کد خبر: ۴۲۶۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۲

کتاب نویسنده جهرمی با عنوان گناه شناسی منتشر شد

کتاب 685 صفحه ای "گناه شناسی" به نویسندگی یکی از اساتید جوان حوزه علمیه جهرم با نگاهی علمی-تفسیری عمیق به روایات و آیات قرآنی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار شیرازه از جهرم، محمد رضا حدادپور جهرمی متولد سال 1363 ، بعنوان یکی از اساتید جوان حوزه علمیه جهرم که معاونت پژوهشی این حوزه را نیز به عهده دارد کتابی با عنوان "گناه شناسی" منتشر کرد.

این کتاب 685 صفحه ای در 6 بخش تحت عناوین، مبادی گناه شناسی، معانی لغوی گناه، طبقات گناه، عوامل بازدارنده از گناه، احساس گناه و زیبایی های زندگی در پرتو ترک گناه نوشته شده است.

حدادپور جهرمی در بخشی از مقدمه کتاب آورده است: سالک الی الله و انسانی که اراده بندگی به ساحت ربوبی احدی دارد، مگر پروردگارش رحمش کند و از جانب رحمت رحیمیه اش دست ناتوان انسان را بگیرد که خدای او غفور و رحیم است وگرنه جَهول و عَنود و کَفور انسانی هر آینه او را به لکّه دار کردن فطرت بکرش وادار کرده و او را بشارت به فقر و فحشا می نماید: «الشَّیطان یَعِدُکُم و یأمُرُکُم بالفَحشاء»(بقره-268).

نویسنده در نگارش این کتاب سعی کرده است از کلیشه و نگاه صرفا اخلاقی به مقوله گناه بپرهیزد، بلکه علاوه بر نگرشی اخلاقی، بر غنای علمی اثر خود با نگاهی عمیق به تفاسیر آیات و روایات در این زمینه بیفزاید.

نیمی از  مطالب موجود در این کتاب، سلسله مباحث مطرح شده توسط نویسنده طی سخنرانی های وی در ماه های شعبان و رمضان سال 1391 در بین حوزویان و دانشگاهیان جهرمی است.

این کتاب با نام کامل "گناه شناسی از منظر آیات و روایات" توسط انتشارات شهید عبدالرضا مصلی نژاد با تیراژ 1000 نسخه به چاپ رسیده است.






انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
درنا
FINLAND
جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۲
0
salam
afarin