کد خبر: ۴۲۶۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
گزارش شیرازه از جلسه رای اعتماد به کابینه/۴

زارع و دستغیب دو نماینده ای که جور بقیه را کشیدند

در جلسه نوبت عصر چهارشنبه، ابوترابی نماینده تهران، بهمئی نماینده رامهرمز و زارع نماینده ی آباده به عنوان نمایندگان موافق و بخشایشی به عنوان نمایندگان مخالف وزیر پیشنهادی دادگستری به ایراد سخنرانی در مجلس پرداختند.

به گزارش شیرازه ششمین و هفتمین جلسه رسیدگی به صلاحیت وزرا ی پیشنهادی دولت یازدهم در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر چهارشنبه و صبح پنج شنبه برگزار شد.

در جلسه نوبت عصر چهارشنبه، ابوترابی نماینده تهران، بهمئی نماینده رامهرمز و زارع نماینده ی آباده به عنوان نمایندگان موافق و بخشایشی به عنوان نمایندگان مخالف وزیر پیشنهادی دادگستری به ایراد سخنرانی در مجلس پرداختند.

نماینده مردم آباده در دفاع از پور محمدی گفت: حضور پورمحمدی در کابینه آقای روحانی امید موفقیت را در دولت تدبیر و امید بیشتر خواهد کرد. با حضور پورمحمدی در دولت راه بر درازدستی‌هایشان بر بیت‌المال بسته خواهد شد. پرونده‌سازان حرفه‌ای بدانند عرض خودبردن است و بس. آنها بدانندکه موجی که به کمک آنها در رسانه‌های بیگانه بر علیه این سرباز فداکار انقلاب راه افتاده است راه به جایی نخواهد برد.من به کابینه آقای روحانی توصیه می‌کنم که از ظرفیت این مرد بزرگ در تمام آسیب‌ها و چالش‌های کشور استفاده کنند که این کار موجب بالا رفتن وزن کابینه می‌شود.

نوبت به پورمحمدی وزیر پیشنهادی دادگستری که رسید در ابتدا گفت که نمی دانسته برای وزارت دادگستری که به گفته آقای بخشایشی یک وزارتخانه تشریفاتی است این همه سر و صدا به پا شود. پورمحمدی مجددا اشاره کرد که گمان می‌کرد که جلسه بررسی رای اعتماد وی آرام برگزار شود اما برعکس آنچه که فکر می کرده اتفاده است.

وی به هجمه رسانه‌های خارجی علیه مطرح شدن وی در لیست وزرای پیشنهادی اشاره و تصریح کرد: 10 روز است که برای وزارت دادگستری کاندیدا شدم و صدها سایت رادیو روزنامه و تلویزیون علیه من مطلب درج و پخش می‌کنند حتی از آقای رئیس‌جمهور می‌خواستم معرفی من را به مجلس پس بگیرد و از شما نمایندگان نیز خواستم به من رای ندهید البته بنده نمی‌خواهم منتقدانم را به آن لیست اضافه کنم اما متاسفم که 10 روز دیگر برای ماهواره‌ها خوراک فراهم کردم.

وزیر پیشنهادی دفاع به دلیل نداشتن مخالف، موافقی هم صحبت نکرد تا دهقان چند دقیقه ای بدون اضطراب برنامه هایش را برای نمایندگان تشریح کند.

سردار حسین دهقان گفت: تجربه و تحصیلات در زمینه دفاع امکان خدمت در این حوزه را برایم فراهم کرده است.

نوباوه نماینده تهران اولین نماینده ای بود که در جلسه ششم بررسی صلاحیت ها در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به پشت تریبون مجلس رفت.

نوباوه گفت: وزیر پیشنهادی در دوران مدیریت قبلی خود موفقیت چندانی در این حوزه نداشت.

