کد خبر: ۴۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۲
مدیرکل بنياد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

باید موزه دفاع مقدس فارس دغدغه مسئولان باشد

دفاع مقدس دارای ویژگی های خاصی است و بسیاری از ابعاد آن ناشناخته مانده است که باید توسط هنرمندان مورد توجه قرار گیرد و ابعاد پنهان دفاع مقدس باید با رشته های مختلف هنری به مردم معرفی شود.
به گزارش شیرازه، مدیرکل بنياد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، گفت: ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس این استان، با عنوان ترانه‌های مسلسل، برگزار مي شود.

 حسن خلیلی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اين جشنواره در مرحله فراخواني است و مراسم اختتاميه، سوم مهرماه سال جاری در شهرستان سروستان برگزار خواهد شد.



وي با اعلام ارسال حدود 200 اثر از 92 شاعر پس از اعلام فراخوان به دبیرخانه شعر دفاع مقدس، اضافه کرد: آثار ارسالی در چهار موضوع جلوه‌های دفاع مقدس، دفاع مقدس در آئینه شعر عاشورا،  مقاومت ملل و بیداری اسلامی و شعر کودک و نوجوانان است.

خليلي با اشاره به اینکه جایگاه فارس در شعر دفاع مقدس اساسی، تعیین‌کننده و اثرگذار بوده است، گفت: تاکنون پنج دوره این جشنواره با استفاده از شاعران این استان همراه بوده و تأثیر فرهنگی خوبی را در عرصه دفاع مقدس داشته است.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، اضافه کرد: معرفی، هدایت و پرورش استعدادها و داشته‌های فرهنگی و ارتقای جایگاه استان فارس در عرصه‌های بین‌المللی و ترویج شعر عاشورایی از دیگر اهداف برپایی جشنواره شعر دفاع مقدس است.

خلیلی، ابراز داشت: علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 7252091 و 7266942 تماس بگیرند و یا از طریق پست آثار خود را تا 15 شهريورماه به نشانی شیراز، انتهای خیابان لطفعلی خان زند، چهار راه غدیر، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، صندوق پستی 71645339 ارسال کنند.

موزه دفاع مقدس بايد دغدغه مسئولان باشد
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس با اشاره به اینکه موزه دفاع مقدس فارس در انتظار اعتبارات مالی است، گفت: مسئولان باید این موزه را به عنوان یک دغدغه محسوب کنند.

 وی با تاکید بر اینکه گالری موزه دفاع مقدس 90 درصد پیشرفت فیزیکی از خود نشان می دهد، افزود: موزه آرایی این موزه 70 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که باید مد نظر مسئولین امر قرار گیرد.

خليلي، اضافه کرد: دفاع مقدس دارای ویژگی های خاصی است و بسیاری از ابعاد آن ناشناخته مانده است که باید توسط هنرمندان مورد توجه قرار گیرد و ابعاد پنهان دفاع مقدس باید با رشته های مختلف هنری به مردم معرفی شود.

انتهای پیام/523/4
نظرات بینندگان