گزارشی خواندنی از بازار لوازم تحصیلی؛ تولید کننده ایرانی در کپی کردن مارک هم دقت نمیکند!
آقای حسن شاهی صاحب این مغازه در گفتگو با ارسن نیوز با اشاره به رشد 30 تا 300 درصدی قیمت انواع کیف نسبت به سال گذشته، تولیدات ایرانی را به جز در محصولات چرمی قابل رقابت با تولیدات خارجی و حتی چینی نمی داند. وی با نشان دادن و مقایسه محصولات چینی با ایرانی می گوید: چینی ها سلیقه سنجی می کنند و همین باعث تنوع بیشتر در کیف های چینی و استقبال مشتریان از آن ها شده است به طوری که کشور چین در حال حاضر برای بسیاری از مارک های معروف دنیا کیف و کفش تولید می کند!
کیف چینی با مارک معروف آمریکایی!
آقای زارع دیگر فروشنده کیف های مدرسه در ارسنجان نیز از رشد 2/5 تا 3 برابری قیمت ها نسبت به سال گذشته حتی در محصولات ایرانی خبر می دهد. وی معتقد است رشد قیمت در محصولات خارجی نیز 3 تا 3/5 برابر سال قبل بوده به طوری که با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، امسال از عرضه محصولات خارجی کاملاً منصرف شده ایم و در حال حاضر تمامی کیف های موجود در مغازه ما ایرانی است.
همکار دیگر آقای زارع نیز با اشاره به کیف های مدرسه ای ایرانی حداکثر قیمت این کیف ها را 31 هزار تومان و حداکثر قیمت کیف های دبیرستانی را 35 هزار تومان اعلام می کند.
نکته قابل تأمل این است که با وجود اینکه همه این کیف ها تولید داخل می باشد، اما نمادهای به کار رفته در طراحی آن ها خارجی است و از نمادهای ایرانی در آن ها خبری نیست!
نگاه خشم آلود این دو نماد با کاربرد کودکانه
انتهای پیام/224224