کد خبر: ۴۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۲

اولین جشنواره پسته فارس در سروستان برگزار می شود

اولین جشنواره ملی و مردمی پسته استان فارس اواخر شهریور ماه امسال با هدف معرفی دستاوردها و تبیین چالش های فراروی تولید این محصول در شهرستان سروستان برگزار خواهد شد.

شیرازه - مسعود ایلانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان در گفت و گو با خبرنگار سرو آنلاین اظهار داشت: اولین جشنواره ملی - مردمی پسته استان فارس، 26 شهریور ماه امسال با هدف معرفی دستاوردها و تبیین چالش های فراروی تولید این محصول به میزبانی شهرستان سروستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره به صورت یک روزه و با حضور جمع کثیری از میهمانان استانی و کشوری برگزار می شود افزود: حدود پانصد نفر از مقامات و مسئولین کشوری و استانی و همچنین تولیدکنندگان پسته در این مراسم دعوت شده اند که امیدواریم با برنامه های پیش بینی شده به تمام اهداف این جشنواره برسیم.

دبیر نخستین جشنواره ملی و مردمی پسته فارس با اشاره به گسترش باغات پسته سروستان طی سال های اخیر گفت: به حمدالله و با تلاش باغداران عزیز و همچنین مجموعه جهادگران کشاورزی این شهرستان ،در حال حاضر بالغ بر چهار هزار هکتار باغ پسته در سروستان موجود می باشد که از این مقدار حدود دو هزار آن ثمری و سالانه به طور متوسط بیش از پنج هزار تن پسته خشک تولید و به بازار عرضه می شود.

مسعود ایلانی در ادامه با اعلام اینکه تولید پسته سهم بزرگی در ایجاد اشتغال این شهرستان دارد،افزود: در مجموع بیش از دو هزار نفر در امر تولید پسته سروستان مشغول به کار هستند که این تعداد حدود 350 نفر به صورت مستقیم و حدود 2000 نفر به صورت غیر مستقیم در این عرصه فعالیت دارند.

وی همچنین اظهار داشت: سالانه بیش از یکصد و هشتاد و دو میلیارد تومان درآمد حاصل از پسته تولیدی در شهرستان سروستان می باشد که این مساله نشان از اهمیت اقتصادی فوق العاده این محصول مهم می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی سروستان در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه مردمی عرضه محصولات کشاورزی سروستان در حاشیه جشنواره پسته گفت: با همکاری نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری سروستان و همچنین گروههای مردمی ، نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی که عمدتا به عرضه پسته و زیتون این شهرستان می پردازد در محل بوستان آزادی این شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2224224

نویسنده :
سرو آنلاین
نظرات بینندگان