کد خبر: ۴۲۹۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۲

پل های استثنایی روستای فتح آباد + تصاویر

در سال های گذشته راه اندازی اتوبان شیراز-اصفهان و خط ریلی قطار و برخورد مسیرهای این دو با جاده فتح آباد- مرودشت باعث ایجاد دو پل استثنایی با نقاط حادثه خیز فراوان در این مسیر شده که یکی روگذر و دیگری زیرگذر است و هرکدام در نوع خود دارای نکات جالب و شگفت انگیزی هستند.

به گزارش خبرنگار شیرازه از مرودشت؛ روستای فتح آباد با قدمت تاریخی و جمعیت بیش از پنج هزار نفر در حدود 9 کیلومتری شهرستان مرودشت قرار دارد و در زمینه های مختلف اقتصادی (کشاورزی و دامپروری)، فرهنگی، مذهبی و ورزشی جزء برترین روستاهای شهرستان می باشد.

از این جهات و همچنین استفاده مسافران اتوبان و چند روستای دیگر از این مسیر برای رسیدن به شهرستان مرودشت این مسیر حائز اهمیت می باشد.

پل روگذر بر روی اتوبان در مسیری عجیب ایجاد شد که از اول هم با مخالفت مردم و شورا روبرو بود ولی پیگیری ها بجایی نرسید. شیب تند پل، عرض کم و مارپیچ و دید کم آن تاکنون بارها باعث خسارات مالی و جانی شده است و هنوز بعد از چندین سال وقتی افراد مسن از پل عبور می کنند با فرستادن صلوات آرامش خود را حفظ می کنند!

در فصل زمستان در هنگام بارش باران و یخبندان امکان خطر به 100 درصد رسیده و همگان نیاز به نذر و نیاز پیدا می کنند.

شگفتی اصلی پل این است که دور برگردان -ورودی و خروجی های آن- تماما در یک سمت پل و در یک سطح قرار دارند و این عامل نیز بارها باعث وقوع تصادف شده است.

پل دوم که همان زیر گذر مسیر قطار در حدود کمتر از یک کیلومتری مرودشت است نیز با پهنا و ارتفاع کم و امنیت پایین بدلیل خطر ریزش سنگ های اطراف ریل و آب گرفتگی (در بارش های معمولی) به دفعات باعث ایجاد معضل در عبور و مرور و سوانح شده و حتی ماشین های سنگین با ارتفاعی خاص بدلیل ارتفاع کم و شیب تند قادر به عبور از این مسیر نیستند و پس از آن پلی که مدتی قبل در کنار آن سر از خاک بلند کرده با ارتفاع حدود 12 متری از سطح زمین بیشتر شبیه به پرتگاهی بدون حفاظ می باشد که اصلا مشخص نیست به بهره برداری برسد یا خیر!؟



این سوال هر بار ذهن را درگیر میکند که آیا تشخیص تمام این عیب های فقط ظاهری برای مسئولین و متخصصین کاری سخت بوده و یا ندیدن این عیب ها برای آنها منافعی در بر داشته است!

ناگفته نماند که در چند مرحله پیگیری و اعتراض نسبت به این پل ها در دیدار با مسئولین شهری، استانی و کشوری (استاندار – رئیس حوزه راه های کشور – معاون وزیر – نمایندگان مجلس شورای اسلامی) و حضور در محل، آنان نیز بر اجرای نامناسب پل تاکید کرده اند اما وضعیت نهایی پل بعد از چندین سال هنوز بلاتکلیف است

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۲
0
مرثی از خبر گذاری تون لطا ادامه دهید تا یکی بداد مردم برسه واقعا پل بدی است.
مهندس عمران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۲
0
بله واقعا این دوتا پل از نظر ایمنی در حد صفر می باشد.ولی متاسفانه به علت نداشتن مسئولین دلسوز در خود فتح آباد و مرودشت این مسیر همچنان حادثه خیز باقی مانده. شاید مسئولین منتظر یک حادثه بزرگ هستند که به فکر مردم بیفتند. یا اینکه حتما باید در این مسیر برای خودشون اتفاقی رخ بده که شاید چاره ای بیاندیشن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۲
0
چیه این پلی که ساختن!!!من که هر وقت دارم از رو پله رد میشم قلبم میریزه