کد خبر: ۴۴۰۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۲

گزارشی خواندنی از بازار لوازم تحصیلی؛ تولید کننده ایرانی در کپی کردن مارک هم دقت نمیکند!

در نگاه اول آنچه به چشم می آید تنوع طرح و رنگ هاست که متناسب با سلیقه رده های سنی مختلف در محصولات به کار رفته؛ با کمی دقت می توان فهمید که استفاده از برخی نمادهای خارجی در محصولات مربوط به سنین پایین تر بیشتر است.
به گزارش شیرازه ارسن نیوز نوشت: یکی از لوازم تحصیلی مورد نیاز دانش آموزان کیف و کوله پشتی است. تصاویر زیر مربوط به اجناس یکی از مغازه های فروش کیف و کفش شهر است. در نگاه اول آنچه به چشم می آید تنوع طرح و رنگ هاست که متناسب با سلیقه رده های سنی مختلف در محصولات به کار رفته؛ با کمی دقت می توان فهمید که استفاده از برخی نمادهای خارجی در محصولات مربوط به سنین پایین تر بیشتر است.

آقای حسن شاهی صاحب این مغازه در گفتگو با ارسن نیوز با اشاره به رشد 30 تا 300 درصدی قیمت انواع کیف نسبت به سال گذشته، تولیدات ایرانی را به جز در محصولات چرمی قابل رقابت با تولیدات خارجی و حتی چینی نمی داند. وی با نشان دادن و مقایسه محصولات چینی با ایرانی می گوید: چینی ها سلیقه سنجی می کنند و همین باعث تنوع بیشتر در کیف های چینی و استقبال مشتریان از آن ها شده است به طوری که کشور چین در حال حاضر برای بسیاری از مارک های معروف دنیا کیف و کفش تولید می کند!

کیف سمت راست: چینی به قیمت 116000 تومان       کیف سمت چپ: ایرانی به قیمت 26000 تومان

 کیف چینی با مارک معروف آمریکایی!

وقتی در کپی کردن مارک هم دقت نمی کنیم (قرار است این یک مارک معروف باشد)

آقای زارع دیگر فروشنده کیف های مدرسه در ارسنجان نیز از رشد 2/5 تا 3 برابری قیمت ها نسبت به سال گذشته حتی در محصولات ایرانی خبر می دهد. وی معتقد است رشد قیمت در محصولات خارجی نیز 3 تا 3/5 برابر سال قبل بوده به طوری که با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، امسال از عرضه محصولات خارجی کاملاً منصرف شده ایم و در حال حاضر تمامی کیف های موجود در مغازه ما ایرانی است.

همکار دیگر آقای زارع نیز با اشاره به کیف های مدرسه ای ایرانی حداکثر قیمت این کیف ها را 31 هزار تومان و حداکثر قیمت کیف های دبیرستانی را 35 هزار تومان اعلام می کند.

 نکته قابل تأمل این است که با وجود اینکه همه این کیف ها تولید داخل می باشد، اما نمادهای به کار رفته در طراحی آن ها خارجی است و از نمادهای ایرانی در آن ها خبری نیست!

کیف های ایرانی با نمادهای خارجی

نگاه خشم آلود این دو نماد با کاربرد کودکانه



انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
0
ماهم می تونیم کارتون ها و فیلم های جذاب و ماندنی بسازیم که کودکانمون را شیفته هنر ملی خودمون کنیم.متاسفانه همش کارتون و انیمیشن و فیلم و سریال های خارجی را به خوردبچه هامونومیدیم.