کد خبر: ۴۳۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
معاون وزیر خارجه در شیراز:

به زودی نگرانی خانواده های مشترک اماراتی و ایرانی برطرف خواهد شد

باید از استان فارس های مقیم خارج دعوت کرد که ضمن شرکت در این همایش، بررسی کنند که چه کار و خدمتی می توانند برای استان انجام دهند.

به گزارش خبرنگار شیرازه، معاون کنسولی وزارت امور خارجه در مراسم افتتاح ساختمان جدید دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در فارس اظهار داشت: هدف از راه اندازی دفتر نمایندگی وزارت خارجه در فارس، بین‌المللی تر کردن این استان است وگرنه شیراز که از زمان سعدی و حتی قبل از آن بین‌المللی بوده است.

قشقاوی بیان کرد: بعد از تهران، شیراز دومین شهری در کشور است که دارای دفتر نمایندگی وزارت خارجه است. این دفتر در سال 1360 افتتاح شده و همواره منشاء و رکورددار خدمات بسیاری بوده است.

وی با اشاره به برخی خدمات ارائه شده در دفتر نمایندگی وزارت خارجه در فارس گفت: در سال گذشته 21 هزار سند تجاری و دانشجویی در این نمایندگی تأیید شده است. همچنین در سال 91، پنج هزار ویزای فرودگاهی صادر شده است که این تعداد در 5 ماهه اول امسال به 3 هزار مورد رسیده است و پیش بینی می کنیم در سال جاری بیشتر از سال 91 ویزای فرودگاهی از این دفتر صادر شود.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه با اشاره به برگزاری همایش فارسی ها برای استان فارسی ها مقیم خارج از کشور بخصوص کشورهای حوزه خلیج فارس خاطرنشان کرد: باید از استان فارس های مقیم خارج دعوت کرد که ضمن شرکت در این همایش، بررسی کنند که چه کار و خدمتی می توانند برای استان انجام دهند.

قشقاوی با بیان اینکه اگر بستر فراهم شود، سرمایه گذاران بسیاری علاقمند به سرمایه گذاری در فارس هستند، اظهار کرد: به همه دفاتر نمایندگی وزارت خارجه توصیه می کنیم زمینه ها را برای سرمایه گذاری تسهیل کنند. بخش خصوصی نیز باید در این زمینه به طور جدی وارد شود در عین حال ما وظیفه خودمان می دانیم که از بخش خصوصی حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه ایرانیان مقیم کشورهای خارجی پل ارتباطی و فرهنگی ما با سایر کشورها هستند، گفت: ایرانیان منشاء خدمات بسیاری در کشورهای حوزه خلیج فارس بوده‌اند. با رایزنی های صورت گرفته با امارات، به زودی نگرانی خانواده های مشترک اماراتی و ایرانی برطرف خواهد شد. عادلانه نیست کسانی که جوانی و سرمایه خود را در امارات گذشته اند به بهانه‌های مختلف از حقوق خود محروم شوند.

قشقاوی با بیان اینکه فارس، استان معین برای منطقه است، ابراز امیدواری کرد که خیز مثبت استان فارس ادامه پیدا کند و صادرات غیر نفتی این استان افزایش یابد چرا که فارس ضمن داشتن ظرفیت های مناسب در همه زمینه ها، عالی ترین محصولات کشاورزی را داراست.

وی در پایان با بیان اینکه دفتر نمایندگی پرسود است، خاطرنشان کرد: تنها 20 درصد از درآمد این دفتر به هزینه های جاری و عمرانی از جمله تجهیز و حقوق پرسنل اختصاص می‌یابد و 80 درصد دیگر به خزینه دولت واریز می شود.

انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان