کد خبر: ۴۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۲
امام جمعه شیراز:

غرب ممکن است آغاز کننده جنگ سوریه باشد اما پایان دهنده آن نخواهد بود

امام جمعه شیراز گفت: نتیجه حمله آمریکا و هم پیمانان او به سوریه، شکستن و ویرانی کاخ شیشه ای آنان که همان اسرائیل غاصب است، خواهد بود.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، آیت الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه افزود: کاخ شیشه ای امریکا که همان اسراییل است با سنگ جوان فلسطینی شکسته می شود چه برسد به زمانی که هزاران نفر آماده جانفشانی برای دفاع از سوریه هستند.
وی گفت: امریکا و هم پیمانانش باید بدانند که اگر توانستند به افغانستان و عراق حمله کنند این دو کشور فاقد دولت بودند و از طرفی صدام در عراق یک جنازه سیاسی بود که البته امریکا و هم پیمانانش در نبرد با این دو کشور نیز خسارت های زیادی متحمل شدند.
نماینده ولی فقیه در فارس افزود: سوریه دولت و ارتش دارد و علی رغم سه سال جنگ فرسایشی استشهادیونی هستند که داوطلب شهادتند و باید توجه کنیم که سوریه کشوری باسابقه است.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه استکبار و استعمار جهانی در بازی با کلمات واژه ها را به سود خود معنا می کنند، گفت: دموکراسی، حقوق بشر، آزادی انسان، آزادی زنان و تروریسم از جمله واژه هایی است معنی آن را به نفع خودشان تغییر داده اند چرا که آنان کسانی را که وحشیانه اقدام به آدم کشی می کنند از لیست تروریست ها خارج می کنند و دیگران را جایگزین آنان قرار می دهند.
وی افزود: استکبار جهانی سازمان مجاهدین خلق را که به صدها ترور وحشیانه اعتراض کردند از فهرست تروریست ها خارج کردند و حزب الله را که دفاع از استقلال را مدنظر قرار داده جایگزین می کند.
امام جمعه شیراز افزود: آدم کشان حرفه ای سوریه را ارتش آزادی بخش می داند و در مقابل مدافعان استقلال و تمامیت ارضی را تروریست خطاب می کند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت جایگاه امام صادق (ع) برای مسلمانان و شیعیان گفت: امام صادق (ع) در فضا و عصری زندگی می کردند که شاخصه های خاص خود را داشت و این بزرگوار از آن استفاده مناسبی کردند.
آیت الله ایمانی افزود: سه نکته مهم درباره امام صادق (ع) قابل توجه است اول اینکه جلوگیری از تحریف و انحراف دین به واسطه کسانی که برای خوشایند صاحبان زر و زور قصد فعالیت داشتند، دوم اینکه امام صادق(ع) پایه های مکتب تشیـع را تثبیت کردند و دیگری شاگردان شایسته ای را تعلیم دادند که این افراد پایه گذار علوم اسلامی تا قرن دهم هجری شدند.
وی تاکید کرد: امام صادق (ع) حق عظیمی بر گردن بشریت دارد.

خطیب جمعه شیراز همچنین با اشاره به دهه کرامت گفت: دهه کرامت را از ره آوردهای انقلاب اسلامی است که باعث پیوند بیشتر ما با امامت و ولایت می شود چرا که آغاز آن ولادت حضرت فاطمه معصومه ( س) و پایان آن ولادت امام هشتم است.

آیت الله ایمانی گفت: ششم ذیقعده تکریم حضرت احمدبن موسی (ع) است و همه مردم و مسئولان باید این روز را پاس بدارند و به آن توجهی ویژه داشته باشند.
نظرات بینندگان