منفردی که در سال 88 اقدام به تجمع و تحصن در دانشگاه امیرکبیر کرده است، دانشجویان را به اعتراض تحریک کرده و خواستار تعطیلی و به تعویق افتادن امتحانات بوده است، انتظار دارد که او خط و ربط سیاسی را نازل‌ترین سطح کاهش دهد؟ واقعا دکتر شفیعی انتظار دارد میلی منفرد که در مرداد 1388 همراه با برخی اعضای اصلاحات و در بیانیه‌ای مشترک درپی القای اتهام تقلب در انتخابات بوده و از سران فتنه حمایت کرده است، حالا در وزارت علوم، اصلی‌ترین انرژی خود را معطوف به مسائل علمی و پژوهشی کند؟ بگذریم از حرف و حدیث‌هایی که در خصوص نقش میلی منفرد در سال 78 و در حوادث کوی دانشگاه مطرح می‌شود.

تاریخ انتشار مصاحبه شفیعی با شبکه ایران و شیرازه، هر دو متعلق به 20 مرداد ماه است که البته ممکن است با حداکثر یک روز تاخیر منتشر شده باشند. اما این قرابت زمانی بسیار معنادار است. ضمن احترام به نماینده محترم مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی، وی یا درک عمیقی از فتنه نداشته است و یا این‌که اهمیت وزارت علوم را به درستی تشخیص نداده است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
1
چقدر شما شيرازه اي ها منفي بين هستيد. بابا من صحبت ايشان را خواندم اصلا با برداشت شما متفاوت بود.چرا بي جهت در پي نخبه كشي در استان هستيد
فتنه ستیز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
1
ای بابا حالمان از کلمه فتنه به هم خورد
هر کدام از کانال های تلویزیون را که باز می کنی دارند از فتنه صحبت می کنند
بس از دیگر مردم خسته شدند. هزاران مشکل اقتصادی و اجتماعی مردم را خسته و عصبی کرده
بگذارید دولت تشکیل شود شاید همین افراد به اصطلاح فتنه گر بهتر از بقیه برای مردم کار کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
1
حالت باید از فتنه و فتنه گر بهم بخوره که نه به فکر دنیای مردم بودن که هشت ماه تهران رو به اتش کشیدن نه به فکر دین مردم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
0
دکتر شفیعی با سوادترین نماینده استان هستند پس بیخود این مهره ارزشمند را تخریب نکنید