کد خبر: ۴۳۱۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۲

همایش جوان و اندیشه در لارستان با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

اولین همایش تخصصی جوان و اندیشه با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری لارستان در تالار وحدت شهرستان برگزار گردید.
به گزارش خبرنگار شیرازه از لارستان، در ابتدای برنامه که با حضور چشم گیر فرهیختگان لارستانی برگزار می شد علی محمد امیری معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان خطاب به دکتر مخبر دزفولی گفت:  پسوند نام شما ما را به یاد ۲ خاطره تداعی می کند " یکی مقاومت و ایستادگی مردم دزفول در جنگ هشت ساله ایران و دیگر نمی عالمی وارسته ، حضرت آیت الله سید عبدالحسین نجفی دزفولی می اندازد که به دعوت مردم لارستان بزرگ به لارستان عزیمت نمود و بخاطر صفا و صمیمت مردم این منطقه نام خود را نجفی لاری نامید.

امیری با اشاره به جایگاه و موقعیت شهرستان لارستان خاطر نشان کرد : لارستان زادگاه چهار شهرستان می باشد که بجز شهرستان های دیگر  ۱۲۰۰۰ دانشجو که بیش از ۶۰% بومی می باشند در دانشگاه های شهرستان در حال تحصیل می باشند و جمع قابل قبولی نظیر به ۲۵۰ استاد و دانشجو از لارستانیها در دانشگاه انگلستان و ریاست ۶ دانشکده در انگلستان به دست جوانان با کفایت لارستانی سپرده شده است .

معاون استاندار گفت :فرزندان این منطقه بی سرو صدا و به واسطه لقمه حلال به منویات رهبرشان لبیک می گویند.

نماینده عالی دولت در شهرستان لارستان در پایان صحبت های خود با اشاره به اهمیت حضور نخبگان و فرهیختگان در منطقه ای اشاره داشت : در بحث ارتقا سیاسی و تشکیلاتی در بحث صنعت ، ملاک جمعیت را در نظر می گیرند ، آیا میزان تحصیلکرده های این مرزو بوم و یک فرهیخته ی نخبه به اندازه چندین کیلومتر مساحت اهمیت ندارد.

در ادامه برنامه که با اجرای زیبای مجری و فضای علمی و معنوی مراسم همراه بود دکتر جعفرپور نماینده مردم لارستان خنج و گراش به پشت تربیون رفت و در خصوص همایش بزرگ جوان و اندیشه اینگونه صحبت خود را آغاز نمود: ممکن است در این سرزمین از باران،رویش گیاه و معادن زیر زمینی و نفت و گاز خبری نباشد اما ثروت این منطقه ، همین مغزها و انگیزه ها و تفکر هاست که امیدواریم همه ی عزیزان علم همراه با عمل را داشته باشند.

جعفرپور در خصوص وِیژگی های همایش اظهار داشت : این همایش ، یک همایش علمی نیست که برگزار کنندگانش جمعی از نخبگان باشند ، که هستند .

این همایش ، همایشی است که با ارزش های عجین شده است و همانگونه که مشاهده می فرمایید تمامی برگزار کنندگان این برنامه از نخبگان بسیجی می باشند که جوانان بسیجی فرهیخته لارستانی با بررسی کتب شهید مطهری و انجام سیر مطالعاتی کتاب های این معلم شهید ، که بعضا به هفت سال نیز کشیده شده است با اندیشه ورزی آنها در قالب ارائه راهکار و پیشنهاد به مسئولین اجرایی شهرستان در جهت پیشرفت منطقه و صنعت برگزار می شود که پیوند بسیار عمیقی بین علم و ارزش  که تضمین کننده انقلاب می باشد بوجود آمده است .

تاریخ اثبات کرده است که بیشترین اندیشمندان اسلامی از چنین خطه هایی برخاسته اند

در ادامه برنامه دکتر مخبر دزفولی در ابتدای صحبت خود با ابرزا امیدواری از آنکه در این جلسه ی تکریم علم برادران فرهیخته جشنی را تدارک دیده اند با اشاره به ویژگی مناطق گرمسیری این چنین گفت: ویژگی مناطق گرمسیری ، محبت است ، ویژگی این مناطق کم تر سبز ، عشق است . ویژگی این مناطق مقاومت است . ویژگی این مناطق مبارزه با استعمار و آزادگی و آزاد اندیشی است. مرد منطقه گرمسیر ، مرد اندیشه ورزی است و تاریخ این را اثبات کرده است که بیشترین اندیشمندان اسلامی از چنین خطه هایی برخاسته اند و این منطقه مفتخر به حضور و وجود و نفس آیت الله العظمی لاری است که لار و لارستان تا قرن ها از عطر نفس و وجود این عالم استفاده می کند.


نگاه ما در عرصه علم باید جهانی و اسلامی باشد

این چهره فرهنگی کشور با اشاره به علامه سید مجتبی موسوی لاری اذعان داشت : آیت الله سید مجتبی موسوی لاری اندیشمندی بود که تفکر این بزرگوار محسور در ایران نبودو آثار این مرد بزرگ در اقصی نقاط جهان منتشر می شود که بسیاری از اندیشمندان اسلامی جهان با برخی آثار ایشان اندیشمند و برخی مسلمان و شیعه شده اند و این فرهیختگی جز منطقه لارستان است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: نگاه ما در عرصه علم باید جهانی و اسلامی باشد و امروز رسالت انقلاب اسلامی از این مسیر حرکت می کند. وی افزود: خاستگاه انقلاب اسلامی ایران و پیام آن برای تمام دنیاست. دکتر دزفولی با اشاره به فرموده امام(ره)، ابراز داشت: جنگ تمام می شود و آنچه مهم است، دانشگاه است.


وی با بیان آماری از وضعیت دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، پیشرفت علمی کشور و جایگاه گذشته و حال ایران اسلامی در رتبه بندی تولید علم در جهان ابراز داشت: در دهه ۷۰ ما در رتبه جهانی ۳ صدم درصد تولید علم داشتیم و جایگاه ما با کشور عراق مشترک بود، اما در زمان کنونی ۲ درصد تولید علم دنیا متعلق به ایران اسلامی است.
مخبر دزفولی گفت : دکترین نظام اسلامی سلاح هسته ای نیست این گفته امام و رهبر انقلاب نیز می باشد.

وی در خصوص ضریب هوشی ایرانیان اشاره داشت: میانگین ضریب هوشی ایرانیان از میانگین حهانی بلات می باشد که در بحث فرار مغزها تمهیداتی اندیشیده شده است که تعریف ما از فرار مغزها با تعریف غربی های بسیار متفاوت است و به نظر ما هر مغزی در هر نقطه ای از دنیا که در خدمت کشور ما باشد جز فرار مغزها نیست.

ایشان همچنین با اشاره به صحبت رهبر انقلاب در مورد جنبش نرم افزاری گفت : امروز شاید با چالش ها و مشکلاتی روبرو باشیم اما در این راه هم عزم جدی و راسخ داریم و هم مغز پر استعداد .

برای تعمیم این خلاقیت به کل کشور گام برداشته شود

دکتر مخبردزفولی در پایان صحبت های خود با تقدیر از فرهیختگان لارستانی ، برگزاری چنین همایشی را یک ابتکار دانست و از دکتر جعفرپور خواست برای تعمیم این خلاقیت به کل کشور گام بردارد.

در پایان مراسم نیز لوح سپاس و تندیس همایش به برگزیدگان آزمون سراسری لارستان با حضور مسئولین شهرستان اهدا شد.




نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
الهام علیزاده
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۲
0
خیلی خوب