زارعی دیگر نماینده تهران در نقد آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: ‌آقای آخوندی در سال 88 نماینده میرحسین موسوی در هیئت نظارت شورای نگهبان بود، مثل سایر نامزدهایی که در انتخابات بودند بنده هم در هیئت نظارت حضور داشتم و هیچ اشکالی هم در این زمینه نیست چون افراد بر اساس سلایق سیاسی می‌توانند در ستادهای مختلف کاندیداها حضور یابند. ولی آنچه که بنده مشاهده کردم این بود که از ابتدای روز 22 خرداد که پیامک‌ها قطع شد، آقای آخوندی اعتراض شدیدی نسبت به قطع پیامک‌ها داشت و طی تماس‌هایی که می‌گرفت اصرار می‌کرد با دفتر رهبری تماس گرفته شود و فشار بیاورند تا ارسال پیامک‌ها باز شود، اعتراض ما به آخوندی این بود که چرا شما فضا را خراب می‌کنید اگر پیامکی‌ها قطع است برای همه قطع است چون پیامک یک ابزار تبلیغاتی است از عصر روز جمعه 22 خرداد ساعت 14 به بعد آقای آخوندی تماس می‌گرفت وافرادی هم با او تماس می گرفتند و می‌گفتند اعلام کنید آقای موسوی با 60 درصد آرا پیش افتاده است.

لاهوتی نماینده مردم لنگرود ، حسین زاده نماینده نقده و اشنویه و جباری نماینده بندر لنگه و پارسیان از موافقان وزیر پیشنهادی راه بودند که به دلیل سابقه، آخوندی را شایسته این پست می دانستند.

سلطانی‌فر، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در میانه جلسه با تعدادی از نمایندگان از جمله دستغیب نماینده شیراز و جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت در انتهای مجلس جمع شده و مشغول گپ و گفت شدند.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بعد از اینکه نقطه نظرات مخالفان خود را شنید به مطالبی که زارعی نماینده تهران در مورد عملکردش در ایام فتنه گفته بود پاسخی نداد و فقط به کلیاتی از جمله اینکه با پشتیبان انقلاب و رهبری هستیم.

در آخرین ساعات جلسه سومین روز از بررسی صلاحیت وزرای پشینهادی کائیدی نماینده پل دختر و شریعتی نماینده پل دختر به عنوان نماینده موافق و قربانی به عنوان نماینده مخالف وزیر پیشنهاد صنعت و معدن و تجارت به ایراد سخنرانی پرداختند.
 

اما هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم صبح پنج شنبه 24 مرداد حدود ساعت هشت و بیست دقیقه با زنگ رئیس مجلس آغاز شد.

در ابتدای جلسه صبح امروز انصاری نماینده مردم آباده در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: در این شرایط باید با بکارگیری فردی امتحان پس داده و متعهد مثل آقای نعمت زاده آثار تخریبی تحریم‌ها را کم کنیم.

سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس هم در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: صحبت‌هایی که نمایندگان مخالف در رابطه با نعمت‌زاده مطرح کردند حتی برای برخی دستگاه‌های نظام نیز مشکل‌ساز می‌شود زیرا اگر این صحبت‌ها صحت داشته باشد چطور دستگاه قضا نمی‌تواند این همه مشکل را حل کند.

با پایان یافتن سخنان نماینده های موافق و مخالف وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، نعمت زاده پشت تریبون رفت و در دفاع از خود گفت: برخی‌ها در مورد سن و ناتوانی جسمی من مسائلی را مطرح کردند که من در پاسخ به آنها باید بگویم که ما قرار نیست در وزارت صنعت کارگری کنیم و اگر همچنین باشد حاضریم با مخالفین رقابت کنیم.

وی گفت: بعضی از دوستان سن یا ناتوانی من مطالبی را مطرح کردند و به عنوان نمونه دیروز فردی از من می‌پرسید شما چند بار سکته قلبی داشته‌اید، من گفتم تاکنون اتفاق رخ نداده!

همانطور که پیش بینی می شد بررسی صلاحیت وزیر علوم با انتقادات داغ از میلی منفرد آغاز شد.

دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو هیئت رئیسه مجلس در مخالفت با میلی منفرد گفت: ما در دوران مدیریت آقای میلی منفرد شاهد التهاب آفرینی، آشوب و درگیری‌های دانشجویی و فضای نا آرام بودیم.

وی اضافه کرد: در میان دفاتر تحکیم وحدت افراطی‌ترین و تندروترین دفتر، شاخه امیرکبیر بود و آقای میلی‌منفرد علنا و رسما از آنها حمایت می‌کرد.

فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم، صوت و فیلم مربوط به نقش میلی‌منفرد در فتنه 88 و تحریک دیگر اساتید را در صحن علنی پخش کرد.

