کد خبر: ۴۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
جمعه این هفته صورت می‌گیرد؛

پاکسازی جنگل‌های استان فارس

جمعه هفته جاری در یک حرکت مردمی جنگل‌های استان فارس پاکسازی می‌شوند.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، برنامه پاکسازی مشارکتی جنگل‌ها با هدف حمایت، فرهنگ‌سازی و ترویج حفاظت از محیط‌های جنگلی با مشارکت کمیته طبیعت‌گردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل حفاظت از محیط زیست، انجمن‌های فعال در حوزه بوم‌گردی و جامعه محلی استان فارس همزمان با سایر استان‌های کشور جمعه این هفته برگزار می‌شود.

این برنامه پاکسازی با رعایت اصول و قواعد بوم‌گردی و استفاده از تجهیزات مناسب و ایمن توسط افراد شرکت‌کننده اجرا می‌شود.

خانه فرهنگ بوم‌گردان پارس به عنوان دبیرخانه هماهنگی منطقه جنوب کشور اعلام کرده است که این برنامه به صورت همزمان در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و بوشهر انجام می‌شود.

برنامه پاکسازی جنگل‌ها در استان فارس نیز در پنج منطقه بهشت گمشده در بخش کامفیروز، نورآباد ممسنی، زرین دشت، کهمره سرخی و کازرون انجام می‌شود.

زمان اجرای این برنامه در شهرستان شیراز ساعت شش صبح جمعه این هفته و مکان حرکت با استفاده از وسیله نقلیه شخصی و یا عمومی از میدان قصردشت به سمت بهشت گمشده است.

شرکت در برنامه برای عموم آزاد است و علاقمندان برای استفاده از وسیله نقلیه عمومی می‌توانند به منظور ثبت‌نام به خانه فرهنگ بوم‌گردان پارس مستقر در خانه جهانگردی واقع در بلوار چمران مراجعه کنند.

نظرات بینندگان