کد خبر: ۴۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
رئیس پلیس فتای فارس خبر داد؛

متقاضی خرید مقاله،‌ طعمه فرد کلاهبردار شد

رئیس پلیس فتای استان فارس از دستگیری فردی که در فضای مجازی به بهانه فروش مقاله، از یک دانشجوی شیرازی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی استان فارس، سرهنگ سیدموسی حسینی اظهار داشت: «محمد»، دانشجوی یکی از دانشگاه‌های استان فارس است که با مراجعه به این پلیس از شخصی که در فضای مجازی از وی کلاهبرداری کرده بود، شکایت داشت.

وی ادامه داد: این جوان دانشجو بیان کرد که یک روز برای تحویل پروژه و مقاله‌ام وقت داشتم و به خاطر اینکه در طول ترم کم‌کاری کرده بودم، نتوانستم آن را به موقع آماده کنم، در نتیجه سعی کردم از طریق فضای مجازی مقاله را تهیه و به استادم تحویل دهم.

رئیس پلیس فتای استان فارس افزود: «محمد» با جستجو در فضای مجازی با وبلاگی برخورد کرده و با توجه به کمبود فرصت برای تهیه مقاله‌اش به مدیر وبلاگ اعتماد و با انتقال 8 میلیون و 280 هزار ریال به حساب مدیر وبلاگ منتظر دریافت مقاله و پروژه خود می‌شود.

حسینی اضافه کرد: این دانشجو پول را واریز می‌کند، اما غافل از اینکه مدیر این وبلاگ یک کلاهبردار است و علاوه‌ بر از دست دادن هزینه پرداختی هیچ مقاله‌ای برای وی ارسال نمی‌شود.

وی گفت: پس از آنکه انتظار «محمد» بی‌نتیجه مانده و خبری از مدیر وبلاگ و مقاله وعده داده شده نمی‌شود، وی با مراجعه به دادسرا و ارائه شکایت خواهان دستگیری آن کلاهبردار می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان فارس بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با دانش خود اقدام به ردیابی آدرس اینترنتی متهم کرده و ارتباط مخابراتی وی را رصد و با اقدامی فنی فرد کلاهبردار را شناسایی و در عملیاتی ضربتی او را دستگیر می‌کنند.

حسینی افزود: در بازجویی‌های انجام شده از متهم این جرم از وی کشف می‌شود و کلاهبردار ضمن اظهار ندامت از جرم مرتکب شده، دلیل این کار را کسب درآمد با توجه به مشکلات مالی بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این پرونده اعتماد شاکی به اشخاص حاضر در فضای مجازی برای او مشکلاتی را ایجاد کرد که ضمن برقرار نشدن خواسته‌اش از حضور در این فضا، دچار خسارت مالی نیز شد، از این رو کاربران فضای مجازی باید هوشیار بوده و طعمه این‌گونه کلاهبرداران نشوند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان