کد خبر: ۴۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۲

کشف بزرگترین محموله قاچاق پرنده در فارس

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس از کشف و ضبط بزرگترین محموله قاچاق پرنده در فارس خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت: با پیگیریهای مجدانه و مستمر ماموران یگان حفاظت محیط زیست و همکاری تنگاتنگ ماموران تلاشگر نیروی انتظامی فارس محموله بزرگ قاچاق پرندگان در شیراز کشف و با دستور مقام قضایی در استان پس از ضبط محموله و تشکیل پرونده برای صدور حکم نهایی،مجرمان به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات دقیق به دست آمده از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست فارس از دو هفته پیش تاکنون با زیر نظر گرفتن متخلفان گزارش تمام اقدامات آنان به طور مستمر به اداره کل ارسال شد تا سرانجام در روز سه شنبه موفق به کشف این محموله شامل 267 قطعه پرنده از نوع طرقه وحشی و سه قطعه کبک وحشی شدند.

مدیر کل محیط زیست استان فارس ضمن تقدیر از مقامات قضایی به علت نگاه عالمانه و دلسوزانه به پرونده های مربوط به جرائم زیست محیطی در استان بیان کرد: در این مرحله پرونده مطروحه به دادسرای عمومی و انقلاب ویژه امور جنایی و امنیتی ارسال شد که دادیار شعبه اول آن دادسرا بر اساس موازین قانونی دستورات لازم برای انجام تحقیقات مقدماتی را صادر کرد تا جرائم کیفری آنان نیز مشخص شود.

ابراهیمی کارنامی بر ضرورت حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و ادامه داد: امروزه محیط زیست باید به عنوان یک سرمایه ملی تلقی شده و فرهنگ حفاظت از محیط زیست در جامعه و کشور نهادینه شود.

وی گفت: محیط بانان و کارشناسان حافظ محیط زیست به صورت شبانه روزی با گشت و کنترل مستمر از این انفال الهی محافظت کرده و قاطعانه با هرگونه تخلف زیست محیطی برخورد می‌کنند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان