کد خبر: ۴۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۲ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری شیراز:

در مورد حادثه برمشور هر چه کارشناسان بگویند، قبول دارم/جمع‌آوری شبانه زباله در شیراز از مهر ماه

مدیریت پسماند شیراز یکی از معدود کلان‌شهرهایی است که بعد ازظهرها نوبت حفظ و نگهداری را فعال کرده و همین امر باعث می‌شود این شهر هر ساله از نظر نظافت در ستاد تسهیلات نوروزی مورد تجلیل قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار شیرازه، برای ساماندهی زباله دزد ها، نیاز به  همدلی نیروی انتظامی و بهزیستی داریم و مکانی که بتوانیم این افراد را که عمدتا اعتیاد دارند، ترک داد و در این زمینه شهرداری آمادگی دارد این افراد را  ترک اعتیاد داده و در سیستم تفکیک زباله از  این نیروی انسانی استفاده کند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری شیراز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، گفت: به منظور ساماندهی  این وضعیت در شهر شیراز و پلمپ انبارها غیر مجاز که اقدام به خرید زباله های  خشک و قابل باز یافت از زباله دزد ها می کنند  از داداستانی پیگیر این مطلب هستیم.
روح ا.. خوشبخت، افزود: با هدف ساماندهی و مدیریت جمع اوری نخاله های ساختمانی در سطح شهر شیراز، آژانس خاک و زباله برای انتقال زباله شهروندان به زودی راه‌اندازی می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: روزانه بیش از 8 هزار تن  نخاله ساختمانی  به سایت کیان آباد وارد می شود که در همین زمینه ستاد ساماندهی خاک و نخاله شش گشت شبانه‌روزی را فعال کرده است.

در ایران تمایل به استفاده مجدد از نخاله ساختمانی وجود ندارد
خوشبخت با اشاره به استفاده مجدد از نخاله‌های ساختمانی در کشورهای اروپایی، بیان داشت: در ایران به سبب مصالح مورد استفاده و وجود منابع ارزان، تمایل به استفاده مجدد از نخاله ساختمانی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: تمام  رانندگانی وسایل باربری که اقدام به حمل نخاله های ساختمانی می کنند باید مجوز های لازم برای ادامه فعالیت را  طی سه ماه اینده  از سازمان پسماند دریافت کنند.

 خوشبخت ضمن اشاره به راه‌اندازی 14 ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و تبادل مواد بازیافتی در سطح شهر، عنوان کرد: حجم پسماند شیراز 960 تن در روز است که برای جمع‌آوری هر مترمربع آن روزانه 20 ریال و برای هر کیلوگرم زباله بیش از 100 تومان هزینه می‌شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری،  تصریح کرد: میزان تولید پسماند در 4 ماه اول ساری جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش یافته است که  این کاهش به دلایل مختلفی از جمله اصلاح الگویی مصرف و اجرایی کردن فاز اول  هدفمندی یارانه بوده است.

خوشبخت، خاطر نشان کرد: به دلیل استفاده از اتو کلاوه در بیمارستان ها میزان پسماند پزشکی در 4 ماه اول سال جاری نسبت به سال قبل میزان 34 درصد کاهش داشته است.

 وی اظهار داشت: خط انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شیراز به برمشور احداث می‌شود. این خط انتقال پساب به طول 18.5 کیلومتر احداث شده و با راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ و تصفیه نانوئی از این پساب برای کشاورزی و آبیاری استفاده می‌شود.

وی افزود: سیستم کنترل تناژ و صورت وضعیت جمع‌آوری پسماند برای نخستین بار در کشور در شیراز راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری شیراز، ادامه داد: این سازمان یکی از بزرگترین سازمان‌های تابعه شهرداری است که با 61 میلیارد تومان بودجه 4 هزار و 300 هکتار مساحت را زیر پوشش خدمات نظافت، جمع‌آوری و دفن پسماند قرار داده است.

خوشبخت، تصریح کرد: در حوزه اجرایی این سازمان یک‌هزار و 508 پاک‌بان مشغول خدمت هستند و در معابر اصلی به صورت روزانه و در معابر فرعی، دو تا سه بار در هفته امر نظافت را انجام می‌دهند.

 مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری شیراز، ابراز داشت: مدیریت پسماند شیراز یکی از معدود کلان‌شهرهایی است که بعد ازظهرها نوبت حفظ و نگهداری را فعال کرده و همین امر باعث می‌شود این شهر هر ساله از نظر نظافت در ستاد تسهیلات نوروزی مورد تجلیل قرار گیرد.

جمع‌آوری شبانه زباله در شیراز از مهر ماه
 وی ابراز داشت: با انتقال زمان جمع‌آوری به شب‌ها، ماهانه سه مرتبه به نوبت جمع‌آوری مناطق افزوده شده و برخی مشکلات که به سبب افزوده شدن روزهای تعطیل به زمان عدم جمع‌آوری پیش آمده بود، از میان می‌رود.

مدیر عامل سازمان پسماند در خصوص  علل و مقصران حادثه برمشور، گفت: در خصوص این حادثه باید کارشناسان نظر بدهند و هنوز رای به شهرداری ابلاغ نشده است، اما هر آنچه را که کارشناسان بگویند، قبول دارم.

انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان