کد خبر: ۴۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۲
امام جمعه شیراز:

عده ای از همین حالا برای انتخابات بعدی مهره چینی می کنند

در مدیریت‌های میانی گاهی شاهد هستیم که افرادی در زمان انتقال قدرت به جنب و جوش می‌افتند که فاقد این ویژگی‌ها بوده و برای نان، حرص و غرور خود پست‌ها را طعمه دیده و جز تامین منافع خود به چیز دیگری نمی‌اندیشند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های ظهر امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: در نظام اسلامی پس از حفظ خط اصیل انقلاب دومین نکته محوری اصلاح دید مدیران به مقوله مدیریت بود.

وی افزود: مدیر اسلامی حوزه مدیریت خود را نه به عنوان طعمه بلکه به عنوان تکلیف می‌نگرد.

ایمانی ادامه داد: آنان که به این مهم عقیده دارند زمانی به میدان می‌آیند که امانتداری، توانمندی، دانایی، خردورزی، تعهد و تخصص را در خود به وجود آورده باشند.

وی اضافه کرد: در مدیریت‌های میانی گاهی شاهد هستیم که افرادی در زمان انتقال قدرت به جنب و جوش می‌افتند که فاقد این ویژگی‌ها بوده و برای نان، حرص و غرور خود پست‌ها را طعمه دیده و جز تامین منافع خود به چیز دیگری نمی‌اندیشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: اینان از حالا به فکر هستند که چگونه برای انتخابات بعد اعوان و انصار خود را مهره‌چینی کرده و به مجلس بفرستند.

وی بیان کرد: یک نمونه از مدیریت اخلاق‌مدار و تکلیف‌محور علی طیب نیا وزیر جدید اقتصاد و دارایی بود که در مجلس معارفه با حضور وزرای سابق و اسبق بیان کرد من این وزارتخانه را آباد تحویل گرفته و آبادتر تحویل می‌دهم.

خطیب نماز جمعه شیراز خاطرنشان کرد: در مقابل این مدیران، آن مدیرانی هستند که هنوز نیامده عیوب مدیر قبل را بازگو کرده و بعد از مدتی نیز می‌گویند نگذاشتند کار کنیم.

وی ابراز داشت: مدیرانی که به دنبال دنیا هستند و راه دیگری به جز راه اصیل انقلاب را می‌پیمایند باید توسط رسانه‌ها رصد شده و به مردم معرفی شوند که اگر هوشیار نباشیم بر ما آن می‌رود که بر مصر و دیگر کشورها رفت.

ایمانی هدف اولیه انقلاب اسلامی را تامین حیات طیبه برای مردم دانست و گفت: حفظ این هدف اصلی و مراقبت از فاصله نگرفتن از تحریف محتوا بر عهده رهبر معظم انقلاب است.

به گفته وی، در مسیر ماندن انقلاب گاه ممکن است هزینه‌هایی مانند محاصره اقتصادی، تحریم، جنگ و انزوای سیاسی در پی داشته باشد که باید آن را به جان خرید.

خطیب نماز جمعه شیراز در فراز دیگری از خطبه‌ها با تبیین مبحث حق‌الناس ابراز داشت: بنا به فرموده امام راحل (ره) اگر یک مدیر، کارمند یا مسئول در کاری که به آن موظف است کم بگذارد یا کیفیت آن را از بین ببرد حقوقی که دریافت می‌کند برای وی حرام است.

ارشد عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در استان فارس و رئیس عقیدتی سیاسی صنایع الکترونیک شیراز سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بود که 31 مرداد روز صنایع دفاعی را روز یأس دشمنان و دستیابی به خودکفایی دفاعی دانست.

حجت‌الاسلام سید محمد میرعمادی افزود: امروز در سایه تدابیر رهبر معظم انقلاب جوانان این مرز و بوم به ساخت محصولات دفاعی متناسب با تهدیدات سخت و نرم اقدام کرده و هرگونه وابستگی در این عرصه را قطع کرده‌اند.

وی با اشاره به تقدیم یک‌هزار شهید و 3 هزار جانباز از صنایع دفاعی در راه اهداف نظام، تصریح کرد: اگر روزی دشمنان حتی ساده‌ترین ابزار دفاع را برای ایران ممنوع کرده بودند امروز به همت جوانان این مرز و بوم به جایی رسیده‌ایم که اثر تحریم‌ها در عرصه نظامی به صفر رسیده است.


نظرات بینندگان