کد خبر: ۴۳۴۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۲
مدیر کل فرودگاه لارستان:

17 خلبان از 23 خلبان شرکت العربیه لارستانی هستند/ فرودگاه لارستان رتبه 6 کشور

عنایت انصاری فرد مدیر کل فرودگاه بین المللی لارستان گفت: آمار جابجايي مسافران خارجي ما در سال گذشته ۱۲۰هزار نفر در طي ۱۵۰۰پرواز می باشد كه آمار خيره كننده اي به نسبت جمعيت220000 منطقه لارستان می باشد.

عنایت انصاری فرد مدیر کل فرودگاه بین المللی لارستان که افتخار خود را آغاز خدمتش در شهرستان را همزمانی با سالروز ورود مقام معظم رهبری به لارستان می داند در گفت و گو با خبرنگار شیرازه در مورد وضعیت این فرودگاه بین المللی بیان داشت: نقطه استارت و ترقي فرودگاه لارستان توسط مديريت عمليات، مهندس وطن خواه با آوردن دستگاه (دي وي آر) زده شد و باعث شد پروازها به دلايل جوي كمتر لغو بشود.

انصاري فرد با اشاره به تعداد پروازهای این فرودگاه عنوان کرد: در هر روز از ايام هفته دو پرواز دبي از فرودگاه لارستان صورت مي گيرد كه در هفته مجموع ۱۴ پرواز دبي، هفته ای دو پرواز كويت، هفته اي يك پرواز قطر، و به تازگي هم شركت خارجي شارجه وارد فرودگاه بين المللي لارستان شده است که در مجموع كل هفته ۲۸ پرواز خارجي انجام از فرودگاه بین المللی لارستان انجام مي گيرد و ۸ پرواز داخلي به مقصد شيراز و تهران.

آمار جابجایی فرودگاه لارستان در سال گذشته 120هزار نفر می باشد

وي گفت آمار جابجايي مسافران خارجي ما در سال گذشته ۱۲۰هزار نفر در طي ۱۵۰۰پرواز می باشد كه آمار خيره كننده اي به نسبت جمعيت منطقه لارستان که بیش از 220000 نفر می باشند، می باشد.

http://www.up.iranblog.com/images/tsmncr3uzpw7a7c6czqk.jpg

رتبه 6 فرودگاه بین المللی لارستان در کشور

این مقام مسئول همچنین در خصوص جایگاه این فرودگاه در کشور اظهار داشت: در حال حاظر در كل كشور ۵۴ تا فرودگاه وجود دارد ، كه در سطح پرواز هاي خارجي رتبه اول فرودگاه بين المللي امام خميني، رتبه دوم كشور فرودگاه مشهد، رتبه سوم فرودگاه شيراز، رتبه چهارم فرودگاه تبريز، رتبه پنجم فرودگاه اصفهان و فرودگاه بين المللي لارستان در جايگاه ششم و بعد از لارستان فرودگاه بندر عباس دررتبه هفتم قرار دارد.


http://www.up.iranblog.com/images/2rnh0ziuqnazbhxxgcda.jpg


وي در ادامه افزود امروز فرودگاه لارستان با وجود پرواز هاي خارجي از بن بست خارج شده و به اكثر نقاط كشورهاي خليج فارس از جمله رياض، نجف، دمام، شارجه، بحرين، بمبعي، خارتون ، كنيا و ...... وصل شده است و راحتي مسافران را فراهم ساخته است.

17 خلبان از 23 خلبان شرکت العربیه لاری و لارستانی می باشند

وی در خلال صحبت هایش با اشاره به آمدن شرکت هواپیایی العربيه به لارستان به تعداد 23 نفر از خلبان های این شرکت هواپیمایی اشاره نمود که 17 نفر از خلبانان اهل منطقه ی لار و لارستان می باشند.

http://www.up.iranblog.com/images/w1r4dksds10mbrn756ku.jpg

انصاري فرد در خصوص كم بودن پرواز هاي داخلي این فرودگاه بین المللی خاطر نشان کرد: تقاضاي مسافران براي پرواز هاي داخلي كم هست اگر هم پرواز داخلي صورت بگيرد بيشتر اساتيد دانشگاهي و تجار و كسبه هستند كه در فصل هاي از سال با نبود اين قشر بازهم آمار پرواز كاهش ميابد.