وی طی سخنانی در این جلسه گفت: میلی منفرد در فتنه 88 نقش محوری در تحصن برخی اساتید و هدایت دانشجویان در ایجاد التهابات داشته است. فیلم اینها موجود است.

فیاضی نماینده مردم نور و محمد آباد هم در مخالفت با میلی منفرد گفت: خطر بروز سکولاریسم علمی در حوزه دانشگاهی کشور در برنامه‌های میلی‌منفرد مشهود است.

اما مطهری نماینده تهران در حمایت از وزیر پیشنهادی علوم گفت: میلی منفرد هیچ نقشی در حوادث سال ۸۸ نداشته است و در مساله بازداشت وی طرف مقابل مقصر بوده است و خود میلی منفرد اتهامی نداشت.

پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس در دفاع از میلی منفرد با بیان اینکه همه ما باید اشتباهاتمان را بپذیریم، گفت: برخی حرف‌های مطرح شده در مورد میلی‌منفرد، آب به آسیاب دشمن ریختن است.

میلی منفرد در مورد سخنان نمیانده های موافق و مخالف در صحن مجلس اتهام تعطیلی کلاس‌های دانشگاه در زمان فتنه را رد کرد و گفت: در روزهایی که موشک به تهران اصابت می‌کرد، تمام فعالیت‌های دانشگاه را به زیرزمین بردم برای این که یک کلاس تعطیل نشود، اکنون بیایم و کلاس تعطیل کنم؟

حیدر پورنماینده شهرضا، دستغیب نماینده شیراز و سبحانی نیا نماینده نیشابور به عنوان نمایندگان موافق و رسایی نماینده تهران و کریمی قدوسی نماینده مشهد به عنوان نمایندگان مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد به ایراد سخنرانی پرداختند.

دستغیب نماینده مردم شیراز و موافق گزینه پیشنهادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در تبادل فرهنگی هدف بارور کردن فرهنگ ملی است و در تهاجم فرهنگی هدف ریشه‌کن کردن فرهنگ ملی و نابود کردن آن است، گفت:تفاوت تبادل فرهنگی و تهاجم فرهنگی در برنامه جنتی مشهود است.

کریمی قدوسی هم نماینده مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه بازگشت به دوره اصلاحات آمریکایی و کارگزاران ضد معنای اعتدال است، گفت: وزارت ارشاد یک قرارگاه بزرگ فرهنگی است که در زمان صلح و جنگ باید از حقوق،دین و رأی ملت دفاع کند.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد نیز در فاع از خود گفت: آنهایی که پرچم مکتب ایرانی را در برابر پرچم مکتب اسلامی برافراشته‌اند، باید بدانند که مانند کسانی که پرچم بت پرستی را در برابر پرچم اسلام برافراشته اند،‌ به بیراهه می‌روند.

رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی کشور همانند حسین دهقان وزیر دفاع هیچ نماینده مخالفی نداشت؛ البته کوچک‌زاده، دستغیب و اسدی برای مخالفت با رحمانی فضلی ثبت‌نام کرده بودند که از مخالفتانصراف دادند.
 
وزیر پیشنهادی کشور هم با قرار گرفتن پشت تریبون خانه ملت با اشاره به اینکه اقتدار وزارت کشور باید بازتولید شود، گفت: از اولویت‌های اصلی این وزارتخانه حل مسائلی از جمله نابرابری‌ها، عدم توازن‌ها و جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی است.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
1
سلام
برای موافق و مخالف قرعه کشی شده است وقتی اسم آنها در قرعه کشی نیاید بی تقصیر هستند
دیده بان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
0
سلام
موافقان و مخالفان بصورت قرعه انتخاب می شوند مثلا نماینده ای که دوست دارد تنها در خصوص وزیر پیشنهادی ای موافقت یا مخالفت کند که با رشته تحصیلی و کمیسیونش مربوط است با قید قرعه شانس بسیار کمی دارد. هر وزیر تنها می تواند دو موافق و دو مخالف داشته باشد. شما طوری خبر را تنظیم کرده اید که انگار سایر نماینده های فارس بی عرضه بوده اند. نه خیر آقا قرعه کشی است.