کد خبر: ۴۴۰۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
استاندار فارس در مراسم افتتاح ساختمان دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شیراز:

این ساختمان را فتح کردیم!/باید فارس در سبد بازدید مهمان های خارجی قرار گیرد

باید در سبد بازدید مهمان های خارجی به جز مشهد و اصفهان، شیراز هم گنجانده شود. چراکه میهمانان خارجی اگر به فارس بیایند نه تنها پشیمان نخواهند شد بلکه باب همکاری های فرهنگی و اقتصادی نیز باز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شیرازه، استاندار فارس در مراسم افتتاح ساختمان جدید دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در فارس اظهار داشت: با پی گیری‌های صورت گرفته بالاخره ساختمانی در خور دفتر نمایندگی وزارت خارجه اختصاص داده شد. این ساختمان را با مصیبت از میراث فرهنگی گرفتیم و به نوعی آن را فتح کردیم. متأسفانه شاید در آن زمان تدبیر مناسبی صورت نگرفت اما به هر حال خوشحالیم که کارمندان میراث فرهنگی به تهران بازگشتند و جایگاه خود را یافتند.

محمدحسین صادق عابدین با بیان اینکه براساس سند چشم انداز باید 20 میلیون گردشگر به ایران سفر کنند، افزود: از این تعداد، سهم استان فارس باید مشخص شود. فارس از نظر تاریخی، طبیعت گردی، گردشگری سلامت و دانشگاهی ظرفیت بالایی برای جذب توریت دارد. ضمن اینکه برای جدا شدن بند ناف اقتصاد کشور به نفت، باید به فعالیت های مردمی متوسل شویم.

وی با تأکید بر فراهم نمودن زیر ساخت ها، خاطرنشان کرد: علاوه بر خدمات کنسولی یکی دیگر از زیرساخت ها ساختمان فرودگاه خارجی استان فارس است که متأسفانه وضعیت مطلوبی ندارد، باید شرایط به گونه ای شود که گردشگران در سفر به شیراز احساس راحتی کنند.

صادق عابدین با بیان اینکه متأسفانه مهمان های سیاسی کشور کمتر به فارس می آیند، گفت: باید در سبد بازدید مهمان های خارجی به جز مشهد و اصفهان، شیراز هم گنجانده شود. چراکه میهمانان خارجی اگر به فارس بیایند نه تنها پشیمان نخواهند شد بلکه باب همکاری های فرهنگی و اقتصادی نیز باز خواهد شد.

استاندار فارس گفت: انتظار داریم دفتر نمایندگی وزارت خارجه علاوه بر خدمات کنسولی، فعالیت و مبادلات اقتصادی با ایرانیان مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر کشورها داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه از دیرباز دیانت مردم فارس زبانزد بوده است، بیان کرد: باید از دیانت، تاریخ و فرهنگ فارس دفاع کرد و آن را تقویت کرد.

انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
احمق
-
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
0
حالا فهميدم .بنده خدا كه از هفت روز هشت روزش رو تهرانه براي پيدا كردن مسافراي خارجيه نه براي .....
ناشناس
لیاقت امثال شما همونایین که فقط شعار میدن...یه خورده با چشم باز ببینید.