وي خاطر نشان كرد كه تبليغ فرهنگ لار و لارستاني از طرف اداره ميراث فرهنگي تا به حال بسيار كم رنگ بوده و اين خود یکی از عواملی است براي كم رنگ بودن پرواز هاي داخلي. انصاري فرد درباره اهميت فروگاه لارستان گفت :
زماني يكي از دوستان از مهندس رسولي نژاد (مدير كل فرودگاه های كشور) سوال كرد كه وضعيت فرودگاه لار چگونه است؟ رسولي نژاد اين گونه پاسخ داد كه ما در كل كشور ۱۰ رادار براي ورود و خروج پرواز هاي بين المللي داریم كه يكي از انها در كوه رادار در لارستان است. رسولي نژاد ادامه داد: اگر زماني از من سوال شود اگر مجبور باشي ۹ رادار را خاموش كني و يكي را روشن نگاه داري كدام رادار را روشن ميگذاري در جواب خواهم گفت كه رادار لارستان را روشن مي گذارم و بقيه را خاموش!

بهره برداری از ترمینال خارجی فرودگاه لارستان تا پایان سال 1392

مهندس انصاري فرد در مورد سالن ترمينال خارجي فرودگاه لارستان بیان داشت: ترمینال خارجی فرودگاه لارستان سال 1382 توسط استانداری کلید خورد و استاندار وقت این قول را داد که پروژه در سال 83 افتتاح گردد، متأسفانه هیچ ردیف اعتباری در استان به این امر تعلق نگرفت. خوشبختانه در سفر ریاست جمهوری به فارس، آن را در مصوبات قرار دادیم و در زمان حاضر این پروژه در استانداری ردیف اعتباری دارد.

وی گفت: به عنوان افتتاحیه، 230 میلیون تومان از محل سفرهای ریاست جمهوری به این پروژه بودجه اختصاص یافت و بعد از آن بالغ بر یک میلیارد تومان استانداری مساعدت کرده است. الان هم که بنده با شما صحبت می کنم، یک میلیارد و دویست میلیون تومان در سال 91 قرارداد با پیمانکار منعقد شده است و اکنون مشغول بکار است.

مدیر کل فرودگاه لارستان افزود: امسال، سال 92 دو میلیارد و هشتصد میلیون تومان شرکت فرودگاههای کشور برای این پروژه اعتبار قرار داده است و مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور در افتتاح مسجد النبی(ص) فرودگاه، اعلام کرد که تا پایان سال 92 این سالن را تحویل مردم لارستان خواهند نمود.

وی همچنین در خصوص پرواز حج از لارستان گفت: آقاي رسولي نژاد نامه رسمي ارسال كرده اند به وزارت كشور و آمادگي صد در صد فرودگاه لارستان را براي پرواز هاي حج اعلام كرده است و امیدواریم با پیگیری های دکتر جعفرپور این مهم در سازمان حج و زیارت تحقق یابد.

مدیر کل فرودگاه بین المللی لارستان در پایان صحبت های خود در خصوص سوال خبرنگار شیرازه در مورد اخراج ایرانیان مقیم خارج از کشور گفت: طبیعی است که با اخراج افراد مقیم کشورهای عربی، تاثیری بر روی پروازها و فرودگاه می گذارد اما این مسئله در آینده مشخص خواهد شد و امیدواریم با سیاست های دولت جدید این امر ختم به خیر شود.

نویسنده :
خبرنگار : حجت اله یاری
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۲
0
جناب انصاریفرد خدا قوت انشاالله همیشه سالم وتندرست باشی وبه این شهر خدمت کنی واین مردم هم قدرشناس باشند. با آرزوی سلامتی کامل برای خودتان وخانواده محترمتان